Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Afbeelding wilt niet centreren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Sinds RobIII mijn vorige topic gesloten had, maak ik nu een nieuw topic aan.
Ik heb dus een probleem met een advertentie dat ik maak voor onze Counter Strike Source Community.
Subvraag:
Ik weet niet, waarom mijn oplossingen niet werken.

Wanneer ik mijn afbeelding probeer te centreren via CSS/HTML lukt dit niet, de afbeelding blijft gewoon links staan.

Hier een JSFIDDLE:
http://jsfiddle.net/UMYUW/2/embedded/result/ [fullscreen]
http://jsfiddle.net/UMYUW/2/ [met HTML/CSS]

Ik denk dat het ligt aan een probleem met een [float] tag in m'n css ofwel aan een van de margins.
Ik heb al geprobeerd verschillende dingen aan te passen naar float: left;, margin-left: 250px, ... maar dit werkt niet.

Kan iemand me een beetje uitleg geven hoe ik dit probleem kan oplossen, en de afbeelding kan centreren?
Eventuele tips zijn altijd toegestaan, ik wil graag bijleren.

PS. Hopelijk is dit topic al iets beter Robllll, anders wijs me er alstublieft op, want ik heb me zoveelmogelijk aan de quickstart gehouden.

Alvast Bedankt
BigLetoni

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 19:17:
Wanneer ik mijn afbeelding probeer te centreren via CSS/HTML lukt dit niet, de afbeelding blijft gewoon links staan.
Ik zie niet eens een afbeelding in Firefox.

Wat ik daarentegen wel zie is een grote bult CSS incl. het complete normalize.css framework, waardoor dit nooit een gereduceerde testcase kan zijn...

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-11 11:08

André

Analytics dude

Dik 2000 regels CSS om een afbeelding te centreren?

Verwijderd

Topicstarter
R4gnax schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 19:22:
[...]

Ik zie niet eens een afbeelding in Firefox.

Wat ik daarentegen wel zie is een grote bult CSS incl. het complete normalize.css framework, waardoor dit nooit een gereduceerde testcase kan zijn...
Ik heb m'n afbeelding verwijderd, omdat ik dacht dat roblll in m'n vorige topic zei om geen logo's/merknamen te gebruiken, daarom had ik deze verwijderd, als u wilt kan ik deze terugplaatsen, als dat mag?

Verwijderd

Topicstarter
André schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 19:23:
Dik 2000 regels CSS om een afbeelding te centreren?
Dat is een normalize.css dat ik heb gekregen van een vriend, hij zj dat dat voor die "Animatie was"
Met de animatie bedoel ik de het logo dat pop zo pop-up't van klein naar groot.
Ik zal proberen dit te verkleinen zonder dat de animatie weggaat.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

André doelt erop dat niet al die 2000 regels relevant zijn voor je probleem. Als je een probleem hebt is het eerste wat je moet doen het terugbrengen naar de essentie, en dat zijn nooit meer dan 100-200 regels voor complexe dingen en meestal zelfs hooguit enkele tientallen regels.

Daarbij: als je dan om hulp gaat vragen heb je meteen een houvast voor mensen. Ik heb nou niet echt zin om te gaan helpen met de fout zoeken die veroorzaakt kan worden door ruim 2000 regels CSS.

Dus: breng je probleem eens terug naar een werkbare testcase en post die bij voorkeur zowel hier als op JSFiddle. :)

Afgezien van dat: afbeeldingen centreer je (bijvoorbeeld) met text-align op hun parent/container, niet met float: left. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door NMe op 17-09-2013 19:33 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wat ik me afvraag (en vergeeft mij mijn onkunde):

Deze class staat in je html:
code:
1
<div class="logozep absolute loadcontent animated visible bounceIn">

Terwijl ik die class nergens terug zie in je CSS.

Komt dat wel goed?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het al kunnen oplossen door het deleten van de normalize.css.

Alvast bedankt voor al jullie hulp :)

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 19:43:
Ik heb het al kunnen oplossen door het deleten van de normalize.css.
Het lijkt me stug dat dat de oplossing was; en indien dat écht zo is: dan is er iets goed mis met je code/opzet. Verder zie ik in de fiddle vanalles rood oplichten; kijk daar ook eens naar...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

RobIII schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 19:51:
Verder zie ik in de fiddle vanalles rood oplichten; kijk daar ook eens naar...
Volgens mij komt dat (op de overbodige </html> na) doordat jsFiddle vindt dat img een self-closing tag is, terwijl dat niet hoeft in de geselecteerde DTD (HTML5). Zelfs in HTML 4.01 strict keurt 'ie 't af.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11 15:31

TheNephilim

Wtfuzzle

RobIII schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 19:51:
[...]

Het lijkt me stug dat dat de oplossing was; en indien dat écht zo is: dan is er iets goed mis met je code/opzet. Verder zie ik in de fiddle vanalles rood oplichten; kijk daar ook eens naar...
Ik gok dat het hele animatie gebeuren dingen zoals position: absolute; en display: block; gebruiken om het element de animeren. Dan krijg je wellicht situaties waarin in ieder geval text-align: center; niet meer werkt.

Maar goed, hij heeft het voor elkaar :p
Pagina: 1