Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[WPF/XAML] MouseUp op gehele TextBlock in Listview

Pagina: 1
Acties:

• NinjaTuna
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:09
Ik ben nu al enige tijd zonder resultaat aan het klooien met een Listview bestaande uit een aantal klikbare TextBlocks die dmv een ItemTemplate gegeneerd worden. Nu is het verkrijgen van een Listview met de correcte inhoud al lang gelukt, maar de TextBlocks willen niet meewerken.
Wanneer ik op het TextBlock een MouseUp property met de juiste handler toevoeg, werkt dit op zich wel, maar alleen als ik direct op de tekst klik. Ik wil ook graag dat hij een event vuurt op het moment dat je naast de tekst (wel op het listitem) klikt.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/42894972/img/2013-09-17_0027.png
Op de letters "Bibliotheek" gaat het goed, daarnaast op het blauwe gebeurt er niets

XML:
1
2
3
4
5
6
7
<ListView x:Name="PlayListsListView" HorizontalAlignment="Left" Width="140px" VerticalAlignment="Stretch">
    <ListView.ItemTemplate>
        <DataTemplate>
                <TextBlock Text="{Binding Name}" MouseUp="playlistsListViewItem_MouseUp"/>
        </DataTemplate>
    </ListView.ItemTemplate>
</ListView>

Het enige wat werkt, is de breedte van de TextBlocks hardcoden (dit zou dan iets van 138px worden), maar dit vind ik bijzonder lelijk en zou toch niet nodig moeten zijn? HorizontalAlignment="Stretch" heeft geen zin en ook wrappen in een Grid of elk willekeurig ander ding geeft geen oplossing.

Iemand ideeën?

[ Voor 7% gewijzigd door NinjaTuna op 17-09-2013 00:28 ]

• Jay-P
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 00:39
Horizontalcontentalignment=stretch op de listview is volgens mij wat je zoekt.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Het probleem is volgens mij dat je TextBlocks gewrapped worden in een ListViewItem, je zult dus moeten zorgen dat deze items ook de volledige breedte van de listview hebben. ( http://stackoverflow.com/...o-the-width-of-a-listview )

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• NinjaTuna
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:09
Yes, HorizontalContentAligment, dat was het hem! Als ik dat nu eerder geweten had...

Beiden bijzonder bedankt!