albino71 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 08:55:
@TS: Trek je niets aan van alle 'echte' mannen hier, want je woont tenslotte niet alleen in een huis en dient rekening te houden met elkaar. Als de stoere boys hier helemaal geen compromis sluiten met hun wederhelft geef ik de relaties niet al te lang.
Een compromis betekent ergens in het midden, niet 98% doorslaand naar het balans van de vrouw...Mijn vriendin had geen eens audio in huis en nu nog luistert ze muziek via de luidspreker van haar 2 jaar oude HTC....
Toch staat er hier in een niet al te grote kamer een 42" plasma, die ik nog had. Verder staat er ook een volledig 5.1 systeem. Ik zal het uitleggen hoe een gebalanceerd compromis eruit kan zien.
Wat ik wil:
- 5.2 of 7.2 THX gecertificeerd systeem voor home-theater
- Daarnaast 2 andere speakers puur voor muziek (Jamo Concert

- Voorversterker met 2 dikke eindversterkers
- 50"+ plasma of projector met 32" tv voor journaal e.d.
- Ruimte met aanpassingen om akoestiek te optimaliseren
Geloof mij, dit had er al gestaan als ik niet een vriendin had.
Wat zij wil:
- Kleine TV
- 0 speakers en andere electronica
Uitkomst:
- Leuke Marantz receiver + mediaplayer in een gewoon dressoir die alleen open staat wanneer de amp aan staat
- 5 satellieten van Tannoy
- 1 subwoofer, ben bezig met een zelfbouwproject waarbij ik 20hz inroom haal uit een kistje van pak hem beet 30-35 liter
- 42" plasma
De huiskamer is helaas te klein (plus er spelen nog enkele persoonlijke overwegingen en situaties mee) voor het fatsoenlijke speakers voor muziek dus ik moet het even stellen met satellieten. Center en rears staan ergens achter als ze niet gebruikt worden. Resultaat is dat je, wanneer er niks gebruikt wordt, in de huiskamer alleen 2 satellieten ziet en een subwoofer als je naar de hoek kijkt. Tóch heb ik een leuk geluidje als ik eens wil luisteren.
In een volgend huis zal er zeker ruimte zijn voor 2 gewone speakers voor muziek in de huiskamer. Vloerstaanders krijg ik er misschien na heeeeeel veel zeuren oom wel doorheen maar laten we eerlijk zijn, boekenplankspeakers + goede sub kunnen net zo goed klinken. Verder gaan we dan kijken of ik in een aparte ruimte een thuisbioscoopje kan maken, evt gecombineerd met een andere bestemming voor die ruimte. Anders komen er in de huiskamer nog wel wat speakers bij maar ook geen mega-thx dingen. Wellicht Jamo D500 in het wit aan een witte muur. Er zal dan wellicht ook ruimte zijn voor het verdekt opstellen van een pre/pro + eindversterker. Als dit + de kabels weggewerkt zijn dan kan din er zeker mee leven.
Qua televisie ben ik aan het kijken naar een volgende en omdat ik weet dat din kleiner beter vind ga ik dan misschien 2" kleiner en kijk ik sowieso naar dunne bezels.
Dít is imho een compromis waarbij de balans wat meer naar het midden ligt. Misschien niet geheel in het midden maar dat hoeft ook niet, zoiets hoeft niet gekwantificeerd te worden ofzo. Zoals het bij de TS in eerste instantie was vond ik echt wel puur egoistisch van de vrouwelijke wederhelft.
En wellicht heeft de TS iets aan de manier waarop ik een en ander zo onzichtbaar mogelijk maak
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel