Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik had zelf altijd met tablets: waar is het goed voor? Maar ik merk nu met mijn studie, nu voor een aantal vakken veel leeswerk in PDF wordt aangeboden, dat een smartphone met Office reader niet toereikend is door het kleine scherm. Bovendien scheelt het notitieblokken en in mijn geval zelfs wettensets meezeulen want met 1 klik op de knop heb je alle wetgeving digitaal voor je neus. Dus bij nader inzien weet ik een tablet/laptop dus wel genoeg functie toe te dichten.

Mooi, maar met zo'n groot aanbod is de keuze reuze.

Je hebt natuurlijk de Windows Surface RT, met touchcover €249,50 via surfspot.
Maar je hebt ook de Google Nexus 7 32GB, zonder cover á €269,00 via willekeurig welke webshop.
Tegelijkertijd heb ik ook zoiets, aangezien ik zo weinig doe met de tablet, ik zou ook kunnen volstaan met praktisch elke tablet (bijv oude Nexus 7) die tweedehands goedkoper aangeboden wordt.
En dan heb je nog de Kruidvat met hun Cherrymobile 739, een gerebrande Hiayunda voor €65.

De surface RT is op het oog alles wat ik nodig heb. Tablet met officiele Office pakket aan boord en met touch cover keyboard indien nodig en anders niet meer als bescherming. Maar de type vind ik prettiger typen. Price increase naar €299 of je pakt een goedkoop ding van Ebay/uit China dan wel BT keyboard.
De Nexus 7 uit 2013 heeft veel verbeteringen tov 2012 model. Maar een cover erbij is niet goedkoop dus je zit ook zo op €299 voor keyboardcase.
Die Cherrymobile van de Kruidvat is niet zo veelzijdig als de Surface RT noch specswise top of the line als de oude of nieuwe Nexus. Maar wel mooi goedkoop en met een eenvoudige reader kan ik prima uit de voeten.
Nadelig is de onbekendheid en slechte ondersteuning/custom roms mogelijkheid ivm closed resources.

Ze hebben allemaal dus wel wat, zullen elk van de functies wel kunnen uitvoeren. Maar tegelijkertijd hebben ze ook hun tekortkoming (RT: vlees noch vis niet 100% tablet of 100% laptop, jack of all trades etc) (Nexus 7/Kruidvat tablet heeft geen office pakket maar er zijn genoeg readers die ook wijzigingen toestaan) Toch is er niet echt een die voor mijn doeleinden (PDF lezen/notities maken) er echt boven uit springt. Dus tja, welke neem je dan? Iets met bomen en bos.

Budget: max €299, minder is beter
Eis: liefst lange accutijd zodat ik van 9 tot 5 soms een stukje PDF kan bestuderen of notities kan maken of browsen.

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-11 19:30

tijmeng

Panasonic 7J

RT

mijn ervaring met goedkope android rommel.... even leuk maar na 2 maanden ligt ie werkloos in de kast.

Op de RT open je even snel een powerpoint van blackboard, zoek snel iets op, werk je aan een word document in de collegebank etc etc... voor alle alfa studies (bedoel niet hardcore grafische studenten die alles willen kunnen met hun tablet) die opzoek naar een tablet is de RT een no brainer...

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:19
Dat Kruidvat tablet zou ik eerder aan een kind geven om er mee te spelen.
Sterke cover erbij en klaar ben je voor Sinterklaas...

Nee, als dat je kandidaten zijn, ga dan voor de RT.
Je schrijft het zelf al: "De surface RT is op het oog alles wat ik nodig heb."

• Joosie200
  • Niet online
Dat is zo ja. Maar als ik het topic van de studentenactie volg lees ik dat surfspot niet via FIFO uitlevert en de huidige, verwachte levertijd zo'n zes weken bedraagt. Kortom.. voldoet aan de eis maar is niet snel voorradig en in huis. Dat was voor mij reden om verder te kijken naar alternatieven. Want die Nexus 7/Kruidvat geval heb ik deze week nog in huis. Met het studiejaar wat weer in volle vaart is begonnen, is snel in huis hebben toch wel prioriteit nummer 1.

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-11 22:10
Ik zou vooral ook even naar dit topic kijken:
Surface 32GB of Nexus 7 (2013)?

• Joosie200
  • Niet online
Dat topic heb ik gelezen naast tig anderen. Maar ik lees weinig van mensen met ervaring van allemaal. Of het kamp van de Androids tablets steken de loftrompet, of het kamp van de Surface RT doet dat. Maar daarmee schiet ik weinig op. En er is geen echte shootout tussen tablets onderling op Tweakers. Ze krijgen elk apart hun beoordeling en worden niet voor een archetype vergeleken qua functieprofiel zeg maar. Waar elke smartphone dat wel krijgt met licht, normaal en zwaar gebruik. Daarom kan ik niet goed kiezen. De RT kan alles wat ik wil, maar niet meer dan dat. De android tabs kunnen niet zo vloeiend maar nog steeds in staat dezelfde taken uit te voeren. En op andere punten zijn ze veelzijdiger.

edit: het is een tweedehandse Nexus 7 uit 2012 met 32GB geworden. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Joosie200 op 19-09-2013 20:31 ]

Pagina: 1