iTunes backup naar nieuwe locatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDisturbed
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 12:48
Na een crash van mijn laptop wil ik mijn itunes backup terugzetten op mijn nieuwe pc. Ik wil daarbij de scores etc. behouden en had al een beschrijving gevolgd hoe dat te doen.

Het enige probleem waar ik tegenaan loop is dat de nieuwe bestandslocatie anders is dan de oude. En ik ben nog geen tutorial tegen gekomen die hier rekening mee houdt. Wanneer ik nu iTunes opstart zijn alle muziekbestanden onvindbaar.

Weet iemand hoe ik de bestandslocatie van mijn backup database verander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Staan die niet ergens in een XML opgeslagen? Het is een tijdje geleden, maar ik dacht dat er in de library files ergens een XML stond waar dat allemaal in zat. Even zoeken of ik daer iets over terug kan vinden.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDisturbed
Ja dat dacht ik ook! Die staat er onder dus ik heb er een paar veranderd om te kijken of dat werkte en zelfs het hele bestand weggegooid, maar het leek niets uit te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Ik kan zo even niet terugvinden wat ik precies zocht. Wat ik wel tegen kom is onder andere http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=367823 en daarbij nog een aantal manieren waarbij de library.xml ook verplaatst wordt. Apple zelf zegt er dit over:http://support.apple.com/kb/HT1364

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDisturbed
Ja die Apple support had ik gevonden, maar aangezien mijn laptop niet veel meer doet gaat die procedure niet meer werken.

de .itl is dus een gesloten formaat waar niets mee te beginnen is... (lekker apple!) De xml slaat volgens mij helemaal geen scores, playcount, slimme playlists etc. op dus dan kan ik net zo goed overnieuw beginnen. Op basis hiervan werd namelijk de muziek op mijn ipod automatisch up-to-date gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDisturbed
Hmm het is me wel gelukt een oude database terug te zetten. Deze is alleen van meer dan een half jaar geleden dus ik mis nogal veel qua albums etc. Deze staan tussen de nummers die wel in iTunes verschijnen. Hoe voeg ik deze nu toch toe zonder met een hele dubbele bibliotheek te zitten?

Daarbij (even los van iTunes waarschijnlijk) kan ik de info van bestanden niet meer bewerken. Dit zal een rechten issue zijn? Wat is hier aan te doen? Ik gebruik Windows 8.

thnx

edit: Zou het helpen wanneer ik de iTunes folder in de preferences wijzig en vervolgens de bibliotheek op die locatie orden? Dan blijven automatisch de bestanden over die niet in de library staan? En is het rechtenprobleem misschien opgelost?

[ Voor 44% gewijzigd door DutchDisturbed op 20-09-2013 09:54 ]

Pagina: 1