Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

lsass.exe geheugen gebruik

Pagina: 1
Acties:

• arthias
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 04-07-2023
Beste Tweakers,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik heb sinds een aantal dagen last van het lsass.exe proces dat om onverklaarbare redenen steeds meer geheugen naar zich toe blijft trekken totdat er niks meer vrij is en ik dus de computer opnieuw moet opstarten.
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/33xjwp0.jpg

en zoals jullie kunnen zien zijn er ook 2 svchost.exe processen die aardig wat geheugen naar zich toe trekken. Nou weet ik niet of die twee dingen met elkaar verbonden zijn maar ik denk van wel.

Om dit op te lossen heb ik zelf ook eerst wat dingen gedaan.

Zo heb ik verschillende scans laten lopen op mijn computer:
  • Eset Smart Secuirty 6
  • Malwarebytes
  • Spybot Search & Destory
  • Combofix
Deze kwamen helaas zonder resultaat terug.

Ook heb ik nog ik nog mijn register opgeschoond m.b.v. AVG PC tuneup (feitelijk het zelfde als CCleaner)
En ik heb chkdsk /f /r gedraaid.

Helaas heeft niks van dit geholpen.

Ook nadat ik wat onderzoek gedaan heb ben ik dit probleem ook alleen tegengekomen op Domain Controllers in combinatie met of outlook of gedeelde mappen. Dit zijn beide dingen die ik niet heb.

Natuurlijk zou ik dit probleem het liefst op willen lossen zonder herinstallatie en dat als laatste redding middel gebruiken.

Ik hoop dat ik jullie hiermee genoeg informatie heb gegeven en jullie mij hierbij kunnen en willen helpen.

Mvg.

(p.s. dit is mijn eerste post en ik weet niet zeker of dat het hier in het goede forum staat)

[ Voor 3% gewijzigd door arthias op 18-09-2013 21:11 . Reden: p.s. toegevoegd ]

• Sibrand
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:04

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Zoals ik hier lees heeft dit te maken met de extra user die Eset heeft aangemaakt. Je kan kijken of je die kan disabelen of verwijderen. Als het goed is, zal LSASS omlaag zakken qua geheugengebruik.

• arthias
Dankjewel voor je snelle reactie. Maar deze site had ik zelf ook al gevonden en als je even doorleest is deze site niks meer als een typische Microsoft site die je alleen maar overal naar door verwijst zonder een duidelijke uitleg te geven.
LnC schreef op donderdag 19 september 2013 @ 12:26:
Zoals ik hier lees heeft dit te maken met de extra user die Eset heeft aangemaakt. Je kan kijken of je die kan disabelen of verwijderen. Als het goed is, zal LSASS omlaag zakken qua geheugengebruik.
Dit zou welles iets kunnen zijn ik had laatste namelijk om te testen een extra account in Eset aangemaakt maar ook direct weer verwijdert maar misschien is daar iets in fout gegaan.

• arthias
LnC schreef op donderdag 19 september 2013 @ 12:26:
Dat scheen inderdaad het probleem te zijn. Ik heb Eset compleet verwijdert en opnieuw geïnstalleerd en sinds dien blijft het geheugen gebruik van lsass.exe binnen normale proporties.

Dankjewel!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Graag gedaan. :D
Pagina: 1