Diamond3d schreef op donderdag 19 september 2013 @ 20:41:
[...]
Kortom: Plasma (?)
Ben je ook zo ver thuis met de laatste Panasonic Plasma's?
Volg hier en daar topics maar lees verschillende berichten over de GT en VT serie.
Beide series hebben zo hun 'problemen.'
Vraag me echt af welke aan te raden is, ongeacht de prijs.
Het is zoals M-dgrt zegt: Veel problemen worden vaak uitvergroot en vallen vaak ook alleen maar de echte pixel-puristen op. De lag waar een aantal het over hebben is in meerdere of mindere mate belangrijk, maar dat hangt heel erg af van je speelstijl. Ben je een echte hardcore gamer en telt voor jou elke micro-seconde, dan zou ik mij er druk over maken. Maar anders zou ik het snel vergeten. Ik heb zelf tijden niet geheel onverdienstelijk FPS games gespeeld op een monitor met een reactietijd van 25ms en heb er zelf nooit 1 nadeel van ondervonden. Het lag probleem wordt dan ook vaak teveel uitvergroot naar mijn mening.
En zo is het ook met de 'problemen' die men tegenkomt bij de Panasonic toestellen. Natuurlijk zijn de problemen voor sommige storend, maar meestal vallen ze de meeste mensen niet eens op. En echte problemen worden door Panasonic snel en professioneel verholpen. Hun service staat wat dat betreft echt op een hoog niveau.
Ik heb zelf verschillende toestellen gehad, maar ik zou niets anders meer willen nu ik een Panasonic heb. De beeldkwaliteit is echt fantastisch en alhoewel andere merken (ook met plasma) in de buurt komen, blijft Panasonic wat dat betreft ze toch net steeds een streepje voor.
Ik heb op dit moment zelf een VT60 toestel en ben er erg tevreden over. Hij wordt bij mij thuis voor alle doeleinden gebruikt: Overdag kinder tv, 's avonds nieuws en onzin-tv en wat later op de avond om echt film te kijken. En in elke situatie is de TV prima te gebruiken en schiet nergens tekort. Natuurlijk, een LCD doet het in fel daglicht beter, maar legt het in de avond af bij serieus film kijken. Natuurlijke zijn sommige tv's echt een streepje beter voor de hardcore gamer, maar al die toestellen leggen het af qua beeldkwaliteit. Zelfs het geluid van VT60 is erg goed (voor een plat scherm dan), zodat je niet bij elk wissewasje je hele surround set hoeft aan te slingeren om fatsoenlijk geluid te hebben. Het geluid van de VT60 is beter dan dat van welk scherm dan ook (behalve misschien dat ene Bose scherm) en is voor alledaags tv loeren meer dan voldoende. Ik schakel de surround alleen nog maar aan bij het kijken van films, want echte diepe bassen hoef je natuurlijk niet te verwachten.
Maar goed, just my 2 cents en ik ben geloof ik een beetje bevooroordeeld inmiddels
Succes met je keuze.