Ik hoor her en der om me heen dat mensen een pakketverzekering hebben afgesloten toen ze hun woning gingen betrekken. Want dat was het voordeligste gaven ze aan.
Totdat ik een beetje ging rondneuzen en dit bericht tegenkwam: http://www.trosradar.nl/u...2012/pakketverzekeringen/
Met name het stukje:
Omdat ik straks ook een eigen huis ga betrekken zit ik mezelf af te vragen of een pakketverzekering dan wel zo interessant is. Ik heb nu 2 verzekeringen bij Unive (autoverzekering, doorlopende reisverzekering. Ik kan met hun een afspraak maken om een totaalpakket af te gaan sluiten. Volgende medewerker bespaar ik dan standaard 10% per maand.
Is het soms niet raadzaam om een onafhankelijk tussenpersoon in te schakelen die voor een bedrag per uur/vast bedrag dit soort zaken uitzoekt om zo een goede deal te kunnen maken? Zo iemand weet ook goed waar je op moet letten (ook i.v.m. oververzekeren). Indien je zelf weinig tijd heb lijkt me zoiets het overwegen waard.
Hoe hebben jullie dit geregeld en wat zijn jullie ervaringen, kijkende naar:
- inboedelverzekering
- aansprakelijkheidsverzekering
- opstalverzekering
- reisverzekering
- autoverzekering
- rechtsbijstandverzekering
Ik heb dan nog geen gezin, we gaan samenwonen.
Totdat ik een beetje ging rondneuzen en dit bericht tegenkwam: http://www.trosradar.nl/u...2012/pakketverzekeringen/
Met name het stukje:
Het blijkt dus dat losse verzekeringen goedkoper zijn (zal misschien niet altijd opgaan).Rekenvoorbeeld
De familie Janssen uit Limburg heeft een pakketverzekering bij Avero. De familie betaalt per maand 115 euro voor hun aansprakelijkheidsverzekering, opstalverzekering, inboedelverzekering, reisverzekering, rechtsbijstandverzekering en autoverzekering. Dit is inclusief een pakketkorting van 12 procent.
Wanneer zij ervoor kiezen om hun verzekeringen bij diverse verschillende verzekeringen onder te brengen kunnen zij 42% op hun premie besparen. Zij betalen dan 67 euro per maand.
Omdat ik straks ook een eigen huis ga betrekken zit ik mezelf af te vragen of een pakketverzekering dan wel zo interessant is. Ik heb nu 2 verzekeringen bij Unive (autoverzekering, doorlopende reisverzekering. Ik kan met hun een afspraak maken om een totaalpakket af te gaan sluiten. Volgende medewerker bespaar ik dan standaard 10% per maand.
Is het soms niet raadzaam om een onafhankelijk tussenpersoon in te schakelen die voor een bedrag per uur/vast bedrag dit soort zaken uitzoekt om zo een goede deal te kunnen maken? Zo iemand weet ook goed waar je op moet letten (ook i.v.m. oververzekeren). Indien je zelf weinig tijd heb lijkt me zoiets het overwegen waard.
Hoe hebben jullie dit geregeld en wat zijn jullie ervaringen, kijkende naar:
- inboedelverzekering
- aansprakelijkheidsverzekering
- opstalverzekering
- reisverzekering
- autoverzekering
- rechtsbijstandverzekering
Ik heb dan nog geen gezin, we gaan samenwonen.