Allen,
Ik zit met een probleem. Ik heb recentelijk een Windows Deployment Server opgezet die volautomatisch images kan uitrollen over ons netwerk. I.p.v. een Group Policy / een hele image toe te wijden aan de AZERTY keyboard layout prefereer ik een handmatige handeling en dat is het uitvoeren van een registry / powershell file die de keyboard layout omzet van QWERTY naar AZERTY.
Nou heb ik de volgende powershell file al in elkaar geknutseld:
0000080c volstaat voor Belgium France(AZERTY). Standaard is dit US International(00000409)
Dit werkt goed voor de user die op dat moment is ingelogged en waaronder het script is uitgevoerd(zowel startscherm als in het OS zelf). Echter als ik met een andere user wil inloggen staat alles weer op QWERTY.
Wie o wie weet wat ik over het hoofd zie? Bekende links zoals:
http://social.technet.mic...anguage-for-all-new-users
en
MSDN: Windows Vista Command Line Configuration of International Settings:
heb ik al bekeken maar bieden geen uitkomst voor bovenstaand scenario. Alvast bedankt!
Ik zit met een probleem. Ik heb recentelijk een Windows Deployment Server opgezet die volautomatisch images kan uitrollen over ons netwerk. I.p.v. een Group Policy / een hele image toe te wijden aan de AZERTY keyboard layout prefereer ik een handmatige handeling en dat is het uitvoeren van een registry / powershell file die de keyboard layout omzet van QWERTY naar AZERTY.
Nou heb ik de volgende powershell file al in elkaar geknutseld:
code:
1
2
3
4
5
6
| New-PSDrive HKU Registry HKEY_USERS New-PSDrive HKCU Registry HKEY_CURRENT_USER $RegKey1 ="HKU:\.DEFAULT\Keyboard Layout\Preload" $RegKey2 ="HKCU:\Keyboard Layout\Preload" Set-ItemProperty -path $RegKey1 -name "1" -value "0000080c" Set-ItemProperty -path $RegKey2 -name "1" -value "0000080c" |
0000080c volstaat voor Belgium France(AZERTY). Standaard is dit US International(00000409)
Dit werkt goed voor de user die op dat moment is ingelogged en waaronder het script is uitgevoerd(zowel startscherm als in het OS zelf). Echter als ik met een andere user wil inloggen staat alles weer op QWERTY.
Wie o wie weet wat ik over het hoofd zie? Bekende links zoals:
http://social.technet.mic...anguage-for-all-new-users
en
MSDN: Windows Vista Command Line Configuration of International Settings:
heb ik al bekeken maar bieden geen uitkomst voor bovenstaand scenario. Alvast bedankt!