[Windows 8] QWERTY naar AZERTY Alle users

Pagina: 1
Acties:

• Snors
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-08 12:42
Allen,

Ik zit met een probleem. Ik heb recentelijk een Windows Deployment Server opgezet die volautomatisch images kan uitrollen over ons netwerk. I.p.v. een Group Policy / een hele image toe te wijden aan de AZERTY keyboard layout prefereer ik een handmatige handeling en dat is het uitvoeren van een registry / powershell file die de keyboard layout omzet van QWERTY naar AZERTY.

Nou heb ik de volgende powershell file al in elkaar geknutseld:
code:
1
2
3
4
5
6
New-PSDrive HKU Registry HKEY_USERS
New-PSDrive HKCU Registry HKEY_CURRENT_USER
$RegKey1 ="HKU:\.DEFAULT\Keyboard Layout\Preload"
$RegKey2 ="HKCU:\Keyboard Layout\Preload"
Set-ItemProperty -path $RegKey1 -name "1" -value "0000080c"
Set-ItemProperty -path $RegKey2 -name "1" -value "0000080c"

0000080c volstaat voor Belgium France(AZERTY). Standaard is dit US International(00000409)

Dit werkt goed voor de user die op dat moment is ingelogged en waaronder het script is uitgevoerd(zowel startscherm als in het OS zelf). Echter als ik met een andere user wil inloggen staat alles weer op QWERTY.

Wie o wie weet wat ik over het hoofd zie? Bekende links zoals:
http://social.technet.mic...anguage-for-all-new-users
en
MSDN: Windows Vista Command Line Configuration of International Settings:

heb ik al bekeken maar bieden geen uitkomst voor bovenstaand scenario. Alvast bedankt!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-10 07:50

pistole

Frutter

Gebruik je elevation bij het uitvoeren? Normaliter heeft de user geen (schrijf-)toegang tot HKU. Zie je de key daadwerkelijk verschijnen/veranderen?

Ik frut, dus ik epibreer

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-10 20:53

TheVMaster

Moderator WOS
Als je registerinstellingen wilt inschieten (voor iedere user) dan kan dat ook via GPO Preferences....

GPO Preferences - Register

Gebruik dit zelf ook voor Drive mappings, startmenu icons en Energieschema instellingen. Werkt erg netjes.

[ Voor 55% gewijzigd door TheVMaster op 18-09-2013 11:26 ]

• Snors
pistole schreef op woensdag 18 september 2013 @ 11:21:
Gebruik je elevation bij het uitvoeren? Normaliter heeft de user geen (schrijf-)toegang tot HKU. Zie je de key daadwerkelijk verschijnen/veranderen?
Ik zie beide daadwerkelijk veranderen maar als een nieuwe user aanlogged dan pakt hij de .DEFAULT instellingen niet over....
TheVMaster schreef op woensdag 18 september 2013 @ 11:22:
Als je registerinstellingen wilt inschieten (voor iedere user) dan kan dat ook via GPO Preferences....

[afbeelding]
En wat nou als het om Externe laptops gaat die maar af en toe met ons domein contact maken? Vandaar ook aangegeven:
"I.p.v. een Group Policy / een hele image toe te wijden aan de AZERTY keyboard layout prefereer ik een handmatige handeling"

Niet zo zeer zeker omdat ik het niet automatisch wil maar het uitvoeren van een REG file voor die paar AZERTY computers die wij hebben is de moeite niet. Echter moeten de wijzigingen dan wle permanent en voor alle users zijn wat het nu dus niet is.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-10 20:53

TheVMaster

Moderator WOS
Snors schreef op woensdag 18 september 2013 @ 11:27:
[...]

Ik zie beide daadwerkelijk veranderen maar als een nieuwe user aanlogged dan pakt hij de .DEFAULT instellingen niet over....

[...]

