Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Excel tutorials / tests

Pagina: 1
Acties:

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-10 18:33
Binnenkort heb ik een assessment op school om mijn Excel niveau te toetsen. Ik vroeg mij af of jullie misschien handige tutorials of websites hebben waar ik bepaalde onderdelen kan oefenen. Zo moet ik vaardig zijn met het maken van draaitabellen, vlookups etc. (financiële Excel skills)

Ik ben al aan het Googlen geslagen, maar kom alleen websites tegen, die tegen betaling een test aanbieden of websites waar je simpele meerkeuze vragen krijgt over Excel maar niet zelf oefent.

Ik ben dus op zoek naar sites, die mij met een file aan de slag laten gaan, waarmee ik dan het maken van een draaitabel/ sumif's en andere handige formules kan oefenen.

Hopelijk ben ik in dit subforum aan het goede adres.

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Krijg je hierover lessen op school en zou je misschien daar verdiepings/herhalingsmateriaal kunnen krijgen? Andere oplossing: probeer je vaardigheden gewoon in de praktijk te brengen door een familielid/vriend een fictieve opdracht te laten maken (uiteraard ook enkel als je al lessen hebt gehad).

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-10 18:33
rikpro schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 10:34:
Krijg je hierover lessen op school en zou je misschien daar verdiepings/herhalingsmateriaal kunnen krijgen? Andere oplossing: probeer je vaardigheden gewoon in de praktijk te brengen door een familielid/vriend een fictieve opdracht te laten maken (uiteraard ook enkel als je al lessen hebt gehad).
Het is al een tijd geleden dat ik Excel les heb gehad/gevolgd, wij werkten toendertijd nog met Excel 2000 volgens mij. Vandaar dat ik het even wil opfrissen. Ik zal kijken of ik iets aan mijn oude studieboeken heb.

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
2000? Als je tegenwoordig Office lessen wilt volgen, dan is het absoluut minimum met 2007, omdat met de ribbon alles is veranderd. Boeken uit de tijd 2000 zijn nu dus weinig meer waard in dat opzicht.

Zoals ik zei, probeer nieuw lesmateriaal te krijgen vanuit de school die het assessment geeft. Zorg er wel voor dat dat dan minstens excel 2010 materiaal is. Anders zal je misschien moeten investeren in nieuwe boeken.