Inmiddels ongewenst artikel van amazon.de nog onderweg

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:06
Een tijdje geleden alweer heb ik via amazon.de iets besteld bij een leverancier in de U.K.

Inmiddels ben ik 2,5 week verder (ja, gewone post uit Engeland doet er werkelijk eindeloos over) en ik heb geen behoefte meer aan wat ik besteld heb. In een vroeg stadium had ik reeds gevraagd de order te cancellen, maar volgens de verkoper kon dit niet meer aangezien de order reeds het verzendproces was ingegaan.

Mijn vraag is, kan ik deze order ongedaan maken door het pakketje niet aan te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee door hem niet aan te nemen wordt niet je order ongedaan gemaakt. De enige optie is het pakket aannemen en vervolgens in je orderoverzicht bij Amazon aangeven dat je hem terug wilt sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Er is me ooit weleens verteld dat met een andere zending te doen.
In dat geval gaat het pakje terug naar de afzender en hoeven er niet opnieuw verzendkosten betaald te worden.
Maar dat is dus geen algemene werkwijze begrijp ik.
Zelf terugzenden is eigenlijk geen optie aangezien dat 13 euro kost op een artikel van 18 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-10 16:35
IANAL, maar als je een pakje weigert gaat het terug naar de verzender. In nederland hoeft de verzender hier over het algemeen niets extra's voor te betalen. Als je dan een mailtje erachteraan stuurt dat het pakketje onderweg terug is naar Amazon en dat je order graag cancelled zou het goed moeten komen, neem ik aan.

• ASW1
Jwlb schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 22:40:
als je een pakje weigert gaat het terug naar de verzender.
Ook al het pakje uit het buitenland is gekomen?

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:12
ASW1 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 00:54:
[...]

Ook al het pakje uit het buitenland is gekomen?
Tuurlijk, waar zou het dan heen gaan, naar de brandstapel?

Gewoon weigeren, koper melden dat je de koop annuleert. En dan geld terug vragen. Hoef je ook geen retourkosten te betalen.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-10 19:45
Terugsturen kan altijd. De wet koop-op-afstand is een EU-richtlijn.

TheS4ndm4n#1919

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Nikeo

Jawelles

Gewone post uit de UK duurt bij mij altijd maximaal 7 werkdagen, het heeft nog nooit een dag langer geduurd. Meestal heb ik het na 5. Pakketjes ook een week. Weet je zeker dat de reseller niet stiekem in Hongkong zit? Dat komt soms wel voor
Pagina: 1