Palit GTX 760: HDMI stuk en instabiel?

Pagina: 1
Acties:

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:36
Ik heb een Palit GTX 760 sinds kort maar hij is nogal instabiel (bij spellen als FFXIV regelmatig TDR's (crashende display driver die dan recovered)). Dit gebeurt soms wel tot 20x in het uur.
Ook vindt hij mijn TV niet (loopt een ander topic over) wat mogelijk duidt op een probleem met de HDMI port.

Wat heb ik zelf al geprobeerd: meerdere driver versies, whql 320.49, beta 326.80 maar ook "gehackte" oude 314.22 vertonen dezelfde issues. Ook dacht ik dat het mogelijk aan de PSU lag maar die vervangen heeft ook niet geholpen.

Deze kaart is in het verleden al opgestuurd naar de shop met het idee dat deze defect was. Ik heb nu een zelfde type kaart teruggekregen maar nog steeds dezelfde issues.

Met een andere videokaart heb ik totaal geen problemen (HD4870), waardoor eigenlijk alle andere factoren uitgesloten kunnen worden.

Is dit een driver issue en verbetert dit op termijn, of is deze serie van Nvidia gewoon ruk en kan ik beter een ATI kaart halen?

Specs:
Core i5 3570k
8 GB RAM
MSI z77a-G45
Palit GTX 760 Jetstream (2 GB)
Seasonic 520W PSU

• Nightquest77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-07-2025
Je kan niet stellen dat de gehele serie 'ruk' is. Er zijn duizenden mensen die een 760 hebben en daar werkt het prima.

Het is wel vreemd dat twee verschillende 760 kaarten (als ik het goed begrijp) hetzelfde gedrag vertonen in je systeem. Ik zit dan inderdaad al snel aan driver issues te denken, maar daar heb je al verschillende versies van geprobeerd. Verwijder je wel zorgvuldig de oude drivers voor je de nieuw installeert?

En heb je toevallig nog andere hardware in je systeem die het probleem zou kunnen veroorzaken? (Ik heb meerdere keren gehad dat mijn beeld extreem stotterde door (zoals achteraf bleek) een verkeerde driver voor mijn netwerk kaart, en gisteren bijvoorbeeld werd mijn tweede videokaart opeens niet meer herkend na installatie van een usb netwerk driver). Je zou dus eens kunnen kijken of je van alle andere hardware ook de laatste drivers hebt, en dan als laatste die van je videokaart installeren. En misschien even windows echt opnieuw installeren?

Succes er mee!

LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam

• JJJ
Ik doe bij installatie van nieuwe drivers altijd een clean install. Ik ga er vanuit dat dat afdoende is.

Je tip van de nieuwste andere drivers ga ik morgen nalopen. Het systeem is wel nieuw dus ik verwacht eigenlijk wel de nieuwste te hebben.

Als je gelijk hebt dan ligt de oorzaak ergens in driver issues, maw deze kaart ook terugsturen zal in dat geval niet helpen. Het lastige vind ik wel dat ik nu nog garantie heb: loont het om te wachten op mogelijk betere drivers? Of gok ik op een paard dat misschien niet gaat lopen...

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Test de rest van je PC eens goed door. Waarschijnlijk heb je gewoon last van een ander hardwarematig of softwarematig probleem waardoor het lijkt alsof je videokaart problemen geeft. De kans dat je 2 defecte kaarten achter elkaar krijgt is extreem klein.

Verwijderd

Steek de gpu in een aner systeem en test dit dan ook

Gr jason

• Nightquest77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-07-2025
JJJ schreef op woensdag 18 september 2013 @ 22:55:
Ik doe bij installatie van nieuwe drivers altijd een clean install. Ik ga er vanuit dat dat afdoende is.

Je tip van de nieuwste andere drivers ga ik morgen nalopen. Het systeem is wel nieuw dus ik verwacht eigenlijk wel de nieuwste te hebben.

Als je gelijk hebt dan ligt de oorzaak ergens in driver issues, maw deze kaart ook terugsturen zal in dat geval niet helpen. Het lastige vind ik wel dat ik nu nog garantie heb: loont het om te wachten op mogelijk betere drivers? Of gok ik op een paard dat misschien niet gaat lopen...
Als je overal de laatste drivers hebt dan zou ik zeker niet wachten op NOG nieuwere, dat kan vaak maanden duren. Maar dan ik zou eerst alle andere andere onderdelen goed doorlopen (evt in andere systemene), voordat je je kaart weer opstuurt.

LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Kijk of de voltages goed staan, heb zelf ook een videokaart gehad die zwaar was geundervolt vanuit de fabriek en daarom dus crashte. Kan de driver crashes veroorzaken

http://www.twitch.tv/jannustitannus

• nevermind12
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-02-2025
(jarig!)
Het kan ook een kwaal zijn van de 760 reeks, kan zijn dat de drivers nog niet helemaal 100% zijn, mijn MSI 760 laat bij sommige games mijn hele systeem vast lopen zoals The bureau, maar kan Metro last light en rome total war 2 gewoon zonder gedonder afslapen.

Edit:
Na wat gezoek op internet heb ik de oplossing voor die van mij gevonden.
Met MSI Aftherburner heb ik mijn Core Clock en Memory Clock op -5 gezet, voor mij werkt dit michien dat het voor jou ook de oplossing is

[ Voor 30% gewijzigd door nevermind12 op 19-09-2013 18:22 ]

• JJJ
Ik heb de HDMI poort even verder getest en een aantal opstellingen geprobeerd.

Wat ik werkend wilde krijgen was 2x DVI (2 monitoren) en 1x HDMI naar TV toe.
Probleem was dat de TV het PCsignaal niet zag (device not found als foutmelding).

Met 1x DVI en 1x DVI>HDMI pakte de TV het signaal wel.
Het ligt dus niet aan de kabel of de TV.

Vervolgens de HDMI uitgang zelf getest door mijn monitor (ipv DVI) via HDMI aan te sluiten.
Ik kreeg niet meteen beeld, in plaats daarvan was het scherm zwart voor 3-4 seconden, vervolgens kreeg ik beeld (met veel ruis en artifacts), dat viel na 2 seconden weg en werd 't weer zwart, ad infinitum.

Ik denk dat de HDMI uitgang defect is en ga de shop vragen om een RMA.
Pagina: 1