prbleem met MSI N760 Twin Frozr Gaming 2GD5/OC

Pagina: 1
Acties:

• nevermind12
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-02-2025
(jarig!)
hallo, ik heb zins kort de MSI N760 Twin Frozr Gaming 2GD5/OC in mijn systeem hangen maar ondervind wat problemen bij het spelen van games.

Het probleem:
Ik ben bezig met The Bureau vervolgens gaat het scherm op zwart en loopt de zaak vast. Dit gebeurt ook bij Saboteur (EA game uit 2009), Rome Total War 2 en Metro Last Light spelen op high gewoon zonder vast te lopen.

ik las dat ik niet de enige ben met dit soort probleem. ligt dit aan de drivers of is het iets anders?

Systeem:
Intel Core I5 2500K (4,2 GHz)
Corsair A70
MSI P67A-GD65 (B3)
kingston hyperX 8GB
MSI N760 Twin Frozr Gaming 2GD5/OC (driver : 320.49)
Nexus RX-8500 (de voeding is overkill en moet nog worden vervangen door een kleinere)

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 18:12

LnC

The offending line...

Wat ik lees als Google met je videokaart en zwart scherm is dat er vaak aangegeven wordt dat de voeding meestal de boosdoener is.
Nu heb ik weinig tot geen verstand van electra, dus een 100% correct antwoord kan ik je helaas niet geven. Wat je wel kan doen, indien mogelijk, is om een je systeem te testen met een andere voeding. Het liefst een van een goed A merk.

Tot slot kan je de eventlogs van Windows eens nagaan en hier de foutcodes eens posten.
B.v. met Bluescreen viewer of met Who Crashed.

• Nightquest77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-07-2025
LnC schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 16:08:
Wat ik lees als Google met je videokaart en zwart scherm is dat er vaak aangegeven wordt dat de voeding meestal de boosdoener is.
Nu heb ik weinig tot geen verstand van electra, dus een 100% correct antwoord kan ik je helaas niet geven. Wat je wel kan doen, indien mogelijk, is om een je systeem te testen met een andere voeding. Het liefst een van een goed A merk.

Tot slot kan je de eventlogs van Windows eens nagaan en hier de foutcodes eens posten.
B.v. met Bluescreen viewer of met Who Crashed.
Een voeding discrimineert niet. Met andere woorden: als zijn voeding niet goed zou werken, dan zou die bij alle spellen niet goed werken. Het ene spel is misschien wat zwaarder dan het andere, maar het lijkt hier juist dat de zware nieuwe spellen prima draaien.

Het lijkt er op dat het een driver probleem is (als je videokaart echt stuk zou zijn, dan zouden metro en total war immers ook niet werken); dit kun je vrij eenvoudig proberen op te lossen door de allerlaatste driver te pakken, als dat niet werkt juist een oudere. Wel eerst goed de drivers verwijderen voor je de nieuwe installeert!

LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam

• nevermind12
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-02-2025
(jarig!)
Ik heb op het forum van de nvidea site de oplossing gevonden voor mijn kaart.
Met MSI Aftherburner de Core Clock en Memory Clock op -5 werkt de kaart zonder problemen