5.1 te gebruiken als 2.1?

Pagina: 1
Acties:

• DragonWave
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-01 22:19
Hallo,

Ik heb een vraag, ik heb thuis nu enkel een tv met stereo ingebouwd, nu weten we allemaal dat dat niet echt een leuke filmervaring is. Ik heb zitten overleggen met men vriendin maar het maximum dat mag is een soundbar of een 2.1 set, 5.1 mag echt niet spijtig genoeg. Nu heb ik van vroeger toen ik nog bij men ouders woonde nog een 5.1 set, nu is men vraag zou ik deze gewoon kunnen gebruiken als 2.1 set door deze op stereo te zetten? Of zou ik beter voor een andere gaan? De gene die ik nu heb liggen is een Hiteker HCD-220.

Alvast bedankt.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Haha, de WAF zit je behoorlijk in de weg... :X

Met de meeste home cinema sets kun je ook met minder speakers gaan spelen en dit via instellingen regelen. De genoemde Hiteker is volgens mij wel een - met alle respect - low end budget setje. Geen idee hoe uitgebreid de mogelijkheden hiervan zijn en qua geluidskwaliteit verwacht ik er niet zo veel van.

Soundbars zijn ook alles behalve zaligmakend wat betreft geluidskwaliteit. In jou geval kun je het beste voor een nieuwe 2.1 set gaan. Gezien de problemen met de WAF zullen vloerstaanders waarschijnlijk ook niet mogen dus probeer in ieder geval 2 boekenplankspeakers door de keuring te krijgen.

Het is verder ook wel handig om een budget te noemen waarmee je e.e.a. zou willen gaan realiseren.

• DragonWave
Budget is simpel, krijg al met veel moeite 2.1 aangepraat dus denk nie dat ik kan afkomen met een set van 300€ dus liefst zo goedkoop mogelijk.

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Zet gewoon de twee achter satelietspeakertjes bij de voorspeakers...

Of is dat geen optie?

Te koop....

• DragonWave
Is dat dan deftig kwa geluid? Want die horen normaal toch vanachter te staan.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:06

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Als je echt iets wil, kan je beter om vergiffenis vragen als om toestemming :)

Wise enough to play the fool

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-01 14:35
Off-topic: What Teacher said _/-\o_ >:)

On-topic: Ik denk dat een tweedehands stereoversterker, of als je echt pseudo surround wil een av-receiver, in combinatie met tweedehands boekenplanken echt het maximale is met dit budget en deze eisen.

[ Voor 78% gewijzigd door mac1987 op 19-09-2013 01:02 ]

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:51
Andere suggestie: zoek je ballen, of een andere vriendin. En ja, dit is een serieuze reactie.
Kleine toelichting:
-Mannen gaan over de tech
-Vrouwen kiezen de gordijnen, de bank, etc

[ Voor 33% gewijzigd door sig69 op 19-09-2013 01:10 ]

Roomba E5 te koop

• S1NN3D
  • Niet online
DragonWave schreef op woensdag 18 september 2013 @ 22:48:
Budget is simpel, krijg al met veel moeite 2.1 aangepraat dus denk nie dat ik kan afkomen met een set van 300€ dus liefst zo goedkoop mogelijk.
Met dit budget wordt het wel een erg lastig verhaal.
albino71 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 22:51:
Zet gewoon de twee achter satelietspeakertjes bij de voorspeakers...

Of is dat geen optie?
Dat lijkt mij ook geen ideale oplossing. Je surroundeffect is sowieso weg en het ziet er wat vreemd uit om 2 speakers naast elkaar te zetten.
DragonWave schreef op woensdag 18 september 2013 @ 23:26:
Is dat dan deftig kwa geluid? Want die horen normaal toch vanachter te staan.
Wat versta je onder deftig geluid? Gezien het budget lijkt het met niet reeel om echt wensen te hebben qua geluidskwaliteit. Dat gaat met max. € 300 echt niet lukken.
mac1987 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 01:01:
[...[
Ik denk dat een tweedehands stereoversterker, of als je echt pseudo surround wil een av-receiver, in combinatie met tweedehands boekenplanken echt het maximale is met dit budget en deze eisen.
Dit lijkt me in jouw situatie nog het beste. Check Marktplaats eens of er geen leuk 2e hands setje op staat dat binnen je budget valt.

