Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Sony 55W905, Panasonic TX-P55VT60 of Samsung 55F700

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag allemaal,

Ik ben op zoek naar een scherm met een mooi, helder, natuurgetrouw beeld. Kijk regelmatig films en veel concerten. Speel geen games! Heb een ARCAM AVR 600 receiver, B&W 803 D luidsprekers.

Ik was tot nu zeker dat ik een Panasonic TX-P55VT60 zou kopen. Ik zag vanmiddag het beeld van de
Sony 55W905 en de Samsung 55F7000 en was eigenlijk wel onder de indruk.

Misschien kan iemand mij helpen met argumenten, zijn mening of eigen ervaringen welke keuze ik zou moeten maken!!

Ik zou er erg mee geholpen zijn, alvast heel hartelijk dank!!

Gr, Jur

• M-dgrt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-06 20:52
Heel belangrijk om een goed vergelijk te maken is om de Panasonic in gedimd licht te bekijken. Niet in fel TL licht, dan krijg niet volledig te zien waartoe de Panasonic in staat is. De andere toestellen zijn ook mooi, maar zodra je in een thuissituatie met gematigd licht kijkt blijft er niet zoveel van over. Voor overdag met veel licht zijn de Sony en Samsung een goede keuze. Maar zwartwaarden en kleurreproduktie is niet op het niveau van de Panasonic.

Verwijderd

Topicstarter
He die M-dgrt, Dank je wel voor je snelle reaktie!! Ik vond tot nu de plasma (Panasonic) ook de mooiste. Door het nieuwe Triluminos-beeldscherm van Sony dacht ik te zien dat deze wel heel dicht in de buurt kwam van de plasma. Door de cashback actie van Sony (€ 300,00) is de plasma direct € 225,00 duurder.

Ik heb nog twee vraagjes: wanneer je weet van het prijsverschil zou je dan nog voor de Panasonic kiezen? en heb je het nieuwe scherm van Sony (55W905) al eens gezien ? en wat vond je ervan?

Dabk je wel alvast voor je reaktie!!

Gr, Jur

• M-dgrt
Laat ik het zo zeggen, ik zit in het vak, dus ja ik heb de Sony, Samsung en Panasonic gezien. Het kleurbereik van de Sony is erg goed maar komt op mij nog steeds onnatuurlijk over.

Voorheen kwam plasma wat betreft de kleurgradatie nog wat te kort maar met de VT50/60 is dat verleden tijd. Maar er gaat niets boven het contrastratio in een plasma scherm, zwart zal altijd zwarter zijn en dat breekt alle LCD's op.

Zoek je maximale beeldkwaliteit is het de meerprijs meer dan waard. Ooit eens zelf een 40" led gewonnen en die na een jaar of wat verkocht, kon er niet meer naar kijken als er elders in huis een plasma staat. Dus vervangen voor een plasma. :)

[ Voor 22% gewijzigd door M-dgrt op 19-09-2013 00:01 ]

• Diamond3d
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-09-2021
M-dgrt schreef op woensdag 18 september 2013 @ 23:54:
Laat ik het zo zeggen, ik zit in het vak, dus ja ik heb de Sony, Samsung en Panasonic gezien. Het kleurbereik van de Sony is erg goed maar komt op mij nog steeds onnatuurlijk over.

Voorheen kwam plasma wat betreft de kleurgradatie nog wat te kort maar met de VT50/60 is dat verleden tijd. Maar er gaat niets boven het contrastratio in een plasma scherm, zwart zal altijd zwarter zijn en dat breekt alle LCD's op.

Zoek je maximale beeldkwaliteit is het de meerprijs meer dan waard. Ooit eens zelf een 40" led gewonnen en die na een jaar of wat verkocht, kon er niet meer naar kijken als er elders in huis een plasma staat. Dus vervangen voor een plasma. :)
Topicstarter... mooi topic want ik loop ook met deze vraag.

M-dgrt doet me, als kenner zoals hij aangeeft, weer twijfelen tussen een Plasma en LED scherm.
Twijfel enorm tussen de Panasonic GT60 (eventueel VT60, verschillen zijn klein?) en de Samsung F7000.

Belangrijk vind ik de reactietijd! Bij snelle scenes (gamen, voetbal en films) wil ik geen last hebben van ijling/ghosting (Welk mooi woord wordt daar tegenwoordig voor gebruikt?).

Ik ben gaan twijfelen omdat veel mensen zeggen dat de verschillen nagenoeg klein zijn.
GT60 is 23ms? En F7000 45ms?

