Freeze LoL (teamfight) / Videokaart?

Pagina: 1
Acties:

• Thaikop
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16-12-2024
Hallo iedereen!

Ik heb een 2 tal maanden geleden een pc voor mijn broer in elkaar gezet, maar nu blijkt dat het beeld bij het spelen van LoL (en dan wanneer er een teamfight uitbreekt) het beeld freezed en hij LoL dan weer opnieuw moet opstarten om verder te kunnen spelen.

Nu dacht ik dat het aan de GPU of RAM kon liggen, alle drivers zijn geinstalleerd zover ik weet. Ook komt dit probleem enkel voor bij LoL. De RAM geheugen is normaal @ 1600 MHz, maar als ik ga kijken in de BIOS staat die op 1333 MHz.

Kan iemand mij misschien vertellen waar het probleem ligt en hoe ik het eventueel kan oplossen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Specs:

Mobo: Asus B85 M-E
GPU: Gigabyte geforce gtx 760 OC
CPU: Intel i5 4470
RAM: Corsair vengeance LP 1600 MHz

• Nightquest77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-07-2025
Ik weet niet wat een 'teamfight in LoL' is, maar om zeker te weten dat het niet aan je GPU ligt kun je een stress test doen.

Download MSI Afterburner (daarmee kan je temperaturen en clocks zien, niks aanpassen!)
Download MSI Kombustor // Heaven benchmark // 3d Mark 11 // of een andere stress test. Laat die stresstest een uur lopen, en kijk of alles goed gaat.

Als je videokaart echt zelf crasht dan staat er wel ergens een melding 'beeldschermstuurprogramma is vastgelopen en herstart' o.i.d zodra je weer je bureaublad ziet. Of de hele pc bevriest, of je ziet vreemde strepen in beeld. Allerlei mogelijkheden: je ziet het snel genoeg als je GPU stuk is.

Het RAM geheugen is denk ik niet de oorzaak, als daar iets mis mee zou zijn dan krijg je het beroemde blauwe scherm des doods. Dat het aantal mhz verschilt kan liggen aan een bepaalde instelling in je BIOS, of misschien is je moederbord wel niet compatible met 1600mhz.

Ik denk persoonlijk dat het aan het spelletje zelf ligt, je zou eens een herinstallatie of andere grafische instellingen kunnen proberen. Ik heb vergelijkbare dingen zien in Call of Duty MW2, waar het spel altijd crashte in een bepaalde level als je anti aliasing aan had staan.

[ Voor 37% gewijzigd door Nightquest77 op 17-09-2013 13:23 ]

LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

[google=league of legends screen freeze]

Pando media booster disablen/uninstallern?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
Lijkt erop dat je geheugen op 1333 draait. Dat moet jezelf veranderen in de bios. Aangezien het enkel bij LoL gebeurd en er de wereld topics werelwijd erover zijn is het gewoon het spel zelf.
Zoek daar maar eens op, vind je vast het antwoord. Je hardware lijkt me in dit geval niet het probleem.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity