Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hee allemaal!

Ik heb een Macbook 13 inch uit 2010 (zo'n witte), en ik kwam er laatst achter dat er haarscheurtjes zaten in het scherm... ze zitten aan de achterkant, op de plek waar het scherm zelf vast zit aan het toetsenbord. Hebben anderen hier ook problemen mee? Komt het doordat ik iets verkeerds met mijn Macbook doe of is het een bekend probleem?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-08 15:32
Het gaat om het model met het "ronde" unibody (dus niet de rechthoekige met afgeronde randen?) ?
Die heb ik namelijk, en precies hetzelfde probleem als jij hier hebt ;)

Volgens mij is het gewoon door gebruik/belasting in een (laptop) tas oid., dat er dan teveel druk op het plastic komt te staan en er dan inderdaad haarscheurtjes in komen.

Lijkt mij teminste best logisch, alleen die van mij is wel redelijk mishandeld door de jaren heen...

[ Voor 45% gewijzigd door w4v3g0d op 17-09-2013 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:59
Ik heb het ook in mijn white Macbook late 2009, maar ze worden niet groter en ze zijn enkel te vinden aan de achterkant van het scherm in de buurt van de scharnier. Niks om je zorgen over te maken imo.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
Malantur schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 11:41:
Ik heb het ook in mijn white Macbook late 2009, maar ze worden niet groter en ze zijn enkel te vinden aan de achterkant van het scherm in de buurt van de scharnier. Niks om je zorgen over te maken imo.
Jij hebt het over de RECHTER MacBook, de TS en ikzelf hebben de LINKER

Afbeeldingslocatie: http://www.everymac.com/images/other_images/macbook-white-unibody-earlier-compared.jpg

Dit bedoel ik met het "ronde"-unibody (links) en het "rechthoekige"-unibody (rechts)

[ Voor 8% gewijzigd door w4v3g0d op 17-09-2013 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TecHHeaD schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 11:43:
[...]

[afbeelding]

Dit bedoel ik met het "ronde"-unibody (links) en het "rechthoekige"-unibody (rechts)
Precies, ik heb de ronde unibody. Worden de scheuren bij jou groter, TecHHead?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
Jap, het was zegmaar een jaar geleden een redelijk klein scheurtje van 8mm/1cm, en nu is hij al iets van 2cm/2,5cm.

Overigens bij het scharnier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm.. klinkt eng! Ja ik denk dat we dezelfde plek bedoelen. In de hoek waar het beeldscherm zelf overgaat in het scharnier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
Precies dat ja!
Ik ben er nu ook op aan het typen trouwens, maar ik bekeek het net eventjes ja, en ik vind het in beide hoeken, alleen in de linker hoek is het veel erger dan in de rechter hoek. (als je hem openklapt, met je toetsenbord voor je)

In wat voor staat is jou MacBook voor de rest?
Die van mij is wel aardig "mishandeld", de harde schijf is gestorven en zit nu een andere in, veel krassen op de klep etc. etc.
Daarnaast begint het plastic waar je je handpalmen op laat rusten als je aan het typen bent begint nu wel aardig te slijten/corroderen (het is een soort van roest wat bij plastic/polycarbonaat ontstaat wat door het zuur van je vingers komt oid. raar gedoe)

Maar die van jou dan?

[ Voor 48% gewijzigd door w4v3g0d op 17-09-2013 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:57
In de meeste gevallen wordt dit kostenloos verholpen door 'instert random AASP here'
Alle MB Whites die ik in behandeling heb gehad werd dit gewoon netjes kostenloos opgelost MITS het enkel om de display housing gaat, voor de top case kan je het vergeten.

De AASP moet er wel wat moeite voor nemen want je moet er als AASP om vragen bij apple om hier een uitzondering voor te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TecHHeaD schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 12:40:
Precies dat ja!
Ik ben er nu ook op aan het typen trouwens, maar ik bekeek het net eventjes ja, en ik vind het in beide hoeken, alleen in de linker hoek is het veel erger dan in de rechter hoek. (als je hem openklapt, met je toetsenbord voor je)

In wat voor staat is jou MacBook voor de rest?
Die van mij is wel aardig "mishandeld", de harde schijf is gestorven en zit nu een andere in, veel krassen op de klep etc. etc.
Daarnaast begint het plastic waar je je handpalmen op laat rusten als je aan het typen bent begint nu wel aardig te slijten/corroderen (het is een soort van roest wat bij plastic/polycarbonaat ontstaat wat door het zuur van je vingers komt oid. raar gedoe)

Maar die van jou dan?
ah klinkt alsof hij vaak gebruikt is^^ Die van mij is in een betere staat. Het beeldscherm is al eens eerder vervangen, maar voor de rest is er niets mis mee. Misschien dat het gewoon door het vaak open- en dichtklappen komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
joon schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 12:47:
In de meeste gevallen wordt dit kostenloos verholpen door 'instert random AASP here'
Alle MB Whites die ik in behandeling heb gehad werd dit gewoon netjes kostenloos opgelost MITS het enkel om de display housing gaat, voor de top case kan je het vergeten.

De AASP moet er wel wat moeite voor nemen want je moet er als AASP om vragen bij apple om hier een uitzondering voor te krijgen.
Wat bedoel je precies met display housing en de top case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 12:10
Display housing = behuizing van de display, alles van displaybehuizing tot scharnieren.
Topcase = behuizing van de Macbook waar het toetsenbord in ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ah thanks! Ok klinkt goed dan, ik zal eens langs een AASP gaan om te kijken wat ze voor me kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:59
TecHHeaD schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 11:43:
[...]

[afbeelding]

Nope, ik heb LATE 2009 (macbook 6.1) en deze is ook met afgeronde ronde hoeken.
Mijn scheuren zijn overigens pakweg 2cm lang en worden zoals ik zei niet groter. Buiten aan het scharnier is er niets aan de hand en voor de rest werkt de macbook nog perfect.
Persoonlijk vind ik het niet echt de moeite om er iets aan te laten doen.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 15:26:
Ah thanks! Ok klinkt goed dan, ik zal eens langs een AASP gaan om te kijken wat ze voor me kunnen doen.
Ik ook, ik ben er een beetje laat bij :P

Maar iemand een idee waar zo'n AASP zit?
Zit wel een certified reseller hier in Drachten maar denk niet dat we over het zelfde hebben?

• arjendj
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:40
Icentre in Leeuwarden is geautoriseerd.
Als je hem niet lang kan missen kun je hem ook zelf
Direct naar het icentre repair centre in Groningen brengen,
Pagina: 1