Toon posts:

Upgrade Naar een Sabertooth Z77 problemen te verwachten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zat al een tijdje te kijken.. na in het verleden een kant en klaar MedionPC te hebben gekocht (failure). Naar een upgrade, en niet alles in 1x maar gewoon per product. Ongeveer een week geleden een Asus Sabertooth Z77 met factuur en doos tegengekomen op marktplaats en voor 100 euro kon ik die afhalen. Lijkt me een goeie deal. (Socket 1155 en draait op chipset H77)

Zelf draai ik momenteel het standaard MS-7728 moederbordje ook een socket 1155 en chipset H61.

Als ik dan mijn swap ga doen, zijn daar dan nog problemen die ik kan gaan verwachten? Zoals:

- Nieuwe installatie Windows nodig? Of is dat eventueel de aanrader daarvoor?
- Drivers voor huidige HDD's?

En eventuele andere zaken? Staan een onwijs hoop mixt messages ervan op internet.

Bij voorbaat dank mede-tweakers!

(edit, huidige opzet +sabertooth)
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 2600 Boxed€ 309,76€ 309,76
1Asus Sabertooth Z77€ 209,90€ 209,90
1Gainward GeForce GTX 550 Ti 1024MB€ 0,-€ 0,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB€ 104,40€ 104,40
2Seagate Barracuda Green ST2000DL003, 2TB€ 0,-€ 0,-
1Seagate ST4000VN000, 4TB€ 172,89€ 172,89
1NZXT Source Elite 210€ 46,50€ 46,50
1Zalman ZM600-HP€ 0,-€ 0,-
1Intel 320 80GB€ 195,-€ 195,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.038,45

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2013 12:32 ]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Beetje raar om te upgraden naar een zwaar overklok moederbord van de vorige generatie, terwijl je huidige processor niet eens is te overklokken.
Je kan dan in de toekomst een overklokbare cpu erinsteken (en overklok geheugen), maar dat zal dan van de vorige generatie intel moeten zijn, want de nieuwe procesoren hebben de 1150 socket.
Verder moet je nadenken over de kast, want voor een ferme overklok heb je een ruime kast nodig waarin je goede airflow en eventueel je waterkoeling spullen kwijt kan. Anders heeft dat bord weinig zin. Maar ik ken je kast verder niet.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als ik vlug even google naar het MS7728 kom ik een µATXbord tegen. De Sabertooth is een ATXbord. Gaat dus waarschijnlijk niet passen.

Beter kun je een µATXbordje op de kop tikken, er zijn al B75 µATXplankjes van 5 tientjes. Lijkt me met een nonK CPU een prima keuze.

De vraag is dan alleen, waarom wil je upgraden?

Verwijderd

Topicstarter
Reepje schreef op woensdag 18 september 2013 @ 12:48:
Verder moet je nadenken over de kast, want voor een ferme overklok heb je een ruime kast nodig waarin je goede airflow en eventueel je waterkoeling spullen kwijt kan. Anders heeft dat bord weinig zin. Maar ik ken je kast verder niet.
Ik heb een nieuwe kast aangeschaft waarin die makkelijk moet passen. En ja over het upgraden idd meer gericht op de toekomst. En genoeg sata aansluitingen 4x(sata 600) 4x(sata300) en dacht voor 100 euro is het een koopje? CPU kan ik altijd nog upgraden

(dit is de huidige kast pricewatch: NZXT Source Elite 210)

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2013 13:03 ]

• Freeze-Oh
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-12 13:49
Wat men hierboven bedoeld is dat je upgrade pad zeer beperkt is.
het maximale wat je op de Sabertooth kunt zetten is een I7 3770K, en daarmee zit je dan aan het plafond van de 1150 socket range.
Verder is de Sabretooth een prima moederbord, met voldoende sata en usb aansluitingen waar je in principe nog wel een tijdje mee vooruit kunt.
Verwacht dus alleen geen uitgebreide keuze in processors die je erin kunt zetten om het leven van je PC wat te verlengen.

Ga er overigens zowiezo vanuit dat je nieuwe drivers zult moeten laden, ik doe altijd een volledige re-install, om er zeker van te zijn dat er geen overbodige 'troep' achterblijft die de performance kan beinvloeden

Verwijderd

Topicstarter
Freeze-Oh schreef op woensdag 18 september 2013 @ 13:03:
Wat men hierboven bedoeld is dat je upgrade pad zeer beperkt is.
het maximale wat je op de Sabertooth kunt zetten is een I7 3770K, en daarmee zit je dan aan het plafond van de 1150 socket range.
Verder is de Sabretooth een prima moederbord, met voldoende sata en usb aansluitingen waar je in principe nog wel een tijdje mee vooruit kunt.
Verwacht dus alleen geen uitgebreide keuze in processors die je erin kunt zetten om het leven van je PC wat te verlengen.

Ga er overigens zowiezo vanuit dat je nieuwe drivers zult moeten laden, ik doe altijd een volledige re-install, om er zeker van te zijn dat er geen overbodige 'troep' achterblijft die de performance kan beinvloeden
Helemaal top en duidelijk. Ja gamen doe ik momenteel nog niet vaak, maar altijd mooi dat er nog een upgrade mogelijkheid in is. Top voor de snelle reactie

• Reepje
  • Niet online
Je hebt juist zeer beperkte upgrade mogelijkheden.
Je huidige pc is een video bewerkings pc. Juist de nieuwe generatie intels is daarin veel beter. Maar je huidige cpu is eigenlijk nog hartstikke goed?
Dus de grote vraag is, waarom wil je upgraden? Vraag je dan af: wat heeft het nieuwe bord extra dat ik nodig heb, maar dat nu niet op mijn huidige bord zit.

Verwijderd

Topicstarter
Reepje schreef op woensdag 18 september 2013 @ 13:16:
Je hebt juist zeer beperkte upgrade mogelijkheden.
Je huidige pc is een video bewerkings pc. Juist de nieuwe generatie intels is daarin veel beter. Maar je huidige cpu is eigenlijk nog hartstikke goed?
Dus de grote vraag is, waarom wil je upgraden? Vraag je dan af: wat heeft het nieuwe bord extra dat ik nodig heb, maar dat nu niet op mijn huidige bord zit.
Voor namelijk die Sata aansluitingen. Heb er momenteel maar 4. Met 8 kom ik er dan toch een stukje verder, wel mooi dat er alleen maar een schone installatie nodig is. Iedereen bedankt voor het meedenken!

• Reepje
  • Niet online
Goedkoopste bordje, 55 euro, 8 sata aansluitingen.
Nieuw, dus met 2 jaar garantie.
pricewatch: ASRock B75 Pro3-M
Pagina: 1