Off-topic: over de rolverdeling tussen jou en je vriendin zullen we het verder maar niet hebben. :+

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

@TS: Trek je niets aan van alle 'echte' mannen hier, want je woont tenslotte niet alleen in een huis en dient rekening te houden met elkaar. Als de stoere boys hier helemaal geen compromis sluiten met hun wederhelft geef ik de relaties niet al te lang. Maar goed, als je boxjes belangrijker vind, dan kun je niets anders verwachten.....Dat zijn mijn 2 centen :)

OT: Cheap is je oude setje neerzetten en gewoon kijken of het voldoet. Je kunt dan zelfs even een 5.1 opstelling proberen en kijken of je vriendin toch zulk geluid wil, of dat het haar niets boeit. Wie weet haal je haar over. Ik zou dat eerst doen en daarna je eventuele verdere aanschafstrategie bepalen.

Succes!

Te koop....

• DragonWave
Ik heb nog eens goed gepraat met men vriendin en we zijn tot leuke compromisen gekomen.
Zij wilt al lang trouwen en ik wilde ondertussen ook trouwen. Nu heb ik als tegenprestatie gezet dat ik dan die 5.1 mag zetten en een bmw 330xd mag nemen ipv een 320xd. Dus we zijn allebij gelukkig. Bedankt voor alle hulp.

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-01 02:34

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

DragonWave schreef op donderdag 19 september 2013 @ 12:42:
Ik heb nog eens goed gepraat met men vriendin en we zijn tot leuke compromisen gekomen.
Zij wilt al lang trouwen en ik wilde ondertussen ook trouwen. Nu heb ik als tegenprestatie gezet dat ik dan die 5.1 mag zetten en een bmw 330xd mag nemen ipv een 320xd. Dus we zijn allebij gelukkig. Bedankt voor alle hulp.
Troll? geen 5.1 setje mogen kopen maar wel een 320xd ? daar klopt iets niet.

• S1NN3D
  • Niet online
Meulugar schreef op donderdag 19 september 2013 @ 13:03:
[...]
WTF? De geloofwaardigheid van dit topic is nu erg ver te zoeken. Zonde van de tijd dus. Laat er maar een slotje op zetten, zou ik zeggen.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-01 12:58
Meulugar schreef op donderdag 19 september 2013 @ 13:03:
Gemiddelde auto toch voor iemand van 23 ;)

Nickname does not reflect reality

• DragonWave
Ik koop geen auto he, ik heb een lease van het werk en ben nu aan het zien naar een nieuwe, men budget laat deze wagen nu eenmaal toe, en de enige reden waarom ik geen 330 mocht was omdat men vriendin het te eng vond de wagen zou te snel gaan en ik zou nooit rustig kunnen rijden.

• DragonWave
Hoezo, 23 jaar oud ik? Ik ben 33 jaar, precies iets mis gegaan dan in profiel of hoe heb je dit gevonden?

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-01 22:52
Geboortedatum 1 september 1990 ;)

Ontopic:
Je kan ook kijken voor een 2de hands setje logitech z906 of z5500 :)

[ Voor 55% gewijzigd door Verderf op 19-09-2013 13:16 ]

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

• DragonWave
Probleem van geboortejaar effe opgelost nu snap ik waarom sommige raar reageerden een knul van 23 idd is niet logisch 33 dan ben je meer volwassen.

Een Z906 heb ik ook al naar zitten kijken, alleen is dit dan met zapper om volume harder en zachter te zetten?

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-01 09:16
Fantastisch nieuws toch! Alvast gefeliciteerd :)

Top van die BMW en 5.1 set, goed onderhandeld haha. Wat is nu het budget voor de 5.1 of ga je daar een nieuw topic voor maken?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:56

Shabbaman

Got love?

Zij wilt al lang trouwen en ik wilde ondertussen ook trouwen.
Dat komt goed uit, want wij op Tweakers kunnen ook heel goed adviseren hoe je ideale trouwdag eruitziet. Weet je al wat voor trouwauto je aanstaande wil?

