Win7 machine remote overnemen via VPN

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Gegeven:
-1 PC Windows7 prof op kantoor
-VPN connectie met kantoor
-1 laptop met Cisco VPN client

Eenvoudige vraag wellicht, kan ik een VPN server installeren op mijn kantoor PC en die dan via VPN thuis overnemen op de laptop? Bestaan er op dat vlak gratis oplossingen? (of eventueel betaalbare betalende oplossingen < 500€)??

Nu gebruik ik voor kleine interventies Teamviewer, maar da's niet echt optimaal wat betreft resolutie en snelheid. Wat ik wil bereiken is een "native experience" naar resolutie/snelheid toe, of toch zo dicht mogelijk. Internet connectiesnelheid op kantoor is uitstekend en thuis ook.

Dank voor alle info!

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Eenvoudige vraag wellicht, kan ik een VPN server installeren op mijn kantoor PC
Tuurlijk kan dat als je admin rechten hebt.
en die dan via VPN thuis overnemen op de laptop?
Eh, dat moet je even aan je netwerkbeheerder vragen, want je zal toch door de bedrijfsfirewall moeten komen.

Ik snap verders niet waarom je dit hier gaat vragen, ipv aan je systeembeheerder. Jij wil verbinding met je systeem op kantoor, daar kan maar 1 afdeling je bij helpen, niemand anders: je eigen IT afdeling van kantoor. Zij zullen je VPN faciliteren waar mogelijk en toegestaan.
Bestaan er op dat vlak gratis oplossingen? (of eventueel betaalbare betalende oplossingen < 500€)??
Wel eens van OpenVPN gehoord? Met deze vraag geef je al aan dat je niet eens moeite hebt genomen om te zoeken. Dat wordt toch wel een beetje verwacht hier. We zijn geen vraagbaak die Google voor je gaat afstruinen, je moet wel wat eigen inzet tonen. Laat je dat zien, dan zijn mensen hier eerder bereid om je te helpen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-10 12:25
Als je toch al kan inloggen met vpn op het netwerk van je kantoor zou je kunnen kijken of je het via RDP kan doen.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Dank voor de antwoorden! Mogelijkheden ten over dus. Ik overleg even met de mensen verantwoordelijk voor het netwerk op kantoor. Dank!

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.