Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triogap
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 31-08 21:41
Mijn zoontje heeft grofweg een maand geleden de digitizer van mijn telefoon gebroken. Omdat dit een buiten garantie reparatie zou betreffen heb ik besloten om zelf een vervangende digitizer te kopen en deze te plaatsen. Zo ver als ik en ReplaceDirect weten betreft dit een authentieke digitizer (http://www.replacedirect....rrel=7547942&subid=101966). Dit is mij allemaal met succes gelukt.

Ik heb hier nu ongeveer een maand van kunnen genieten, echter heb ik afgelopen donderdag de Amber update van Nokia ontvangen. Hierna is de digitizer gestopt met werken. In eerste instantie kon ik posts vinden op het internet dat dit zou komen door het gebruik van een niet authentieke digitizer. Hierop heb ik contact gezocht met ReplaceDirect, die mij bevestigde dat dit een authentieke digitizer was. Daarna heb ik contact gezocht met Nokia, immers de fabrikant van het toestel en de digitizer.

Zij claimen nu dat het toestel buiten garantie valt(hij is immers physiek beschadigd) en ik daarom moet opdraaien voor de kosten van de reparatie. Nu vraag ik mij af, of dit niet onder de garantie van de digitizer zou moeten vallen? Iemand zich bewust of hier iets over wordt vastgelegd in het Nederlandse recht omtrent garantie?

Bij voorbaat dank allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Uhm ... Reparatie door niet aangewezen partij doet de garantie vervallen ...

Geen idee hoe oud je 620 was toen je zoon hier kennelijk wat onvoorzichtig mee was om gegaan, maar als dit binnen 6 maanden na aankoop was, had je beter toch garantie geclaimd (bewijslast ligt dan nog bij de verkoper, deze kan dan lastig aantonen dat je het toestel onjuist hebt behandeld omdat hij niet weet of kan weten wat het defect heeft veroorzaakt).

Kortom, jammer ...

Wat je wel kunt doen, is de aankoop van de digitizer ontbinden, hij doet niet waarvoor hij is bedoeld -> ondeugdelijk product.

[ Voor 12% gewijzigd door PinokkioTV op 17-09-2013 22:26 . Reden: Aanvulling ]

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

• Triogap
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 31-08 21:41
@PinokkioTV dat had ik dan inderdaad moeten doen. Helaas, ik zal eens kijken of ik die stap met de digitizer voor elkaar kan krijgen. In ieder geval bedankt.

Edit:
Trouwens betreft dat stukje van jouw over
Uhm ... Reparatie door niet aangewezen partij doet de garantie vervallen ...
niet wederom het toestel en niet de digitizer? Ik bedoel dat de garantie op mijn toestel daardoor verviel was mij bekend, maar had wel verwacht dat de digitizer nog wel onder garantie zou vallen.

[ Voor 51% gewijzigd door Triogap op 18-09-2013 07:21 ]

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
@Triogap: dat lijkt me ook, die digitizer moet je gewoon terug sturen, doet niet wat 'ie moet doen.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2