En wat nou als het om Externe laptops gaat die maar af en toe met ons domein contact maken? Vandaar ook aangegeven:
"I.p.v. een Group Policy / een hele image toe te wijden aan de AZERTY keyboard layout prefereer ik een handmatige handeling"

Niet zo zeer zeker omdat ik het niet automatisch wil maar het uitvoeren van een REG file voor die paar AZERTY computers die wij hebben is de moeite niet. Echter moeten de wijzigingen dan wle permanent en voor alle users zijn wat het nu dus niet is.
Oohwww....sorry...daar had ik overheen gelezen. Wat versta je trouwens over externe laptops, laptops die niet door jullie zijn geinstalleerd (van klanten) of laptops die wel van jullie zijn, maar alleen af en toe worden aangesloten op de zaak?

• Snors
TheVMaster schreef op woensdag 18 september 2013 @ 11:31:
[...]

Oohwww....sorry...daar had ik overheen gelezen. Wat versta je trouwens over externe laptops, laptops die niet door jullie zijn geinstalleerd (van klanten) of laptops die wel van jullie zijn, maar alleen af en toe worden aangesloten op de zaak?
Maakt niet uit kan gebeuren! Ik bedoel laptops die wel door ons worden geinstalleerd maar buiten ons domein werkzaam zijn. Ongeacht of je de Registry GPO functie gebruikt het gaan dan alsnog op User niveau terwijl het op Computer niveau gedaan moet worden en om nou bij elke keer aanloggen(mits de laptop/desktop in het domein hangt wat dus wel een vereiste is) de register instellingen toe te passen lijkt me onnodig netwerkverkeer.

[ Voor 23% gewijzigd door Snors op 18-09-2013 13:04 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
In Windows 8 mag je het weer anders doen dan in Vista/7 met intl.cpl xml script, namelijk met Powershell. Zie link:
Configure International Settings - TechNet

[ Voor 6% gewijzigd door sanfranjake op 18-09-2013 15:38 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Snors
sanfranjake schreef op woensdag 18 september 2013 @ 15:36:
In Windows 8 mag je het weer anders doen dan in Vista/7 met intl.cpl xml script, namelijk met Powershell. Zie link:
Configure International Settings - TechNet
Ook dit is alleen voor de current user + dit veranderd niet de keyboard layout van het login scherm... Wat ik eigenlijk wil weten is hoe ik de volgende 2 settings in het register kan toepassen:
Control Panel -> Region -> Administrative -> Copy Settings...
- Welcome screen and system accounts
- New user acocunts
Afbeeldingslocatie: http://g2f.nl/0zrjgq1
Iemand enig idee?

[ Voor 23% gewijzigd door Snors op 19-09-2013 11:58 ]

• Snors
Yes! Ik heb de oplossing gevonden met dank aan de volgende forum thread:
http://social.technet.mic...ry-value-or-script-needed

Fix in mijn case is een batch file met de volgende inhoud:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
@echo off
echo ^<gs:GlobalizationServices xmlns:gs="urn:longhornGlobalizationUnattend"^> >> local2.xml
echo ^<!--User List--^> >> local2.xml
echo ^<gs:UserList^> >> local2.xml
echo ^<gs:User UserID="Current" CopySettingsToDefaultUserAcct="true" CopySettingsToSystemAcct="true"^/^> >> local2.xml
echo ^</gs:UserList^> >> local2.xml
echo ^<!--Keyboard preferences--^> >> local2.xml
echo ^<gs:InputPreferences^> >> local2.xml
echo ^<!--Add keyboard BE(French)--^> >> local2.xml
echo ^<gs:InputLanguageID Action="add" ID="080c:0000080c" Default="true"^/^> >> local2.xml
echo ^</gs:InputPreferences^> >> local2.xml
echo ^</gs:GlobalizationServices^> >> local2.xml
control intl.cpl,, /f:"local2.xml"
del local2.xml

Thanks allen voor het meedenken :)!
Pagina: 1