Windows account uigeschakeld (windows7)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb vanochtend mijn windows account uitgeschakeld, ik had altijd een hekel aan het aanklikken van het account voor dat je op het bureaublad kwam en dacht dat het zo in 1 keer naar het bureaublad ging. Alleen ik kan nu niet meer op het bureaublad komen want ik moet nog steeds mijn account aanklikken alleen dan geeft hij aan dat het account is uitgeschakeld. Ik heb maar 1 account op mijn Windows en die is dus nu uigeschakeld ik kan dus niet meer in Windows komen om hem weer in teschakelen.
Is er iemand die weet hoe ik hem weer kan inschakelen of hoe ik hem kan resetten?

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Je zou het ingebouwde aministrator account kunnen gebruiken, maar ik weet niet precies meer hoe die werkt... Volgens mij kan je het enige account op een PC trouwens toch niet uitschakelen?

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
indien je een andere pc tot je beschikking hebt: Met Hiren boot cd het account weer inschakelen?
rikpro schreef op woensdag 18 september 2013 @ 10:01:
Je zou het ingebouwde aministrator account kunnen gebruiken, maar ik weet niet precies meer hoe die werkt... Volgens mij kan je het enige account op een PC trouwens toch niet uitschakelen?
het administrator account staat tegenwoordig standaard uitgeschakeld?

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Oh ja, das waar... Is alweer een tijdje geleden dat ik dat heb moeten gebruiken en ik dacht niet na. Inderdaad een boot CD gebruiken zoals mschol zegt.

Verwijderd

Topicstarter
rikpro schreef op woensdag 18 september 2013 @ 10:01:
Open Microsoft Management Console door te klikken op de knop StartAfbeelding van de knop Start, mmc te typen in het zoekvak en op Enter te drukken.‌ Beheerdersmachtiging vereistAls u om het beheerderswachtwoord of een bevestiging wordt gevraagd, typt u het wachtwoord of een bevestiging.

Klik in het linkerdeelvenster van de Microsoft Management Console op Lokale gebruikers en groepen.
Als het item Lokale gebruikers en groepen

Dubbelklik op de map Gebruikers.

Klik met de rechtermuisknop op het gebruikersaccount dat u wilt uitschakelen en klik op Eigenschappen.

Schakel op het tabblad Algemeen het selectievakje Account is uitgeschakeld in en klik op OK.

Dit heb ik gedaan bij het enige account wat ik op windows had aangemaakt, ik kan nu ook " andere gebruiker" aanklikken en daar staat geen plaatje bij ( bij de andere kun je die standaard profiel plaatjes klikken) en als ik via die probeer inte loggen vind hij helemaal geen accounts

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:25

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Als je je account uitschakelt, dan kan het account niet meer gebruikt worden om mee in te loggen. Zoals eerder gezegd zou je het met een boot CD, bijvoorbeeld Hiren's Boot CD, wel weer moeten kunnen fixen. Tegenwoordig is het Administrator account inderdaad standaard uitgeschakeld, dus via veilige modus kan je er ook niet in komen.

Als het met een boot CD ook niet lukt, zit er waarschijnlijk weinig anders op dan Windows opnieuw te installeren.

Hier heb je ook alvast de oplossing die ervoor zorgt dat je niet meer je account aan hoeft te klikken bij het opstarten:
  • Start -> Run (of winkey + R)
  • "control userpasswords2"
  • "Users must enter a user name and password to use this computer." uitvinken
  • Vul de accountnaam en het wachtwoord in waarmee je standaard wil inloggen.
edit:
Blijkbaar kan het ook met een Windows installatie DVD. Stop de DVD erin, kies voor "Repair your computer" -> "Command prompt" en typ het volgende in:
code:
1
net user administrator /active:yes

Je moet dan 'administrator' alleen even vervangen voor je eigen accountnaam.

[ Voor 15% gewijzigd door Rhannie op 18-09-2013 10:37 ]

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb via veilige modus een systeem herstel kunnen doen en hem een paar dagen terug kunnen zetten en ik kan er weer inkomen!! :)
Bedankt voor snelle reageren en bedankt voor de tips
Pagina: 1