Playstation 3 leest geen recente spellen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Mijn PS3 slim heeft moeite met het lezen van recente spellen. Alle spellen die ik heb die voor The Last of US zijn uitgekomen leest de PS3 perfect, geen enkel probleem.
Met The Last of Us had de ps3 vaak moeite om de dvd te vinden en na een paar keer de dvd opnieuw erin stoppen werkte als "oplossing".
GTA 5 wilt de PS3 al helemaal niet meer lezen, ook niet na vele pogingen.

De PS3 leest de DVD, maar na een paar seconden lezen maakt deze het geluid alsof DVD er weer uit komt, hierna leest de PS3 de DVD opnieuw. Het spinnende geluid verdwijnt en er gebeurd voor de rest niks.

Via google/youtube kom ik video's tegen waar de PS3 geen enkele DVD leest, of dat je de PS3 schuin moet houden. Het schuin houden van de PS3 helpt niet.

Iemand een suggestie?

ps3 type: CECH-2004A , geen modchips of andere dingen aanwezig

[ Voor 4% gewijzigd door Fietsbel op 17-09-2013 16:01 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:59

Nemesizz

Untouchable

Waarschijnlijk is de laser dan (een beetje) vuil.
Als je het aandruft kun je proberen de laser schoon te maken (met een hoog percentage alcohol, 70% of hoger is wel aan te raden).

In een minder gunstig geval kan het zijn dat de laser anders afgesteld moet worden, dit is vaak wat lastig (dit 'moet' soms ook bij CD of DVD spelers, dan verander je de afstand van de laser tov het schijfje iets zodat de schijf weer goed gelezen kan worden).

Moet er wel bij melden dat je NOOIT je console schuin moet zetten met een CD/DVD/Bluray erin.
Je kan dan nare krassen krijgen op je schijfje en dan weet je zeker dat die niet meer goed gelezen word.
(dit geldt overigens ook voor andere apparaten met CD/DVD/Bluray drives, dus ook bijvoorbeeld een Xbox, of wat dan ook).
Playstation moet dus horizontaal, of verticaal* staan, maar nooit schuin zetten.

* = Phat PS3's kunnen horizontaal en verticaal staan, bij Slim of Super Slim weet ik niet 100% zeker of die ook verticaal kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Bedankt voor je reply.
Wat ik mij dan afvraag, stel de lens zou vies zijn, waarom werkt elke DVD/bluray perfect op GTA5 en The last of us na ?

GTA 5 krijg ik alleen opgestart nadat ik Uncharted 3 eenmaal heb opgestart, pas hierna ziet de PS3 de DVD van GTA5. Tevens heb ik de Fan-test uitgevoerd en de PS3 een factory reset gegeven, maar tevergeefs.

39

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:59

Nemesizz

Untouchable

Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar heb het probleem wel vaak zat gehad bij PC's (CDROM of DVDROM spelers). De ene keer wilde die een schijfje totaal niet lezen, andere keren stopt ie er na een tijdje mee (bijvoorbeeld bij een Windows setup, ben je halverwege en ineens 'kan bestand niet lezen').

In de meeste gevallen loste ik het op door de lens schoon te maken, maar soms is de laser gewoon aan z'n einde en dan werkt alleen de laser vervangen nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Gezien het een vraag/probleem betreft, verplaatst naar Spielerij - Problemen & Vragen

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream