Toon posts:

Virusscan starten op computers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey

Ik had een vraagje of het mogelijk zal zijn om via een server virusscanners te starten die zich op computers bevinden?

ik heb namelijk momenteel een probleem dat er een virus bevind in ons bedrijf. maar om alle computers handmatig virus scan te starten duurt een beetje lang.

Is er dus een manier om via de server virus scanners allemaal te laten starten in 1x?

M.V.G TokoDudes

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-11 12:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Het beste en allereerste wat je moet doen is alle PC's loskoppelen en handmatig scannen voordat het virus zich verspreid. Desnoods ga je met een offline scanner e.a. langs. Zodra een PC schoon is kun je hem weer aan je netwerk vastknopen.

Maar een beetje bedrijf heeft een bedrijfsmatige virusscanneroplossing via een server en kan zo alles monitoren.

NoFi maar je komt op mij over als een stagiaire oid. Dus bel de betreffende systeembeheerder(s) op en zorg dat e.a. zo snel mogelijk opgelost wordt anders kun je straks alles gaan herinstalleren.

En zorg ervoor dat je weet wat het virus doet of kan doen. Kijk als het 1 PC betreft is het (nog) geen ramp maar dat haal ik niet uit je bericht.

Een zakelijke omgeving draaiende houden is even iets anders dan je thuisPC....

Zorg voor schone backups en onderneem zo snel mogelijk actie (nogmaals wat niet echt blijkt uit je post)

[ Voor 44% gewijzigd door Frostbite op 17-09-2013 16:10 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Verwijderd

Topicstarter
Jah ik ben inderdaad een stagiaire en ik ben daar de enigste ICT-beheerder. Dus kan niet echt contact opnemen met een professionele ict'r in het bedrijf

het is een WORM dus kan overal zijn we weten niet waar het is en staan wel groot aantal computers op dit bedrijf.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je beheert dus niet alle PC (met een virusscanner via een Domain Policy oid)?

Dan zou ik beginnen met elke PC loskoppelen en scannen ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

:o Leuke stage zo.... :o

Nee serieus zo snel mogelijk alles afkoppelen en scannen en het management een schop onder hun hol geven dat ze geen full time systeembeheerder in dienst hebben. Een stagiaire mag/moet niet de enige zijn die de volledige verantwoordelijkheid heeft over het ICT netwerk.

En wat is een groot aantal?

Ga anders zo snel mogelijk op zoek naar een professionele oplossing (McAfee Enterprise oid) en installeer een server - client oplossing.

Wat staat er nu aan virusscanner op de PC's ?

Desnoods overleg je met je stagebegeleider of leidinggevende en laat je iemand inhuren die alles in orde maakt.

[ Voor 20% gewijzigd door Frostbite op 17-09-2013 16:18 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Verwijderd

Topicstarter
rond de 60-+ computers

mc afee zit op de meeste pc's

ik zal zo wel alles los koppelen en scannen XD

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Pfft... Goed iedereen weg sturen en alle PC's loskoppelen, daarna lokale scan starten met mcafee.
Draai voor de zekerheid een Superdat update (ScanEngine + dat file)

Eerst servers zo snel mogelijk bijwerken en scannen daarna de Pc's scannen. Daarna op de PC's zonder McAfee direct voorzien hiervan en daarna updaten en scannen.

Besmette PC's eventueel opschonen maar liever gewoon herinstalleren (image beschikbaar ?)
De schone Pc's zou je weer kunnen aansluiten maar wacht liever tot je zeker weet dat alles schoon is.

Krijg je de worm er niet af, dan direct PC omwisselen met een 'schone' en de oude herinstalleren. Mocht het een server betreffende dan deze tijdelijk loskoppelen totdat de worm hiervan af is.

Bestel maar alvast een pizza of haal een bak friet want hier ben je nog even zoet mee :/ :|

[ Voor 19% gewijzigd door Frostbite op 17-09-2013 16:26 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Sc0rPi0N schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 16:23:
Bestel maar alvast een pizza of haal een bak friet want hier ben je nog even zoet mee :/ :|
Redelijk off-topic, maar toch waard om te vermelden. Documenteer je stappen voor je stageverslag ;)

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

rikpro schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 16:31:
[...]

Redelijk off-topic, maar toch waard om te vermelden. Documenteer je stappen voor je stageverslag ;)
Je kan beter zorgen dat alles schoon is en maar even op het werk eten zodat de gebruikers geen last (van je) hebben. Zo offtopic was het dus niet :)

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Verwijderd

Topicstarter
virus: Zero Acces

kwam net tot te conclusie dat we geen server hadden hier XD

thnx voor de tips allemaal

• unaco
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-07 17:34
(jarig!)
Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 16:17:
rond de 60-+ computers

mc afee zit op de meeste pc's

ik zal zo wel alles los koppelen en scannen XD
McAfee zit op de "meeste" pc's? Oftewel, er is geen centraal gemanaged anti-virus systeem geinstalleerd? McAfee Enterprise zou geinfecteerde systemen waarschijnlijk wel herkennen maar als alles op zichzelf staat dan gaat het niet mee vallen.

Je kan een trial installeren van bijv. Sophos of Trend en vervolgens via de server de installatie pushen en centraal scannen.

• ewoud75
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-12 16:09
Probeer anders eens housecall, van Trend Micro. Is een online scanner. Deze doet ook aardig zijn best. Als je eventueel een managed scanner wilt hebben. Ik heb goede ervaring met Trend Micro Worry Free.
Suc7

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-12 09:26
Info over ZeroAcces voor je hier.
http://www.symantec.com/s...docid=2011-071314-0410-99

Removal Tool.

http://www.symantec.com/s...docid=2011-121607-4952-99

Daarna natuurlijk het hele zaakje weer scannen.
offtopic:
I feel bad for you son, I got 99 problems but ZeroAcces ain't one.
Wat Scorpion zegt, bestel maar vast een pizza, en bereid je maar voor op een aantal uur geestdodend werk.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:49

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Tijd voor een nieuwe sig..

• TokoDude
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 30-09 20:02
Update:

Virussen zijn verwijderd ziggo zal nog scan uitvoeren op het netwerk om te checken of alles weg is.

Voor dat virus verwijdering kwam ook nog ander bedrijf mee helpen waar ze abonnement op hebben en die kwam met malwarebytes scannen op alles pc’s O.o.

Ander iets wat nog er bij kwam ;)

Wij hebben zo'n internet router voor thuisgebruik staan en die word daar gebruikt terwijl er 60 man op het netwerk zitten. Dat ding is volgens mij overloaded ,
want vandaag hadden we geen internet meer en lampjes van LAN kabels op de router brandde niet meer. Bij die router kon ik ook niet via kabel inloggen en resetten het nog maar dat (de speciale reset) leverde ook niet veel op. Maar er kwam zo nog ervaren ICT'r daar kijken. Ik ben morgen benieuwd hoe het afgelopen is.

(Ik ben trouwens maar 2de jaars student)
Ohjah sorry voor spellingsfouten en slechte zinnen ik zit op mijn iPod dus heb even geen zin om het te verbeteren daar op.

ALSNOG 100X bedankt aan iedereen voor de reacties en hulp ;) Echt tof!

Acer Predator| Intel Core I7-6700HQ|32 GB RAM|GTX 970M 3 GB|FULL HD|TRIPLE SSD RAID 0

Pagina: 1