In hoeverre is dit met het blote oog te zien (ik ben wel een zeikerd daarin dus ik stoor me snel).

Nadeel van Plasma is echter weer het mogelijk inbranden, design, gewicht etc.
Alhoewel de laatste punten niet zwaar meewegen, kwaliteit van het beeld boven alles, in het bijzonder de reactietijd.

• M-dgrt
Diamond3d schreef op donderdag 19 september 2013 @ 17:25:
[...]

Topicstarter... mooi topic want ik loop ook met deze vraag.

M-dgrt doet me, als kenner zoals hij aangeeft, weer twijfelen tussen een Plasma en LED scherm.
Twijfel enorm tussen de Panasonic GT60 (eventueel VT60, verschillen zijn klein?) en de Samsung F7000.

Belangrijk vind ik de reactietijd! Bij snelle scenes (gamen, voetbal en films) wil ik geen last hebben van ijling/ghosting (Welk mooi woord wordt daar tegenwoordig voor gebruikt?).

Ik ben gaan twijfelen omdat veel mensen zeggen dat de verschillen nagenoeg klein zijn.
GT60 is 23ms? En F7000 45ms?

In hoeverre is dit met het blote oog te zien (ik ben wel een zeikerd daarin dus ik stoor me snel).

Nadeel van Plasma is echter weer het mogelijk inbranden, design, gewicht etc.
Alhoewel de laatste punten niet zwaar meewegen, kwaliteit van het beeld boven alles, in het bijzonder de reactietijd.
De "lag" heeft betrekking op de snelheid van de beeldverwerking, dus voordeel voor de Panasonic. Dus, hoe lang de electronica nodig heeft om het beeldje te maken en door te sturen naar het scherm.

Het naijlen/ghosting ontstaat door de traagheid van de pixels. De snelste schakeltijd van een lcd pixel zit op zo'n 2 ms. Daar heeft een pixel van een plasma geen last van, die kan zijn pixels laten schakelen in 0,001 ms. Derhalve is er veel minder sprake van naijlen bij een plasma scherm.

Inbranden kan sproradisch voorkomen als je ongenadig lang een vast plaatje met een hoge uitsturing kijkt, lees logo's van voornamelijk de Nederlandse zender. Tja, gewicht,uiterlijk, voor een ieder anders maar beeldkwaliteit gaat bij mij boven alles.

• Diamond3d
M-dgrt schreef op donderdag 19 september 2013 @ 19:25:
[...]

De "lag" heeft betrekking op de snelheid van de beeldverwerking, dus voordeel voor de Panasonic. Dus, hoe lang de electronica nodig heeft om het beeldje te maken en door te sturen naar het scherm.

Het naijlen/ghosting ontstaat door de traagheid van de pixels. De snelste schakeltijd van een lcd pixel zit op zo'n 2 ms. Daar heeft een pixel van een plasma geen last van, die kan zijn pixels laten schakelen in 0,001 ms. Derhalve is er veel minder sprake van naijlen bij een plasma scherm.

Inbranden kan sproradisch voorkomen als je ongenadig lang een vast plaatje met een hoge uitsturing kijkt, lees logo's van voornamelijk de Nederlandse zender. Tja, gewicht,uiterlijk, voor een ieder anders maar beeldkwaliteit gaat bij mij boven alles.
Kortom: Plasma (?)

Ben je ook zo ver thuis met de laatste Panasonic Plasma's?
Volg hier en daar topics maar lees verschillende berichten over de GT en VT serie.

Beide series hebben zo hun 'problemen.'

Vraag me echt af welke aan te raden is, ongeacht de prijs.

• M-dgrt
Als gamen een belangrijk onderdeel is, de GT serie. Problemen worden vaak uitvergroot. Geen 1 scherm is perfect, kan niet anders met consumenten produkten. Wat overgens niet betekent dat proffesionele produkten perfect zijn.

VT serie is net dat kleine beetje beter maar heeft iets meer lag, iets minder als er gamed wordt. Mijn keuze zou in deze de GT zijn.

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

Diamond3d schreef op donderdag 19 september 2013 @ 20:41:
[...]

Kortom: Plasma (?)

Ben je ook zo ver thuis met de laatste Panasonic Plasma's?
Volg hier en daar topics maar lees verschillende berichten over de GT en VT serie.

Beide series hebben zo hun 'problemen.'

