Aankoop opslagschijf

Pagina: 1
Acties:

• RvdHeide
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-12-2025
Beste lezers,

Ik ben in het bezit van een Dell Inspiron 7720R SE. Deze heeft twee slots voor harde schijven. Gezien mijn oude harde schijf traag is geworden??? Wil ik een nieuwe kopen.
Dit maal een 7200rpm, die naast mijn SSD als opslagschijf kan dienen.

Wie weet welke schijf die goedkoop is en qua prestaties toch goed?
Tevens vraag ik mij af waarom mijn andere hardeschijf die ik nu als opslagschijf gebruik zo traag is geworden. Gezien het feit dat ik je laptop sinds januari dit jaar heb.

Graag hoor ik van jullie.

Zelf had ik deze harde schijf al gezien alleen weet ik niet of deze in mijn laptop past, gezien ik nog al labiel ben op dit gebied.
pricewatch: Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:08
Zover ik kan zien kan iedere 2.5" hdd erin.

• R_026
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-02 10:39
Die gaat niet passen. Is 3,5" je hebt 2,5" nodig.

Deze bijvoorbeeld:
pricewatch: Western Digital Scorpio Blue SATA 3 Gb/s WD10JPVT, 1TB

Wellicht is het verstandig om eerst te kijken als je een oorzaak kan vinden waarom die traag is.
Je geeft aan dat je de laptop vanaf januari hebt. Dan zou er een "moderne" hdd in moeten zitten.

[ Voor 95% gewijzigd door R_026 op 18-09-2013 19:26 ]

• reshi
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-02 19:30
RvdHeide schreef op woensdag 18 september 2013 @ 19:18:
Beste lezers,

Ik ben in het bezit van een Dell Inspiron 7720R SE. Deze heeft twee slots voor harde schijven. Gezien mijn oude harde schijf traag is geworden??? Wil ik een nieuwe kopen.
In je Dell zit een 1 TB harde schijf (5.400 rpm) met 32 GB mSATA Solid State-harde schijf volgens de documentatie van Dell. Lijkt me niet dat die disk uit zichzelf traag is.

Misschien inderdaad handig om eerst is uit te zoeken waarom je disk traag is. Welke processen/services draaien er allemaal op de achtergrond? En heb je die echt allemaal nodig? En je oude schijf is traag geworden. Wanneer is hij traag en hoe weet je dat het je harde schijf is?

• RvdHeide
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-12-2025
Het geval is dat ik vrijwel alles installeer op mijn 1TB harde schijf van Dell, alle programma's , het gehele adobe pakket en dergelijke laat ik draaien op die schijf. Ik vind wel dat er op mijn computer veel processen lopen, maar heb geen idee hoe ik dit gemakkelijk kan beperken zonder dat dit negatieve effecten heeft.

Als iemand een aantal tips heeft om schijven , SSD , zowel HDD snel te houden merk ik dit graag.

@glimbeek, bedankt voor je reactie, inderdaad een aantal belangrijke vragen.

Tevens is mijn USB traag geworden, hoe het kan, ik heb geen flauw idee, misschien moeten driver opnieuw geïnstalleerd worden, maar de usb had een overdracht met pieken van 5-7 items per seconde en gemiddeld zo'n 1 a 2 bestanden per seconden, dit kan toch niet kloppen lijkt mij?

Mijn SSD die ik bij de laptop heb betreft een Samsung 840 pro 128gb , deze heb ik zelf aangeschaft.

[ Voor 6% gewijzigd door RvdHeide op 26-09-2013 08:43 ]