Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Deodutie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-03-2024
Hallo tweakerss

Mijn huidige telefoon, de Galaxy S Advance begint me te irriteren, hij is gewoon te traag geworden voor mij. Als ik muziek luister en tegelijk wil browsen gaat de muziek haparen en het beeld stotteren. Ook bij lichtere taken hangt hij om de haverklap vast, soms zelfs zo erg dat ik de accu eruit moet trekken. Resetten heb ik al eens geprobeerd, maar na een kleine maand begint alles weer opnieuw.
Dus dacht ik ik ga maar eens kijken naar een nieuwe. Mijn oog viel in de pricewatch al snel op de LG Optimus 4X HD. Onder andere vanwege de Quadcore Cpu, het sd-kaart slot wat voor mij een must is en het grote scherm dat qua contrast/helderheid, zwartwaarde etc. ook nog best aardig uit de tests komt. Voor een prijs van slechts 260,- lijkt het me niet dat je(in nederland) een beter apparaat kan vinden.
Ik weet dat er ook diverse nadelen zijn aan deze telefoon, de camera, batterij en volgens sommige de bouwkwaliteit, maar dit zijn dingen waar ik mij geen zorgen over maak. Als ik foto's maak is dat 9/10 om ze te appen, voor het betere werk pak ik mn Nikon D80 wel, uit de benchmarks blijkt dat de accu goed genoeg is voor mij, en ik heb geen moeite met vierkant plastic disigns.
Nu is mijn vraag wat denken jullie van mijn keuze en wat voor suggestisch hebben jullie?

Alvast bedankt

Daan

Verwijderd

8X, Ativ S?

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:43
De keuze van de LG is logisch, en er zijn genoeg ervaringen beschreven op het net, dus je weet wat je koopt. Echter is het wel de moeite waard je aft e vragen hoe het komt dat je apparaat een maand na reset begint te stotteren, stel een app heeft een geheugenlek, dan loopt het ook op de LG vol (al duurt het daar dan misschien 2 of 3 maanden voor het geheugen vol is)

Enige wat je nog zou kunnen overwegen is je Galaxy S Advance te rooten en er een custom mod op te zetten, danwel een app die automtisch de boel afsluit. Immers, na een reset gaat het een maand goed, dus is er iets in die maand waardoor je geheugen volloopt. Dat kan 1 specifieke app zijn en met afsluiten daarvan kan je probleem weg zijn.
Met een custom mod ben je vaak allerlei overhead van de fabrikant kwijt en heb je ook meer geheugen ter beschikking.
Als laatste kun je nog overwegen uit te zoeken of er inderdaad een app is die het geheugen gebruik verhoogd door dat actief in de gaten te houden, als het oploopt vindt je hem vanzelf en kunt het bij de ontwikkelaar melden.

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Nexus 4 is maar net boven je budget
4X is een goed alternatief
Sony heeft de Xperia SP die nu rond de 300 euro ligt.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-11 20:32

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Kijk anders ook eens via dx.com staan. Dan haal je ze gelijk via de chinese markt.
Zijn een stuk goedkoper en enige wat er eventueel bij zou komen zijn de douanekosten.

Als je in NL blijft zou ik gewoon voor een S3 gaan. Volgens mij is dat nog een prima apparaat.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
LG 4x -> 270 euro
Sony Xperia SP -> 305 euro
Nexus 4 -> 330 euro
Galaxy S III -> 350 euro

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• Deodutie
Allereerst bedankt voor de reacties
Nee, windows phone is geen optie

Nexus 4 heb ik ook zitten kijken, maar deze heeft geen sd-kaart.
Xperia sp geeft 'slechts' een dual core en het scherm is niet zo best
En de s3 is dan nog wel een optie, alleen is de kleine 100,- die die extra kost het echt waard?

[ Voor 30% gewijzigd door Deodutie op 18-09-2013 10:22 ]

Verwijderd

Deodutie schreef op woensdag 18 september 2013 @ 10:19:
Allereerst bedankt voor de reacties

[...]

Nee, windows phone is geen optie
Waarom niet? Aangezien ik wat jij beschrijft op mijn first-gen WP gewoon kan doen zonder dat het happert (op een enkele website na). En dat is een telefoon met een single core die 2 jaar (!) ouder is dan jouw huidige Galaxy S Advance. Een Ativ S is gewoon een S3 zonder quad core en draait als een tierelier.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2013 13:20 ]

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Ik vind de Optimus 4X HD een goed toestel, zeker qua prijs-kwaliteit verhouding.
Er kunnen echter wel redenen zijn om 100 euro meer te betalen voor de S3, met name:
- als je het toestel veel gebruikt als audio speler. De audio kwaliteit is zeker via een goede headset bij de S3 uitstekend voor een telefoon, waarschijnlijk voornamelijk door de Wolfson DAC.
- als je het toestel veel gebruikt als Camera. De Camera van de S3 is wel merkbaar beter, hoewel de 4X HD ook geen slechte camera heeft voor een smartphone.
- als je van Amoled schermen houdt (echt zwart, hoog contrast en oververzadigde kleuren).

Qua design geef ik zelf de voorkeur aan de 4X HD, maar dat is persoonlijk.
Ik heb zelf ervaren dat de 4X HD heel degelijk is en minder krasgevoelig dan de S3.
Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 13:19:
[...]