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-01 16:29
Dus een 5.1 en een 330xd als ruil tegen een huwelijk? You really drew the short straw there buddy...

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-01 21:49
edit

[ Voor 94% gewijzigd door Bigfoot op 19-09-2013 13:19 ]

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-01 22:52
DragonWave schreef op donderdag 19 september 2013 @ 13:17:
Probleem van geboortejaar effe opgelost nu snap ik waarom sommige raar reageerden een knul van 23 idd is niet logisch 33 dan ben je meer volwassen.

Een Z906 heb ik ook al naar zitten kijken, alleen is dit dan met zapper om volume harder en zachter te zetten?
Ja of via de controller. Heb de zet zelf laatst gekocht voor een goeie prijs, erg fijne set O+

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

• DragonWave
Ja 33 jaar en idd niet alles mogen, maar dat is nu eenmaal het feit van samenwonen met iemand, ik woon al sinds men 25 met haar samen en alles gaat lekker, dus om voor zo een onbenullige dingen een relatie te stoppen vind ik helemaal niets.

• Meulugar
  • Laatst online: 28-01 02:34

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

Met alle respect, maar ik zou even 2 keer nadenken voordat je trouwt. Ik kan namelijk niet in je portemonnee kijken, maar als je in Nederland een 330XD mag leasen betekend dat in ieder geval dat je je niet druk hoeft te maken over het salaris. Als er dan niet een surround setje vanaf mag van laten we zeggen 500E-1000E dan vind ik dat een beetje vreemd. Vandaar dat ik moeite had met je te geloven. Een gemiddeld 5.1 setje voor in de woonkamer kost tegenwoordig de hoofdprijs niet meer.

• DragonWave
Of ik daar nu aan het kortste eind trok of niet we zijn allebij gelukkig nu, ik ben eerder bang voor de moment dat ze gaat beginnen over dat ze kinderen wilt, een huwelijk is maar een papiertje, kinderen vind ik nog een heel andere graad.
Puc van S. schreef op donderdag 19 september 2013 @ 13:18:
[...]

Dus een 5.1 en een 330xd als ruil tegen een huwelijk? You really drew the short straw there buddy...

• Szz
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

Szz

DragonWave schreef op donderdag 19 september 2013 @ 13:21:
Of ik daar nu aan het kortste eind trok of niet we zijn allebij gelukkig nu, ik ben eerder bang voor de moment dat ze gaat beginnen over dat ze kinderen wilt, een huwelijk is maar een papiertje, kinderen vind ik nog een heel andere graad.

[...]
Kan je altijd eens proberen onderhandelen voor een BMW 5 :/

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Kinderen zijn idd geen dingen die ik zou bespreken voordat je gaat trouwen :')

Alle proemn in n drek

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:54
Plus een 70 inch tv uiteraard.

• DragonWave
Ik woon in België hier is de lease wel een stukje goedkoper, maar het gaat niet echt volledig om de prijs, het was tot nu toe meer het feit van de kabels en de boksen die in het zicht hangen. We hebben besloten om nu eens alles op te stellen met de set die ik nog heb, als deze ons niet bevalt komt er wss wel een mooiere set.
Meulugar schreef op donderdag 19 september 2013 @ 13:21:
Met alle respect, maar ik zou even 2 keer nadenken voordat je trouwt. Ik kan namelijk niet in je portemonnee kijken, maar als je in Nederland een 330XD mag leasen betekend dat in ieder geval dat je je niet druk hoeft te maken over het salaris. Als er dan niet een surround setje vanaf mag van laten we zeggen 500E-1000E dan vind ik dat een beetje vreemd. Vandaar dat ik moeite had met je te geloven. Een gemiddeld 5.1 setje voor in de woonkamer kost tegenwoordig de hoofdprijs niet meer.

• DragonWave
Dat denk ik niet dat ik snel zal verkrijgen, enkel onze baas heeft een bmw 5 dus een 3 zal het blijven, maar blijven nog altijd fijne wagens.
Szz schreef op donderdag 19 september 2013 @ 13:22:
[...]

