Weer zo'n Newbie: Linux / auto-ip

Pagina: 1
Acties:

• _Gekkie_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-03 18:27

_Gekkie_

And the cow said: Helloooooow?

Topicstarter
heren en dames,

ik ben een totaal linux newbie en heb zojuist slackware 7.1 op de toekomstige file server gegooid. Ik denk, laat ik ook s frotkezen met dat linux :P. Nu dacht ik van, ach, we hebben hier afentoe nog een DHCP server staan in huis, dus die doet het ook wel... NIET DUS! :( Zodra ik de pc opstart, no problem, totdat ie bij het vinden van de DHCP komt (voor het verkrijgen van een ip), dan hangt ie, en kan ik rebooten! |:( Heeft iemand hier enige oplossing..

Kom zelf uit een windows omgeving en daarbij ken ik bijvoorbeeld de f-toetsen zodat ik kan aangeven wat wel en niet geladen moet worden... kan dat bij Linux ook??

thnx

Gekkie is a proud member of TheBenny!

Verwijderd

Ik zou gewoon een vast IP instellen...en je PC hangt niet bij de DHCP lease opvragen, je moet gewoon even wachten (1 of 2 minuten dacht ik) dan gaat ie gewoon verder...en kun je inloggen als root en met netconfig een vast IP instellen. Zorg er anders voor dat die DHCP server gewoon altijd aan is ofzo, dan zijn er ook geen problemen :)

• _Gekkie_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-03 18:27

_Gekkie_

And the cow said: Helloooooow?

Topicstarter
ga ik proberen... :)

maar die DHCP server (de gateway bij de buren >:) ) die loopt te kutten en om nou bij onze gateway ook nog s een dhcp te uppen.... lijkt mij wat overbodig ;)

Gekkie is a proud member of TheBenny!

Verwijderd

dan hangt ie, en kan ik rebooten!
Het is geen windows....Snap dat !

Ik heb nog _nooit_ meegemaakt dat linux hing. Zelfs niet toen ik het bootte van een crashende HD met 50% bad sectors !! (krijg je wel heel leuke foutmeldingen)