Hoi,
Ik zit met een probleem. Ik ben net aan het beginnen met PHP en loop tegen iets aan wat ik niet begrijp.
Ik heb een contactformulier wat afhankelijk van de pagina waar je op zit een mail moet sturen naar een bepaald email adres.
In de eerste instantie heb ik het volgende gemaakt.
En dat werkt. In het PHP document staat het volgende wat dat mogenlijk maakt.
Maar ik zie liever een mooi contact formulier ipv een mailto:
Dus, Ik heb een contact formulier gevonden en deze geplaatst. Dit werkt, alleen moet ik hard een email adres invullen waar hij het naartoe stuurt.
Dat ziet er zo uit:
Hoe kan ik er nu voor zorgen dat deze $to ook het email adres uit de database pakt. Ik wil dus eigenlijk een zelfde constructie als in het eerste voorbeeld wat goed werkte.
Mijn kennis is hier net iets te klein voor. Het formulier werkt perfect met een hard ingevuld adres... Alle functie werken naar behoren. Ik wil dus enkel nog het $to adres afhankelijk maken van de pagina waar je op zit.
Hoe moet ik dit bekijken, en wat moet ik begrijpen. De uiteindelijk code komt wel, maar ik begrijp dit simpelweg niet waardoor ik ook niet weet hoe ik moet beginnen.
Excuses voor mijn beginners niveau
Alvast super bedankt.
Ik zit met een probleem. Ik ben net aan het beginnen met PHP en loop tegen iets aan wat ik niet begrijp.
Ik heb een contactformulier wat afhankelijk van de pagina waar je op zit een mail moet sturen naar een bepaald email adres.
In de eerste instantie heb ik het volgende gemaakt.
code:
1
| <a href="mailto:{shop_email}?subject=Informatie aanvraag via Website - {title}&CC=info@website.nl" class="informatie-direct" >Informatie aanvragen</a>--> |
En dat werkt. In het PHP document staat het volgende wat dat mogenlijk maakt.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
| private function _setShopData() {
$shopcounter=0;
foreach($this->_shops as $shop) {
$this->setVariable('shop_title',$shop['name']);
$this->setVariable('shop_address',$shop['address']);
$this->setVariable('shop_zip',$shop['postcode']);
$this->setVariable('shop_city',$shop['city']);
$this->setVariable('shop_email',$shop['email']);
$this->setVariable('shops_url', $shop['urlname'] . '/producten/');
$this->setVariable('shop_phonenumber',$shop['telephone']);
$description = strip_tags($shop['description'],'<br><br />');
$this->setVariable('shop_description',$description);
if ($shop['logoimg'] != '') {
$this->setVariable('shop_logo',$shop['logoimg']);
}
if (count($this->_shops) -1 != $shopcounter) {
$this->touchBlock('LINESMALL');
}
$shopcounter++;
$this->Parse('SHOP');
}
if (isset($this->_shops[0]['impression_code']) && $this->_shops[0]['impression_code'] != '') {
$this->_shops[0]['impression_code'] = str_replace('{ORDER}',niceUrl($this->_product['fulltitle']),$this->_shops[0]['impression_code']);
$this->setVariable('impression_code',$this->_shops[0]['impression_code']);
}
} |
Maar ik zie liever een mooi contact formulier ipv een mailto:
Dus, Ik heb een contact formulier gevonden en deze geplaatst. Dit werkt, alleen moet ik hard een email adres invullen waar hij het naartoe stuurt.
Dat ziet er zo uit:
code:
1
2
3
4
5
| $to = 'ontvanger@gmail.com';
$subject = 'Informatie aanvraag';
$message = 'Naam:' . $db->string($_POST['naam']) . "\n" . 'Email:' . $db->string($_POST['email']) . "\n" . 'Telefoon:' . $db->string($_POST['telefoon']) . "\n" . 'Bericht:' . $db->string($description);
$headers = 'From: info@website.nl' . "\r\n" .
'Reply-To: info@website.nl' . "\r\n" . |
Hoe kan ik er nu voor zorgen dat deze $to ook het email adres uit de database pakt. Ik wil dus eigenlijk een zelfde constructie als in het eerste voorbeeld wat goed werkte.
Mijn kennis is hier net iets te klein voor. Het formulier werkt perfect met een hard ingevuld adres... Alle functie werken naar behoren. Ik wil dus enkel nog het $to adres afhankelijk maken van de pagina waar je op zit.
Hoe moet ik dit bekijken, en wat moet ik begrijpen. De uiteindelijk code komt wel, maar ik begrijp dit simpelweg niet waardoor ik ook niet weet hoe ik moet beginnen.
Excuses voor mijn beginners niveau
Alvast super bedankt.
FreeReef.nl