Waarom niet? Aangezien ik wat jij beschrijft op mijn first-gen WP gewoon kan doen zonder dat het happert (op een enkele website na). En dat is een telefoon met een single core die 2 jaar (!) ouder is dan jouw huidige Galaxy S Advance. Een Ativ S is gewoon een S3 zonder quad core en draait als een tierelier.
Ja, de HTC One S draait ook als een tierelier en die heeft dacht ik dezelfde processor. WP vraagt daarnaast minder systeemresources.

[ Voor 27% gewijzigd door Sigis op 18-09-2013 13:31 ]

• Deodutie
Wat betreft het rooten
Heb ik ook overwogen en geprobeerd, maar het probleem is dat ik de nfc versie heb en die heeft geen fantsoenlijke roms
Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 13:19:
[...]

Ik heb niet alles genoemd wat ik wilde doen en ik ben een doorgewinterde androidgebruiker en heb een hekel aan WP.

[ Voor 65% gewijzigd door Deodutie op 18-09-2013 16:37 ]

• Raspbetory
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13-11 21:45
Alcatel One Touch Scribe HD is 300 euro en heeft een goed scherm en snelheid voor zijn prijs. Misschien het waard om te bekijken?

• Deodutie
Raspbetory schreef op woensdag 18 september 2013 @ 17:35:
Alcatel One Touch Scribe HD is 300 euro en heeft een goed scherm en snelheid voor zijn prijs. Misschien het waard om te bekijken?
interessant ik zal er eens naar kijken en wat reviews opzoeken

Verwijderd

Deodutie schreef op woensdag 18 september 2013 @ 14:45:

Ik heb niet alles genoemd wat ik wilde doen en ik ben een doorgewinterde androidgebruiker en heb een hekel aan WP.
Dan zou ik inderdaad gewoon voor de snelste quad core gaan die je kan vinden in de <300 klasse, dan valt het misschien nog een beetje vooruit te branden :) .

• Deodutie
Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 23:38:
[...]

Dan zou ik inderdaad gewoon voor de snelste quad core gaan die je kan vinden in de <300 klasse, dan valt het misschien nog een beetje vooruit te branden :) .
Als ik in de pricewatch kijk zijn dat de 4x hd en de liquid s1 van Acer, maar die heeft een 5.7" scherm met 720p resolutie wat me toch wat te weinig is.
Nog een andere vraag, kan het in de toekomst een probleem vormen dat de 4X HD 'slechts' 1GB ram heeft?

• Raspbetory
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13-11 21:45
Raspbetory schreef op woensdag 18 september 2013 @ 17:35:
Vergeten te zeggen: Dit is een dual sim telefoon en draait op android 4.2.1
En ik weet het niet zeker maar hij zou bepaalde 4g ferquenties kunnen ontvangen.

En de alcatel doet het geweldig met 1gb ram. Ik heb hem bijna nooit zien happeren.

Verwijderd

Als je snel voor weinig wil zal je toch uit China moeten importeren. Zat reviews te vinden, ook op GoT.

• Graizie
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 02-11 19:00
Acer Liquid E2. Heb ik aan een vriend aangeraden en hij is er tot op heden helemaal weg van. Voor weinig geld a 200 euro heb je een snelle quad-core telefoon.

Groningen

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-11 13:26
weet niet of het wat voor je is maar de samsung galaxy note)N7000) staat nu voor 249 euro in het dixon blaadje

http://www.dixons.nl/tele...=Folder_wk39#.UkM5_T8qj5w

tis dat ik het geld nu niet heb ervoor anders had ik hem zelf gehaald.

Iseci

• jjoeridc
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-11 06:44
Galaxy S3 299,99 in the phonehouse in Belgie als je nog een oude gsm hebt liggen.

PSN: joeri213

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:41

Zorian

What the fox?

Kijk eens naar een Jiayu, schijnen topdingen te wezen voor weinig geld.

• digital_ownage
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-08 07:08
Newman n2/lenovo k860/freelander i20?

• Deodutie
2,5 maanden verder en nog steeds geen nieuwe telefoon :/

dus ben ik maar eens opnieuw gaan kijken, mn budget is nu wat hoger namelijk rond de 300, dus ook iets er boven.

Ik was laatst weer eens rond aan het kijken en toen viel mijn oog op de HTC butterfly pricewatch: HTC Butterfly Bruin
vooral vanwege zijn mooie grote 5'' full HD scherm, de quad core processor en de goede bouwkwaliteit van HTC.
Zijn er betere keuzes voor dit bedrag en en zijn er mensen die (uit ervaring) hier advies over kunnen geven? zijn er dingen die ik echt moet weten voor ik hem koop?

-
Daan

• Sigis
Oppo find 5 voor 299 euro. Fantastisch scherm, uitstekende bouwkwaliteit.

• Deodutie
bedankt, dat is zeker een optie, kun je mij een link geven waar ik deze kan vinden?

-
Daan

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Als je echt persé Android moet en zal hebben, zou eigenlijk niet weten waarom, maar ach, en je wilt nog een beetje prestaties hebben, dan zit je wel aan de Chinese telefoons, die dingen zijn van goedkope iphone knockoffs naar gewoon goede telefoons gegaan in een paar jaar tijd.

Die Oppo is een goed ding, Xiaomi maakt ook leuk speelgoed.

People as things, that’s where it starts.

• Deodutie
ja, ik wil graag bij android blijven, heb alle andere platformen uitgeprobeerd, maar android is voor mij ideaal, alleen ios zou ik nog kunnen overwegen, maar daar heb ik het geld niet voor.

• Sigis
Pagina: 1