Problemen nieuwe videokaart

Pagina: 1
Acties:

• Bvp123
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 31-01 18:23
Ik ben al een maand ofzo bezig met een nieuwe videokaart te installeren het wil gewoon niet lukken...

Ik heb een acer predator G3610. Deze heeft een pcui 2.0 slot. Ik probeer mijn huidige HD7670 (een standaard kaartje). te upgraden naar een Club 3D radeon HD7850 1 GB DDR. (deze heeft ^ci 3.0 maar zou eigenlijk backwards compatibel moeten zijn toch?)

Normaal is het simpel oude eruit, nieuwe erin, de pries erin en hupsa.

Als de nieuwe kaart erin gaat gebeurt er niks. Geen beeld, geen Post Biep ook geen BIOS beeps.

Ik heb de laatste beschikbare BIOS, een versie van mei 2012.
Ik heb een nieuwe grafische kaart laten opsturen vanuit de webshop waar ik bestelde, de gloednieuwe kaart doet evengoed niks.
Heb mijn voeding van 500 Watt opgewaardeerd naar 700 Watt hup niks.

Aan de pci slot ligt het blijkbaar ook niet, want als de oude kaart er terug in gaat werkt het normaal..

ik heb zowat alles geprobeerd dat er mogelijk is en niks werkt in godsnaam. Wat kan ik in hemelsnaam nog doen?

Ohja ik heb natuurlijk via acer chat help laten kijken of alles combatibel is, ze zeggen dat alles zou moeten werken. Een van die knullen zei zelf met zo'n kaart van club 3d te werken in zijn acer....

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:36
Bvp123 schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 20:51:
ik heb zowat alles geprobeerd dat er mogelijk is en niks werkt in godsnaam. Wat kan ik in hemelsnaam nog doen?
In Godsnaam en in hemelsnaam, en dan vraag je het op een computer forum... God is overal, maar heb je al eens overwogen om te bidden?

Misschien is de kaart wel kapot? Probeer hem eens in een ander systeem.

[ Voor 30% gewijzigd door mitsumark op 17-09-2013 21:03 ]

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-01 09:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

kaart terug brengen > DOA (dead on arrival) > ... > profit?

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Bvp123
Jamaar 2x die doa zijn? Dat zou me een enorm groot toeval lijken. Ik had ze besteld bij een reputabele webshop in duitsland. Ik heb er al 1x eentje teruggestuurd. ik durf bijna niet meer deze ook terug te sturen. Hmmm.

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-01 18:57

mirno

私の名前はMirnoです

Krijg je wel beeld als het moederbord nog aan het laden is?
Zodat je de BIOS nog te zien kan krijgen?
Ik had zoiets dergelijks ook, met mijn laptop.
De oude drivers van de videokaart werden gebruikt, waardoor deze geen beeld gaf zodra windows startte.
In veilige modus de oude drivers verwijderd en nieuwe geïnstalleerd.
Of kan dit ook al niet?
Zo niet, dan is deze kaart defect.

Heb je wel de stroom toevoer aangesloten op de GPU? Bij een 7670 hoeft dit als goed is niet, bij een 7850 wel. Een 6-pins stroomkabel is het.

[ Voor 15% gewijzigd door mirno op 17-09-2013 21:08 ]

我的名字是Mirno

• michiel_hc
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:43
Welke type moederbord en voeding heb je? En heb je een IGP? En verder wat doen de fans van de pc en hoor je de schijven beginnen met spinnen? En pries zijn de pci power kabels?

[ Voor 11% gewijzigd door michiel_hc op 17-09-2013 21:24 ]

• moijamie
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-02 16:35
Meschien eerste de oude driver eraf halen ?

Of Heel heeel heeel meschien ben je wel vergeten je video kabel er in te doen :P

const { signature } = await fetchProfile()

• Bvp123
Als ik de pc opstart spinnen de fans, zowel die van de grafische kaart als die op het moederbord.

ik heb er nu deze voeding inzitten:
pricewatch: OCZ ModXStream Pro 700W

Is meer dan wat er nodig is.

Ik hoor de schijven spinnen (niet de SSD :p ) maar er gebeurt verder niks.

Helaas blijft het beeld zwart en zie ik niks van BIOS. De drivers spelen pas een rol van zodra de pc opstart.

• moijamie
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-02 16:35
Bvp123 schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 21:25:
De drivers spelen pas een rol van zodra de pc opstart.
true

[ Voor 7% gewijzigd door moijamie op 17-09-2013 21:27 ]

const { signature } = await fetchProfile()

• Bvp123
Wat denken jullie kaart kapot? als pci slot kapot is, dan zou de oude kaart ook niet werken.

Verwijderd

Tsja een Acer met bios van mei 2012, het zou moeten werken maar het blijft een uitgekleed OEM bordje wat erin zit.
Kaart eens in andere PC proberen lijkt me raadzaam voor je deze videokaart weer terugstuurt.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2013 22:06 ]

• hurkies92
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-02 16:24
Even oude kaart aansluiten alle drivers eraf gooien daarna opnieuw opstarten en driver sweeper gebruiken.
Dan nieuwe kaart erin en booten die hap. Kan een conflict zijn.

• Nightquest77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-07-2025
hurkies92 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 09:10:
Even oude kaart aansluiten alle drivers eraf gooien daarna opnieuw opstarten en driver sweeper gebruiken.
Dan nieuwe kaart erin en booten die hap. Kan een conflict zijn.
Dat opnieuw opstarten zou ik dan overigens in veilige modus doen (misschien een beetje paranoide, maar kan geen kwaad).

Overigens heb je nog geen antwoord gegeven op deze vraag van Mirno: "Heb je wel de stroom toevoer aangesloten op de GPU? Bij een 7670 hoeft dit als goed is niet, bij een 7850 wel. Een 6-pins stroomkabel is het.'

Je pci slot geeft namelijk zelf ook iets van 150w stroom, en misschien draaien de fans daardoor wel maar heeft de kaart veel te weinig stroom om iets te doen.

LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam

Pagina: 1