Toon posts:

Apple Time Capsule 500gb 1gen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Forumleden,

Ik zoek voor mijzelf (om te beginnen) een Apple Time Capsule back-up systeem voor wat foto's en digitale documenten, dit in combinatie met mijn apple macbook pro

Nu is het voor mij onmogelijk om een nieuw systeem aan te schaffen, dus ik heb even gezocht op marktplaats en ben daar een time capsule systeem tegen gekomen van 500gb 1e generatie.

Zoals aangeven heb ik vooralsnog alleen maar foto's en wat documenten wat ik wil opslaan/ backupen, is deze 1e gen daar goed geschikt voor aangezien dat toch wat verouderd is? en wil gewoon dat alles volledig automatisch wordt opgeslagen als reservekopie.

Tevens heb ik nu een draadloos netwerk via de standaard modem van UPC, is het verstandige om dan een nieuwe draadloos netwerk op te zetten via het apple systeem?

Alvast bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:38

talin

ES-MA

waarom een time capsule kopen als je zelf met een extern backup schijfje en time machine zelf je backups kan maken.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10 02:10

Kettrick

Rantmeister!

Elke generatie time capsule werkt prima met de apple time machine software. Ik zou overigens wel voorzichtig zijn met de eerste generatie time capsules, ik vermoed dat de meeste time capsules zo'n beetje op ontploffen staan. Ik heb verschillende time capsules kapot zien gaan met voeding problemen ...

Als het puur om backup gaat, zou ik een nieuwe externe hdd via USB meer vertrouwen dan een enkele jaren oude time capsule.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackL89
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik heb zelf een Lacie Rikiki externe harde schijf, die via Time Machine automatisch back-ups maakt van mijn Macbook Pro. Appeltje eitje, niks meer aan doen. Waarom zou je dan een Time Capsule "willen" aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@JackL89, en werkt dit draadloos of via usb in je laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackL89
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 17:13:
@JackL89, en werkt dit draadloos of via usb in je laptop?
Het werkt via usb. Wil je het liever draadloos? Voor opslag en automatische back-ups is een LaCie Rikiki prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Draadloos is wel makkelijker, dan vergeet je het niet en heb je geen kabels dus meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:37
Verkoop je router en zet een 1TB 2nd gen TC neer. heb je Gigabit ethernet goede wifi en genoeg ruimte. Het verschil in prijs is echt minimaal. Voor €80 gemiddeld heb je er al eentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-10 09:40

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica