Toon posts:

Temperatuur Pentium-III 800

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik een Pentium-III 800mhz. (133mhz. FSB) op mijn Asus P3V4X mobo.

Ondanks dat ik gebruik maak van een Golden Orb koeler wordt dit ding (naar mijn mening) toch nog behoorlijk warm: 40 graden idle en 51 graden stressed.

Is dit normaal ?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:09
Ik vind dat niet warm hoor, denk dat het wel normaal is.

• TheRedGuy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 20:18
Yup, is niet overdreven warm. Heb zelf ook een PIII 800 die wordt 31/42 (idle/stress). Zodra ik m'n extra case fans uitschakel stijgt het al gouw een graadje of 5. Misschien overdreven om te vragen, maar zit die koeler er echt goed op met pasta ertussen. Dat had ik in het begin dus niet met mijn orb:)

Verwijderd

Topicstarter
De Orb zit er goed op, goed vastgeklemd,etc. en met een laagje pasta op de core...

Verwijderd

Ik heb die golden orb van mij een flinke gooi gegeven, had zelfs stress temps tot 62 C!! Maar nu met Fob-32 is temp bijna 20 C gedaald!! En "merkpasta" helpt ook, ik had eerst noname pasta, nu artic silver! Al met al zag die golden orb er errug kewl uit, maar pratisch gezien was het niet de beste koeler, vooral om mee te oc-en!

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:35
Mijn PIII 850E (100MHz) werd met een Titan Majesty M1AB (G-Orb) idle geen id, en stressed iets van 45 tot 50, kweet niet meer precies.

Wat veel mensen denk ik vergeten of FF niet aan denken is dat de omgevingstemp. ook heel belangrijk is en er alles mee te maken heeft.

Owja nog vergeten: mijn 850E had ik op 954 lopen.

En voor wie zich afvraagt waarom ik het over verleden tijd heb: ik heb al paar maanden geen mobo meer dus die PIII850E zit helaas in een doosje, maar doet het natuurlijk wel.
Pagina: 1