Ik ben nu al enige tijd zonder resultaat aan het klooien met een Listview bestaande uit een aantal klikbare TextBlocks die dmv een ItemTemplate gegeneerd worden. Nu is het verkrijgen van een Listview met de correcte inhoud al lang gelukt, maar de TextBlocks willen niet meewerken.
Wanneer ik op het TextBlock een MouseUp property met de juiste handler toevoeg, werkt dit op zich wel, maar alleen als ik direct op de tekst klik. Ik wil ook graag dat hij een event vuurt op het moment dat je naast de tekst (wel op het listitem) klikt.

Op de letters "Bibliotheek" gaat het goed, daarnaast op het blauwe gebeurt er niets
Het enige wat werkt, is de breedte van de TextBlocks hardcoden (dit zou dan iets van 138px worden), maar dit vind ik bijzonder lelijk en zou toch niet nodig moeten zijn? HorizontalAlignment="Stretch" heeft geen zin en ook wrappen in een Grid of elk willekeurig ander ding geeft geen oplossing.
Iemand ideeën?
Wanneer ik op het TextBlock een MouseUp property met de juiste handler toevoeg, werkt dit op zich wel, maar alleen als ik direct op de tekst klik. Ik wil ook graag dat hij een event vuurt op het moment dat je naast de tekst (wel op het listitem) klikt.

Op de letters "Bibliotheek" gaat het goed, daarnaast op het blauwe gebeurt er niets
XML:
1
2
3
4
5
6
7
| <ListView x:Name="PlayListsListView" HorizontalAlignment="Left" Width="140px" VerticalAlignment="Stretch"> <ListView.ItemTemplate> <DataTemplate> <TextBlock Text="{Binding Name}" MouseUp="playlistsListViewItem_MouseUp"/> </DataTemplate> </ListView.ItemTemplate> </ListView> |
Het enige wat werkt, is de breedte van de TextBlocks hardcoden (dit zou dan iets van 138px worden), maar dit vind ik bijzonder lelijk en zou toch niet nodig moeten zijn? HorizontalAlignment="Stretch" heeft geen zin en ook wrappen in een Grid of elk willekeurig ander ding geeft geen oplossing.
Iemand ideeën?
[ Voor 7% gewijzigd door NinjaTuna op 17-09-2013 00:28 ]