Ik heb op dit moment 6 HDD in mijn PC hangen van verschillende grootes. ( 2 x 2TB, 2 x 640GB, 1 x 3TB en een SSD van 256GB) In totaal is ongeveer 4.5TB in gebruik (heb net een bult data naar een externe HDD schijf geschreven). Ik heb twee externe HDD drives (2TB USB3 WD en een 2TB USB WD MyBooks) Ik ga mijn PC verkopen en een laptop als "main pc" gebruiken.
Ik vraag me af of het beter is om een NAS met 8TB te kopen (eventueel in in RAID5 zetten) of een lege 6-bay NAS te kopen en de schijven daar in te hangen zoals ze nu zijn (geen RAID, gewoon 6 losse schijven, D:-I:)
Als NAS met schijven denk ik aan de Synology DiskStation DS412+. Als een lege NAS beter is dan een Lenovo EMC px6-300d of een Netgear ReadyNAS 316.
RAID is een nice to have, niet een vereiste.
Wat is jullie idee?
Alex
Schijfgrootes aangepast.. was allemaal inderdaad een factor 1000 ernaast...
Ik vraag me af of het beter is om een NAS met 8TB te kopen (eventueel in in RAID5 zetten) of een lege 6-bay NAS te kopen en de schijven daar in te hangen zoals ze nu zijn (geen RAID, gewoon 6 losse schijven, D:-I:)
Als NAS met schijven denk ik aan de Synology DiskStation DS412+. Als een lege NAS beter is dan een Lenovo EMC px6-300d of een Netgear ReadyNAS 316.
RAID is een nice to have, niet een vereiste.
Wat is jullie idee?
Alex
Schijfgrootes aangepast.. was allemaal inderdaad een factor 1000 ernaast...
[ Voor 5% gewijzigd door XephireUK op 17-09-2013 23:52 ]