Toon posts:

PC aan tv, lengte kabel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn PC met Guillemot Xentor TNT2, tv out aansluiten op mijn Philips breedbeeld.
Ik heb een afstand te overbruggen van 18 meter.
Heeft iemand ervaring met zo'n afstand dmv een kabel?
Zo ja, welke kabel gebruik je en gaat dit ten koste van de kwaliteit.

Bedankt!

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
18 meter is wel aardig ver
ik denk dat je wel aardig verlies krijgt

Verwijderd

Ik heb op een schip gewerkt, en daar hadden we digitale schotel televisie..
En die kabel overbrugde een afstand van 100 meter!!!
En bij mijn weten zat er geen versterker tussen, en was de beeldkwaliteit nog prima.
Ik weet niet wat voor kabel, maar het was wel eentje met weinig weerstand geloof ik..

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:51
Als je een goede kabel neemt die uit 1 (of 2) stuk(ken) bestaat en je isoleert hem goed, waarbij je hem niet aan teveel straling bloot stelt dan moet het te doen zijn zonder veel kwaliteitsverlies :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Ik ben een beetje een leek op dit gebied. Wie helpt mij verder.
Dennis schreef over het isoleren van een kabel. Wat voor kabel zou ik kunnen kopen en hoe werkt dat isoleren.
Ik zie dat er composite kabels, svhs en s-video kabels zijn. Wat is het verschil.

• martijnn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:29
Beetje off-topic: Ik heb ook zo'n kaart, is het tv beeld redelijk mooi ? Ik denk dat ik het ook ga doen, maar dat moet het wel een beetje kwaliteit zijn.

Verwijderd

Topicstarter
De kwaliteit van de tv-out van mijn kaart is perfect. Is natuurlijk sterk afhankelijk van de kwaliteit van je TV. Zelf heb ik een vrijwel nieuwe Philips 100Hz breedbeeld. Ik heb met een korte kabel mijn pc al eens aangesloten en een divx afgespeeld, perfect kwaliteit.

Wat betreft de lengte van de kabel. Ik ben zojuist in een electronica speciaalzaak geweest. Daar werd mij afgeraden een kabel langer dan 10m te gebruiken aangezien de kwaliteit en scherpte aanzienlijk slechter zouden worden.
Mij werd een Marmitek Gigavideo geadviseerd.
Wie heeft hier ervaring mee.

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 18:09

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Als je maar geen Composiet gebruikt.. S-Video werkt prima over 8-9m hier althans (G400Max DualHead als source)

Laat maar.. .

Verwijderd

Composite werkt ook prima hier over 7 meter. Afgeschermde kabel. Je zou zelfs kunne afwegen om dubbel afgeschermde kabels te nemen, volgens mij moet dat wel lukken dan.

Verwijderd

Als je de kabels niet door je hele huis wilt trekken kan je ook aan zoiets denken:

http://www.aashima.com/products/product.htm?artnr=12192

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:38

Klippy

Still Game

Jaaa zoiets moet ik ook hebben :)
Bij de Conrad hebben ze ook zoiets voor maar 300 piek. Iemand daar ervaring mee toevallig?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Topicstarter
Dat ding heb je dus ook van Marmitek. Zie www.marmitek.nl
Ik was vanmiddag bij Funprice. Hadden ze niet op voorraad. Volgende week ga ik er 1 halen en uitproberen. Ze hebben 8 dagen omruilgarantie, dus als het niet wat is gewoon terugbrengen.
Zal hier posten wat de kwaliteit is bij een overbrugging van 18 meter door 2 muren.
Pagina: 1