Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na een aantal maanden goed sparen is het eindelijk tijd mijn ernstig verouderde Compaq uit het jaar blok te vervangen. Ik heb voor onderweg een Samsung Chromebook; dus op deze laptop wil ik voornamelijk na mijn schoolwerk kunnen genieten van een film in full-hd of te ontspannen bij een mooi spel. Omdat ik voor onderweg dus al een lichte laptop heb met een goede accu zijn gewicht en batterijduur niet heel relevant. Echter als ik hem toch mee wil nemen moet hij gemakkelijk in een eastpak of soortgelijk passen, dus 15,6 inch is de max. Ook belangrijk is het toetsenbord: het moet fijn in gebruik zijn (als het goed is wordt hier nog wat jaartjes op gewerkt) en backlit zijn. Mijn budget is tot 1100 euro.

Uiteraard heb ik zelf wat speurwerk gedaan en heb ik twee modellen gevonden: de Asus N550JV en de Lenovo IdeaPad Y510p. Beide goede specificaties en een mooi full-hd scherm. Nou heeft een vriend van mij de Asus n56 en dat is wel een kras ding: het ziet er erg mooi uit en heeft een goede sound. Ik ga er vanuit dat de n550 dat ook heeft. Daar komt bij de dat de n550 een touchscreen heeft.
Daar staat tegenover dat volgens mij de lenovo een betere machine is om op te gamen.

Hierbij kom ik op het punt waar ik niet uit kom: Hoe vaak gebruik je zo'n touchscreen en is het het waard betere specificaties daarvoor op te offeren? Hebben ze fijne keyboards? Heeft er iemand zelf een van beide apparaten? Heeft er iemand voor dit budget een betere suggestie? Alles is welkom.

Bij voorbaat dank :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-09 15:38
De Y500 stond bekend als een mooie laptop met goeie specs, de Y510P doet alles helaas net een tandje minder. Bekijk ook deze review:

http://www.notebookcheck....10p-Notebook.97470.0.html

De N550 is hetzelfde verhaal, net wat minder dan de N56 als je ze gaat vergelijken qua prijs. Als je dan zo'n Asus wilt, ga dan voor een N56 model. Die zijn goedkoper en meestal sneller en beter voor de prijs.
Eventueel kan je ook kijken naar de Dell zakelijke lijn, die laptops komen over het algemeen met een goed scherm, mogelijkheid tot backlit keyboard en goede uitbreidingsmogelijkheden met een nette bouwkwaliteit waardoor je er wel een paar jaar mee kan doen.