• maxxy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-11-2024
Beste Tweakers,

Sinds gisteren werkt mijn laptop niet meer.
Ik zette mijn laptop uit en daarna weer aan en sindsdien blijft mijn laptop op dit beeld staan.
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/1zc2ssw.jpg
Ik heb alle keys op het toetsenbord ingedrukt, maar niks haalt me van het POST scherm af.
De enige key die lijkt te werken is de knop die de helderheid van het scherm regelt.
Ik heb ook op het forum van dell een topic geopend, maar het enige wat ik daar nog van heb gehoord is dat ik een analyse moet uitvoeren om te kijken wat er aan de hand is. Hiervoor moet ik echter F12 indrukken, wat niet werkt :( . Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Dell XPS 13 (321X-6982)
Windows 8 Pro 64bits

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-02 21:33
Verwijder battery eens, en start de pc zonder battery en zonder stroom kabel, knop 5 seconden vasthouden.
Dan weer proberen met battery.

Opstarten vanaf een livecd, werkt dit wel.(bijv ubuntu cd).

• speedydown
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-06-2025

speedydown

Icter van lik-me-vestje

Probeert hij hier iets te laden vanaf de hardeschijf? Als dit zo is zou ik eens de hdd er uit proberen te halen om te kijken of hij dan wel doorstart naar de bios

en als je nog garantie hebt zou ik niet gaan kloten en gewoon naar dell opsturen

Speedydown.nl !!!

• maxxy
Garantie zit er helaas niet meer op niet via een winkel gekocht, dus zit maar 1 jaar fabrieksgarantie op.
Ga de batterij uit de laptop proberen te halen, bij mijn laptop kan dit helaas niet zonder de laptop open te schroeven. Zit ook geen optische drive in.

• blamauci
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-02 20:45
maxxy schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 23:12:
Garantie zit er helaas niet meer op niet via een winkel gekocht, dus zit maar 1 jaar fabrieksgarantie op.
Ga de batterij uit de laptop proberen te halen, bij mijn laptop kan dit helaas niet zonder de laptop open te schroeven. Zit ook geen optische drive in.
Dell heeft de zelfde praktijken als Apple? In europa moeten ze 2 jaar fabrieksgarantie leveren. Dus gebruik dat als argument. Overigens heb je ook nog zoiets als een bepaalde levensduur die je mag verwachten van een apparaat. Voor een dure laptop zoals die uit de XPS series mag je wel verwachten dat hij iets langer meegaat als 1 of 2 jaar. Maargoed dat is mijn mening.

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309

• maxxy
Heb net accu eruit gehaald, maar hielp ook niet.

Verwijderd

Probeer eens zonder geheugen te starten en kijk of moederbord gaat piepen. En dat ook eens zonder HD proberen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2013 23:43 ]

• blamauci
  • Laatst online: 08-02 20:45
Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 23:42:
Probeer eens zonder geheugen te starten en kijk of moederbord gaat piepen. En dat ook eens zonder HD proberen.
Rob ik kan je vast zeggen dat het moederbord niet zal piepen. De pc speaker aangesloten op het moederbord(wellicht) zal wel piepen.

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309

Verwijderd

blamauci schreef op woensdag 18 september 2013 @ 00:08:
[...]

Rob ik kan je vast zeggen dat het moederbord niet zal piepen. De pc speaker aangesloten op het moederbord(wellicht) zal wel piepen.
Ok, de PC speaker inderdaad maar het geeft een indicatie of moederbord nog goed werkt,

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02 18:42
Ik heb dit ook een keer gehad, hdd was stuk.

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:15

Speedmaster

Make my day...

Ondanks dat je buiten de garantie bent zou ik toch even proberen om met Dell contact op te nemen.
Vertel je verhaal netjes en vraag vriendelijk om raad, loop alle test door die ze vragen, heb je een goeie servicedesk medewerker dan kan het zijn dat ze je toch buiten de garantie willen helpen.

Zelf ook een keer gehad met een desktop met een kapotte HD, controles uitgevoerd, netjes gemeld, aangegeven dat ik net buiten de garantie zit, maar kreeg zonder problemen een nieuwe HD.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-02 21:33
Je kan ook booten vanaf een usb stick, met ubuntu erop.

Verwijderd

Ik zou wel de raad geven eerst je belangrijke gegevens van die computer te halen ! (als de hardeschijf nog werkt)

Dell heeft de gewoonte om ALTIJD de computer terug te draaien naar fabrieksinstellingen ook als er niets mis is met de HDD en het probleem elders ligt.

Wanneer je jouw computer terug krijgt kijk ook na of Dell de computer heeft gereset naar de juiste versie van Windows (Windows 8 Pro 64bits.)
Ik heb al 2 keer meegemaakt dat Dell computers herstelde naar Win7 Home premium en ondanks dat deze aangekocht werden met Windows 7 Ultimate erop.

• maxxy
Ja, denk dat ik toch vanmiddag maar even met Dell contact opga nemen.
Ik heb even binnenin de laptop gekeken en instructie video's gekeken en het lijkt me niet zo handig om het geheugen eruit te halen.
Verder ga ik ubuntu ook even proberen alleen denk ik dat het weinig uit zal maken, omdat ik eveneens met ubuntu eerst langs het dell post scherm moet komen en ook de boot priority zal aan moeten passen

• Reepje
  • Niet online
maxxy schreef op woensdag 18 september 2013 @ 09:01:
en ook de boot priority zal aan moeten passen
Heel vaak staat de boot priority op
1: cd
2: hdd

• NasT89
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-09-2025
Accu eruit, stroom eraf.. even minuutje op aanknop blijven bashen zodat alle spanning van het moederbord weg is. Het is ook mogelijk dat je HDD problemen heb en dat die tijdens de post de schijf wel kan vinden maar niet juist kan starten. Dan zou je eventueel ook zonder schijf kunnen proberen of hij dan wel daar voorbij komt.
Pagina: 1