KPN: Glasvezelkastje aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik ben bezig met een verhzuizing in een woonplaats waar we glasvezel van KPN hebben. Het oude adres heeft glasvezel, het nieuwe adres had de glasvezelkabel nog niet aangesloten in de meterkast (halve weigeraar, eigenaar huis ziek/overleden).

Reggefiber heeft inmiddels de glasvezel in de meterkast aangesloten, met 2 dummy glasvezelkastjes.

Links zou het glasvezelkastje van KPN moeten komen. Ik heb een installatiepakket ontvangen en in het doosje "voor de monteur" :+ zit het glasvezelkastje. Helaas krijg ik deze niet in de plaats van de linkerdummy geklikt, terwijl de dummy er zo in en uit klikt.

Volgens KPN Helpdesk moet ik het zelf installeren omdat ik geen monteur besteld heb. Na een 2e keer bellen wordt er toch een afspraak gemaakt omdat dit niet zelf te installeren is, maar door een monteur moet gebeuren (had ik al de eerste keer aangegeven dussss).

Maar ik denk dat het glasvezelkastje heel simpel aan te sluiten valt, maar waarom klikt het niet goed? Iemand ideeën?

P.s. er zit een rubber plugje op de aansluiting van het glas, die heb ik er uiteraard afgehaald ;)

En op internet kan ik niets vinden over wat voor kastje ik nu heb en wat voor instructies daarbij horen. Helaas.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-07 11:44

ShadowAS1

IT Security Nerd

Kun je eens een foto van de NTu (het kastje) maken?
Naar mijn weten moet je dat dingetje bovenop induwen en dan klikt ie er zo in..

Heb je overigens naast de dummy, ook het beschermkapje van de glasconnector afgehaald.. anders is ie idd te breed om er overheen te gaan

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Topicstarter
Beschermkapje op het kastje? Of wat Reggefiber heeft geinstalleerd in de meterkast?

Ik heb wel een rubber plugje uit het glasvezelkastje gehaald, maar dat mocht niet baten.

Edit: foto zal ik maken wanneer ik thuis ben :)

[ Voor 12% gewijzigd door Motrax op 17-09-2013 13:17 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:29
bij de uFTU: Witte of oranje kap eraf schuiven (bovenop lipje indrukken) en daarna de nieuwe plaatsen.

Je moet de NT ongeveer 4 cm 'hoger' houden, de onderkant (onderste opening) valt dan precies over het witte kapje wat over je glasconnector zit. Vervolgens druk je 'm tegen de muur en dan kun je 'm in 1x naar beneden schuiven tot ie klik zegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Let er goed op dat de uitsparing van het grijze kastje tussen de twee opstaande randjes zit alvorens je het geheel naar beneden duwt.

Afbeeldingslocatie: http://s9.postimg.org/3mnqu3ym3/ntu.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2013 14:48 . Reden: kleine aanpassing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:12
Zoals je hebt gemerkt zit er een dopje op de poort van het NT. Maar kijk ook even of er geen obstructie zit in het ontvangende deel van de FTU. Schuift het NT soms wel op de FTU maar "klikt" het niet vast? Dan kan er iets verkeerd zitten bij het FTU. Normaal hoort dat namelijk zonder enige moeite te gaan.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-09 20:20
Uitsparingen zoals aangegeven plaatsen, naar beneden drukken en het kan zijn dat je voor het laatste deel je het zwarte/grijze kastje een stukje naar je toe moet trekken (minimaal) aan de bovenkant.
Pagina: 1