Verwijderd

Topicstarter
is het modgelijk om in een jepg plaatje middels een hex-editor een klein stukje tekst toetevoegen, en ergens buiten de jpeg-data om. En dan bedoel ik niet comments in de exif.
Een stukje tekst met random cijfers/tekens wat niet opvalt maar waardoor ik weet dat het van mij is?

Volgens mij moet dat wel lukken, ik weet alleen niet waar ik dit kan plaatsen.

• DonPr0n
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:28
Dit is ook mogelijk, echter denk ik niet dat je dit simpel via een hex editor kan doen. Je kan wel makkelijk verder googlen op het woord 'steganography'. Wikipedia: Steganography

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:56

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Als je Photoshop gebruikt dan kan je op zoek naar de tekst 'Ducky' en deze overschrijven. Geen idee waarom Adobe sinds jaren deze tekst erin zet. Totale lengte van dat veld is 17 bytes.

Application use marker = FFEC
Length of APP field = 17
Data = Ducky00010004000000F0000

Als je Lightroom gebruikt dan wordt het wat lastiger, ergens in het begin van de Exif header zit standaard een paar bytes die niet in de exif standaard wordt genoemd. Kan je dus ook overschrijven. Bytes zijn
'F000000001000000F000'

Verder zijn er nog meer velden voor de echte image data komt die je kan weghalen en/of overschrijven.

weet het niet meer

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:35

DukeBox

loves wheat smoothies

Je kan ook gewoon copy /b file1.jpg + file2.txt output.jpg doen.. zo deden we dat heel voeger ook met mp3tjes.. leek een website met foto's, maar was na een rename naar .mp3 gewoon af te spelen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Daar zat ik ook aan te denken inderdaad, gewoon erachter hangen.
Een programma dat de JPG opent, negeert alles achter FF D9 (End of image)