SimOnly van T-mobile naar.. Tele2, Simyo, Holl Nieuw, Tmob

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Na jaren klant te zijn bij T-mobile ben ik aan het kijken of het niet lonend is om over te stappen naar een andere mobiele provider. Het gaat me hierbij om Sim-Only, want een toestel koop ik los.

Maar ja, hoe zit het met de dekking in mijn regio, gaat m'n internet traag of valt ie weg of wat meer kan ik verwachten? Gelet op google kom ik veelal geklaag tegen, want men laat nu eenmaal pas uit zichzelf iets horen wanneer men iets te klachten heeft :P

Locatie: Ik zit meestal in Brabant (regio Tilburg, Eindhoven) en Midden/Noord-Limburg.
Belgedrag: gemiddeld tussen de 100-140 minuten.
Bekeken opties: Tele2 (1jaar), Simyo (1jaar), Holl.Nieuwe (1jaar), T-mobile (1-2jaar)*.
* : omdat ik al vertrouwd ben met T-mobile overweeg ik met die eventueel 2 jaar.

Wat is de betere keuze qua dekking enzovoort voor mijn gebruikte regio's? Tele2, Simyo, Holl. Nieuwe, of kan ik maar beter gewoon bij T-mobile blijven? De netwerken/masten zijn meen ik van T-mobile, KPN en Vodaphone en ik kan me voorstellen dat providers zoals Tele2 (t-mobile), Simyo (kpn) of Holl. NIeuwe (voda) aan het kortste eind trekken t.o.v. T-mobile, KPN en Vodaphone zelf.

Met Tele2: 100 min/sms + 1GB voor €13; 200 min/sms + 1GB voor €16. Omdat Tele2 met 500MB (€7) nog 7200 Kbps geeft (i.t.t. T-mobile met 3600) is het een optie, dus Tele2 komt dan neer op €10-€16.
Met Simyo: zelfde verhaal als Tele2 qua kosten, maar hier is zowel 500MB als 1GB met 14400 Kbps theoretische snelheid. Dus €10-€16 met zelfde of betere theoretische internet snelheid.
Met Hollandse Nieuwe: pas bij 275 min/sms krijg je internet, maar doe eens gek en zet die op 550 min/sms. Dan komt er 550MB internet bij met 14400 snelheid voor €11. Als 500MB genoeg is biedt ie daarom meer dan Simyo en Tele2.
En dan is er T-mobile: 150 min/sms + 1GB voor €19 met 1 jaar, €18 met 2 jaar.

Afgaand hierop zou de kosten top 4 dus worden: 1) HollNieuwe 2) Simyo 3) Tele2 4) T-mobile.
Alleen, hoe zit het dus met de kwaliteit top 4?!

Ik hoorde van een collega dat Simyo heel aardig is. HollNieuwe zegt me niet zoveel, behalve dat ik er veel reclame van zie net als Tele2, Telfort, enzovoort. Tele2 hoor ik veel wisselende verhalen over qua bereik/dekking/internet.

Help? 8)7 Wie kan me uit ervaring (en gezien regio eventueel) adviseren? Simyo? Blijven waar ik zit? Een andere speler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ik vind je topicstart een beetje warrig, een aantal dingen (zoals kosten per maand e.d.) staat een beetje door elkaar heen, dit maakt het niet makkelijk te lezen. Zet het even in een tabelletje ofzo.

Ik ben van T-Mobile > Ben (T-Mobile netwerk) > Simyo (KPN netwerk) gegaan. Moet zeggen dat ik met Simyo super tevreden ben, ze zijn niet alleen stukken goedkoper (ben nu net geen 11 euro per maand kwijt geloof ik) maar het bereik is ook stukken beter dan voorheen met het T-Mobile netwerk. Ik bevind mij wel in een totaal andere regio (Drenthe), maargoed.

Blijven zitten is sowieso niet verstandig. Ik zat eerst bij Ben, heb daar een jaar gezeten, maar omdat toen m'n actietarief van 12 maanden was afgelopen ben ik overgestapt (anders zou ik ineens bijna een tientje meer gaan moeten betalen per maand). Jaarlijks overstappen loont behoorlijk.

Beste is denk ik toch om wat in je omgeving rond te vragen over de ervaringen. Dan heb je qua bereik e.d. ook reële ervaringen.

