Wacom Inkling of Bamboo?

Pagina: 1
Acties:

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-02 10:25
Hoi iedereen,

ik zoek voor mijn vriendin een leuk verjaardagscadeau. Ze is afgestudeerd in CS (marketing met de focus op communicatie etc oid), en wil nu echt bezig gaan met design voor websites, en UI design. Nu heeft ze nog een oude bamboo, die gewoon door constant in een verhuisdoos onder andere junk te hebben gelegen niet helemaal meer lekker werkt.
Ik wil graag een nieuwe voor haar kopen, en zat te twijfelen, of een nieuwe Bamboo, of een Inkling. Wat zouden jullie aanraden? Wat zijn jullie ervaringen?

Pros Bamboo:

Standaard tablet design voor tekenen, werkt goed

Cons Bamboo

Alleen bruikbaar bij PC

Pros

Overal te gebruiken

Cons

Pen ziet er wat onhandig uit, en is hij niet te zwaar?

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-02 09:58

amas

Law of Nature: Chaos

Voor zover ik kan vinden is de Inkling alleen geschikt om digitaal te kopiëren wat jij aan het tekenen bent. Als je andere functies wilt gebruiken moet je weer de muis gebruiken, of je papier komt onder de potloodstrepen. Ik kan het ook mis hebben hoor, dit baseer ik op youtube filmpjes.

Wat ik je wel met zekerheid kan vertellen is dat de Wacom Bamboo erg goed werkt aangezien ik hem zelf ook heb. Erg fijne pen en in PS hoef ik de muis niet meer te gebruiken. De Bamboo is in dat opzicht een stuk veelzijdiger.

Let er trouwens wel op dat de Bamboo serie niet goed wordt ondersteund in Windows 8 (ripple effects, cursor delays etc..) Zie hier: http://forum.wacom.eu/vie...a171dc726f8cfbf315b6ab71c

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

• Bjeurno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-11-2022
De inkling werkt niet echt naar behoren, ik heb deze ook cadeau gedaan en blijkt toch niet echt te bevallen. Van zodra de camera de bewegingen even niet goed oppikt (hand ervoor of te snel bewogen) gaat er data verloren in de digitale versie van de tekening. Dacht ook dat je specifiek papier nodig hebt om de inkling te laten werken.

/B.

• mirp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-07-2022
Dude, waar ben je mee bezig? Ze zegt dat ze een nieuwe bamboo wilt en jij begint over een inkling?

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-02 10:25
dat zeg ik niet :) ik zeg dat ze een oude Bamboo heeft, die gewoon dood is :) Maar de Inkling is al snel afgevallen, via kennis kunnen proberen, en die pen ligt totaal niet lekker in de hand.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."