Kan je altijd eens proberen onderhandelen voor een BMW 5 :/

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:27
Edit: veel te laat

[ Voor 76% gewijzigd door Wognummer op 19-09-2013 13:26 ]

• DragonWave
Bedankt iedereen, ik ga het setje nu opzetten en vanavond eens een film of 2 kijken, als deze niet bevalt kijk ik verder naar een mooie set. Ik denk aan samsung dan aangezien de tv ook van samsung is.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Overleggen .. dom.. dat was je eerste fout
toegeven, dat was je 2e fout

Gewoon vrouwen-logica gebruiken, koop een 2x zo dure 5.1 set met 100 euro korting. en zeg dat je met deze set 100 euro hebt bespaard en dat dat dus goedkoper was dan een 2.1 set

Iperf

• DragonWave
Hehe zal ik onthouden, zal het mss gewoon ook doen moest deze set niet volstaat.

• DragonWave
Ik moet zeggen hij staat nu en het geluid is geweldig, we zijn nu een dvd aan het kijken en heb hem verbonden via component en is VEEL beter dan scart. Dus nu het zo goed klinkt denk ik niet dat ik perse en nieuwe home cinema moet.

• leonvw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-11-2025
Mooi, scheelt je ook weer een hoop kosten voor de bruiloft :)

• DragonWave
Bwa of de kosten nu naar de bruiloft gaan geen idee, denk dat ik eerder bose geluidssysteem in men auto wil aangezien ik 5 a 6 uur per dag op de baan ben en ongeveer 60 a 70.000km per jaar rijd vind ik dat ook belangrijk, daardoor wil ik dus ook zo graag een 330 ipv een 320 als je veel rijd maakt dat echt een verschil.

• leonvw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-11-2025
Doelde er eerder op dat de trouw --> 5.1 set regeling nu van de baan is, dus hou die centjes voor de bruiloft maar in eigen zak :+

[ Voor 7% gewijzigd door leonvw op 19-09-2013 15:02 ]

• Autofan1985
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22-10-2025
Beter eerst de 330 veilig stellen dan he :+

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-01 14:41

FeaR

In GoT we trust

Als het de bedoeling is de Hiteker HCD-220 in te gaan bouwen in die 330 dan zitten we hier nog goed, anders verwijs ik jullie graag door naar Vervoer ;)

In andere woorden: graag ontopic :>

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Ben 24, 7 jaar samen. Over tech heb ik toch mooi de broek aan :D, tv gekocht op 2,5 meter 51 inch, soundbar aangeschaft en noem maar op. Zij zorgt maar voor de bloemen, gordijnen en het eten. ^^

Hbe zelf een soundbar met bas box gekocht. Bevalt goed :).

Sony HT-CT260 Soundbar

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2013 15:44 ]

• tormentor1985
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:41
Lekker zo'n vrouw die de broek aan heeft. Stel je wel huwelijkse voorwaarden op? Of haalt zij die zak met geld binnen?

• DragonWave
Dat komt wel in orde, het huis waar we wonen staat enkel op mijn naam sinds men 22ste ben ik begonnen met afbetalen dus ga haar nu ook niet zomaar effe laten delen he.

Verwijderd

Als je gaat trouwen deelt ze automatisch mee oei!

• Ossom
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-11-2025
Zelf heb ik twee nette stereo speakers neergezet, en een losse center speaker erbij gezocht voor de spraak. Dit zou eerst op je hiteker surround ampje kunnen, die later upgrade voor een degelijke receiver uit de aanbieding (verkoop techniek toepassen kerel). Iets Maranz/Denon/Onkyo/Yamaha/Sony/Pioneer achtigs voldoet prima. Dito voor een sub.
Samenwonen gaat beter wanneer je elkaar gelukkiger probeert te maken ;)

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:38

JT

VETAK y0

albino71 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 08:55:
@TS: Trek je niets aan van alle 'echte' mannen hier, want je woont tenslotte niet alleen in een huis en dient rekening te houden met elkaar. Als de stoere boys hier helemaal geen compromis sluiten met hun wederhelft geef ik de relaties niet al te lang.
Een compromis betekent ergens in het midden, niet 98% doorslaand naar het balans van de vrouw...Mijn vriendin had geen eens audio in huis en nu nog luistert ze muziek via de luidspreker van haar 2 jaar oude HTC....

