Ik heb een philips smart tv type 42pfl7008k en een Denon receiver type Avr 1713 met B&W DM603 boxen. Om het geluid van de tv over mijn boxen horen heb ik de receiver en de tv dmv optisch kabel met elkaar verbonden. Nu krijg ik het geluid van mijn tv over mijn boxen, echter loopt het geluid niet helemaal synchroom. Ik heb geprobeerd in het menu van de receiver dit te verhelpen door de functie audio delay. Deze functie biedt echter geen oplossing. Iemand die mij hiermee kan helpen??
Heb je de delay handmatig ingesteld of gebruik je de "Auto lip-sync"? Handmatig kan je tot 200 ms instellen en dat moet eigenlijk wel voldoende zijn. Sowieso typisch dat de Optical Out van de TV niet in synch is met het beeld, veelal wordt dat wel netjes geregeld zo. Wat je kan proberen is om de Game-mode aan te zetten, die schakelt beeldverbeteraars uit. Nadeel is wel dat je beeld er een stuk minder door kan worden bij SD-materiaal.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Bedankt voor je antwoord Fear. Ik heb geprobeerd met audio delay, het verschil lijkt dan echter alleen maar groter te worden. Het verschil is echter zo minimaal dat als ik het geluid van de tv uitzet het niet hinderlijk is. Zou het niet zo kunnen zijn dat het geluid wel synchroom loopt maar dat dit lijkt omdat het enigzins resoneert als ik zowel het geluid van mij tv als van mijn receiver heb aanstaan? En de Auto lip-sync... zit die functie op mijn receiver of op mijn TV?