Oude schijven in lege NAS of NAS met schijven kopen

Pagina: 1
Acties:

• XephireUK
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-03-2025
Ik heb op dit moment 6 HDD in mijn PC hangen van verschillende grootes. ( 2 x 2TB, 2 x 640GB, 1 x 3TB en een SSD van 256GB) In totaal is ongeveer 4.5TB in gebruik (heb net een bult data naar een externe HDD schijf geschreven). Ik heb twee externe HDD drives (2TB USB3 WD en een 2TB USB WD MyBooks) Ik ga mijn PC verkopen en een laptop als "main pc" gebruiken.

Ik vraag me af of het beter is om een NAS met 8TB te kopen (eventueel in in RAID5 zetten) of een lege 6-bay NAS te kopen en de schijven daar in te hangen zoals ze nu zijn (geen RAID, gewoon 6 losse schijven, D:-I:)

Als NAS met schijven denk ik aan de Synology DiskStation DS412+. Als een lege NAS beter is dan een Lenovo EMC px6-300d of een Netgear ReadyNAS 316.

RAID is een nice to have, niet een vereiste.

Wat is jullie idee?

Alex

Schijfgrootes aangepast.. was allemaal inderdaad een factor 1000 ernaast... :o

[ Voor 5% gewijzigd door XephireUK op 17-09-2013 23:52 ]

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:43
Mijn idee is dat je nieuwe harde schijven koopt. 2GB schijven kun je echt niks meer mee..

• Wouter.S
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-01 09:15

Wouter.S

e^(i*pi ) +1 = 0

Ik heb het idee dat er ergens een grootorde niet klopt in je verhaal. Schijven van 640MB zijn toch al een tijdje niet meer te koop.
Wikipedia: Terabyte

Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Fix even de getallen inderdaad. Met GB bedoel je waarschijnlijk TB en met MB bedoel je GB. Dit leest nogal onhandig zo. Het is in ieder geval aan te raden dezelfde soort schijven te gebruiken. Dus niet 1x 2TB van WD met 1x 2TB van Seagate.

• XephireUK
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-03-2025
PilatuS schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 22:11:
Fix even de getallen inderdaad. Met GB bedoel je waarschijnlijk TB en met MB bedoel je GB. Dit leest nogal onhandig zo. Het is in ieder geval aan te raden dezelfde soort schijven te gebruiken. Dus niet 1x 2TB van WD met 1x 2TB van Seagate.
Als ik voor de Synology ga, dan zitten daar 4 x 2TB WD Red schijven in. Ik begrijp dat deze speciaal voor RAID/NAS gemaakt worden door WD.