Vraag me echt af welke aan te raden is, ongeacht de prijs.
Het is zoals M-dgrt zegt: Veel problemen worden vaak uitvergroot en vallen vaak ook alleen maar de echte pixel-puristen op. De lag waar een aantal het over hebben is in meerdere of mindere mate belangrijk, maar dat hangt heel erg af van je speelstijl. Ben je een echte hardcore gamer en telt voor jou elke micro-seconde, dan zou ik mij er druk over maken. Maar anders zou ik het snel vergeten. Ik heb zelf tijden niet geheel onverdienstelijk FPS games gespeeld op een monitor met een reactietijd van 25ms en heb er zelf nooit 1 nadeel van ondervonden. Het lag probleem wordt dan ook vaak teveel uitvergroot naar mijn mening.

En zo is het ook met de 'problemen' die men tegenkomt bij de Panasonic toestellen. Natuurlijk zijn de problemen voor sommige storend, maar meestal vallen ze de meeste mensen niet eens op. En echte problemen worden door Panasonic snel en professioneel verholpen. Hun service staat wat dat betreft echt op een hoog niveau.

Ik heb zelf verschillende toestellen gehad, maar ik zou niets anders meer willen nu ik een Panasonic heb. De beeldkwaliteit is echt fantastisch en alhoewel andere merken (ook met plasma) in de buurt komen, blijft Panasonic wat dat betreft ze toch net steeds een streepje voor.

Ik heb op dit moment zelf een VT60 toestel en ben er erg tevreden over. Hij wordt bij mij thuis voor alle doeleinden gebruikt: Overdag kinder tv, 's avonds nieuws en onzin-tv en wat later op de avond om echt film te kijken. En in elke situatie is de TV prima te gebruiken en schiet nergens tekort. Natuurlijk, een LCD doet het in fel daglicht beter, maar legt het in de avond af bij serieus film kijken. Natuurlijke zijn sommige tv's echt een streepje beter voor de hardcore gamer, maar al die toestellen leggen het af qua beeldkwaliteit. Zelfs het geluid van VT60 is erg goed (voor een plat scherm dan), zodat je niet bij elk wissewasje je hele surround set hoeft aan te slingeren om fatsoenlijk geluid te hebben. Het geluid van de VT60 is beter dan dat van welk scherm dan ook (behalve misschien dat ene Bose scherm) en is voor alledaags tv loeren meer dan voldoende. Ik schakel de surround alleen nog maar aan bij het kijken van films, want echte diepe bassen hoef je natuurlijk niet te verwachten.

Maar goed, just my 2 cents en ik ben geloof ik een beetje bevooroordeeld inmiddels :+

Succes met je keuze.

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

• Diamond3d
Heren,

Dank voor jullie reactie.
Ik denk dat ik toch maar Plasma trouw blijf! Beeldkwaliteit boven alles.

Of het een GT- of VT-serie wordt weet ik nog niet, daarover wil ik nog wat reviews gaan lezen.

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-11 09:45

Bever!

3

Er is maar een referentie tv en dat is de Pana plasma...
Led schermen maken in de winkel veel indruk en zien er echt super helder en kleurrijk uit, thuis heb je hier niks aan. En mijn vt60 is zo fel als ik hem op max zet heb ik last van mn ogen zo wit.. In de winkel is hij wat dim en dof om te zien.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-11 07:37

FeaR

In GoT we trust

> CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
In jouw geval zou ik geen enkele twijfel hebben en de plasma van Panasonic gaan halen. Heb ondertussen 2 jaar een GT30 staan en heb er nooit één seconde spijt van gehad. Het beeld is zó veel beter dan welke LCD dan ook die ik ergens gezien heb. Met de 60-serie zijn ze weer 2 generaties verder dus het kan er alleen maar beter op geworden zijn.

Het schijnt dat Panasonic overweegt te stoppen met hun plasma's. Zo gauw dat definitief bekend gemaakt wordt, ga ik er direct nog één halen om de huidige GT te vervangen. Als je er één hebt staan wil je niet meer anders. En zo lang OLED onbetaalbaar is, zijn er qua beeldkwaliteit geen betere tv's te krijgen in mijn ogen.

Verwijderd

Topicstarter
Bij het opstarten van dit topic had ik niet in de gaten dat deze vraag zo leefde, ook bij andere bezoekers. Dank je wel allemaal voor de reaktie.

Morgen ga ik de toestellen uitgebreid bekijken, testen en zoveel mogelijk info verzamelen van experts. Ik kom terug met m'n bevindingen en misschien dat we daar dan nog wat discussie over kunnen hebben!!

Ik begin m'n voorkeur al te vormen!!

Tot snel
Jur
Pagina: 1