[ Voor 10% gewijzigd door ThinkPad op 17-09-2013 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abz87
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-06 19:28
Misschien is Tele2 je beste eerste optie, je kan namelijk ervoor kiezen om een maandelijks opzegbaar contract aan te gaan (wat een paar euro'tjes duurder is). Zo kun je kijken hoe de service is, en mocht het niks voor je zijn dan kun je altijd je nummer porteren naar een andere provider.

P.S. Ik heb zelf T-Mobile, en ben vaak in Den Bosch, Tilburg en Eindhoven. Geen problemen met bereik/3G.

[ Voor 15% gewijzigd door Abz87 op 17-09-2013 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
ThinkPadd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 21:34:
Ik vind je topicstart een beetje warrig, een aantal dingen (zoals kosten per maand e.d.) staat een beetje door elkaar heen, dit maakt het niet makkelijk te lezen. Zet het even in een tabelletje ofzo.

Ik ben van T-Mobile > Ben (T-Mobile netwerk) > Simyo (KPN netwerk) gegaan. Moet zeggen dat ik met Simyo super tevreden ben, ze zijn niet alleen stukken goedkoper (ben nu net geen 11 euro per maand kwijt geloof ik) maar het bereik is ook stukken beter dan voorheen met het T-Mobile netwerk. Ik bevind mij wel in een totaal andere regio (Drenthe), maargoed.
Sorry voor m'n warrige start. Had het eerst iets meer uit elkaar gezet, maar werd zo'n lange post dat ik het wat in elkaar heb gedrukt. Meer tabel, minder tekst was wel beter geweest ja. Vormde een beetje een samenvatting van mijn "onderzoek" om tot die mwah.. top 4 te komen qua kosten. Qua kosten zit het allemaal redelijk bij elkaar in de buurt op T-mobile na.

Ik had het al een paar collega's en vrienden gevraagd, maar die zaten of bij T-mobile (omdat ze er nu eenmaal mee vertrouwd waren, net als ik :P), of KPN (foon van de zaak) of kwamen net als jij meer uit het noorden. Eentje uit de buurt had nu dus ook Simyo met redelijk goede ervaringen, maar die had em pas een maand.

Ik was derhalve benieuwd hoe hier een beetje de ervaringen waren. Zo niet regionaal dan wel landelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
simtastic.nl schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 21:34:
Misschien is Tele2
...
P.S. Ik heb zelf T-Mobile, en ben vaak in Den Bosch, Tilburg en Eindhoven. Geen problemen met bereik/3G.
Ik heb T-mobile en daar goede ervaringen mee. Wil alleen niet de fout maken door aan te nemen dat Tele2 net zo goed is (maar goedkoper) puur omdat ze van T-mobile's netwerk gebruik maken. Een maandje proberen zou een optie kunnen zijn als er niet echt een "winnaar" gevonden wordt. Thx.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

ThinkPadd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 21:34:

Blijven zitten is sowieso niet verstandig. Ik zat eerst bij Ben, heb daar een jaar gezeten, maar omdat toen m'n actietarief van 12 maanden was afgelopen ben ik overgestapt (anders zou ik ineens bijna een tientje meer gaan moeten betalen per maand). Jaarlijks overstappen loont behoorlijk.
Je kan ze natuurlijk ook gewoon opbellen en zeggen dat je dit actietarief wilt houden en anders opzegt, 9 van de 10 keer krijg je alsnog het actietarief gewoon dan ;)

Goedkoop bellen via VoIP

• Gim
  • Niet online
simtastic.nl schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 21:34:
Misschien is Tele2 je beste eerste optie, je kan namelijk ervoor kiezen om een maandelijks opzegbaar contract aan te gaan (wat een paar euro'tjes duurder is). Zo kun je kijken hoe de service is, en mocht het niks voor je zijn dan kun je altijd je nummer porteren naar een andere provider.
Als ik het goed zie dan is het maandelijks opzeggen ook mogelijk bij Simyo. Dus ik zou dus i.d.d. voor Simyo of Tele2 kunnen kiezen voor een iets duurder maand sim only abootje en bij goed bereik/dekking ervoor kunnen kiezen om het om te zetten naar een jaar abootje met betere tarieven.

Simyo heeft wel 15 euro aansluitkosten. Hmmz, of eerst Tele2 proberen; die rekent ze niet door.

En zonet tot de ontdekking komen dat ik met mijn oude T-mobile Relax internet bundeltje van 1GB maar een shelheid heb/had van 1Mbps |:( Dus wat ik ook doe, ik ga zelfs bij T-mobile met een nieuw klein abootje erop vooruit.

[ Voor 35% gewijzigd door Gim op 18-09-2013 11:23 ]

Pagina: 1