Toch staat er hier in een niet al te grote kamer een 42" plasma, die ik nog had. Verder staat er ook een volledig 5.1 systeem. Ik zal het uitleggen hoe een gebalanceerd compromis eruit kan zien.

Wat ik wil:
- 5.2 of 7.2 THX gecertificeerd systeem voor home-theater
- Daarnaast 2 andere speakers puur voor muziek (Jamo Concert 8)
- Voorversterker met 2 dikke eindversterkers
- 50"+ plasma of projector met 32" tv voor journaal e.d.
- Ruimte met aanpassingen om akoestiek te optimaliseren
Geloof mij, dit had er al gestaan als ik niet een vriendin had.

Wat zij wil:
- Kleine TV
- 0 speakers en andere electronica

Uitkomst:
- Leuke Marantz receiver + mediaplayer in een gewoon dressoir die alleen open staat wanneer de amp aan staat
- 5 satellieten van Tannoy
- 1 subwoofer, ben bezig met een zelfbouwproject waarbij ik 20hz inroom haal uit een kistje van pak hem beet 30-35 liter
- 42" plasma

De huiskamer is helaas te klein (plus er spelen nog enkele persoonlijke overwegingen en situaties mee) voor het fatsoenlijke speakers voor muziek dus ik moet het even stellen met satellieten. Center en rears staan ergens achter als ze niet gebruikt worden. Resultaat is dat je, wanneer er niks gebruikt wordt, in de huiskamer alleen 2 satellieten ziet en een subwoofer als je naar de hoek kijkt. Tóch heb ik een leuk geluidje als ik eens wil luisteren.

In een volgend huis zal er zeker ruimte zijn voor 2 gewone speakers voor muziek in de huiskamer. Vloerstaanders krijg ik er misschien na heeeeeel veel zeuren oom wel doorheen maar laten we eerlijk zijn, boekenplankspeakers + goede sub kunnen net zo goed klinken. Verder gaan we dan kijken of ik in een aparte ruimte een thuisbioscoopje kan maken, evt gecombineerd met een andere bestemming voor die ruimte. Anders komen er in de huiskamer nog wel wat speakers bij maar ook geen mega-thx dingen. Wellicht Jamo D500 in het wit aan een witte muur. Er zal dan wellicht ook ruimte zijn voor het verdekt opstellen van een pre/pro + eindversterker. Als dit + de kabels weggewerkt zijn dan kan din er zeker mee leven.

Qua televisie ben ik aan het kijken naar een volgende en omdat ik weet dat din kleiner beter vind ga ik dan misschien 2" kleiner en kijk ik sowieso naar dunne bezels.

Dít is imho een compromis waarbij de balans wat meer naar het midden ligt. Misschien niet geheel in het midden maar dat hoeft ook niet, zoiets hoeft niet gekwantificeerd te worden ofzo. Zoals het bij de TS in eerste instantie was vond ik echt wel puur egoistisch van de vrouwelijke wederhelft.

En wellicht heeft de TS iets aan de manier waarop ik een en ander zo onzichtbaar mogelijk maak :P

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-12-2025
Ach, je moet ergens een streep trekken he, maar een 5.1-setje en een 330 uitonderhandelen tegen een huwelijk, dat heeft ze toch slim gedaan. ;)

Hier heb ik al heel wat erdoor gekregen; 55" plasma, dikke receiver, een 5.1-setje, hele huis vol domotica, bijna alle kamers voorzien van een Squeezebox en een 9U patchkast in het CV-hok.

Maar ik heb de grens gevonden: een 5.1-opstelling van de Sonus Faber Venere 2.5 bleek eroverheen. Nu ga ik proberen of de 1.5 wel acceptabel is... :P

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-01 09:51

TheNephilim

Wtfuzzle

Er verscheen toch even een glimlach op mijn gezicht bij het lezen van dit topic :+

Maar goed, long story short... je zoekt een leuk 5.1 setje die niet heel duur mag zijn. Ga dan voor een setje als de pricewatch: Logitech Z906. Simpel, effectief en prima voor een avondje film kijken. Verwacht geen wonderen wat betreft muziek, maar voor de TV/film/etc. is zoiets (vaak) prima geschikt.
Pagina: 1