Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Nvidia Optimus] full power detectie

Pagina: 1
Acties:

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-11 10:32

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
na vele frustratie wil ik eindelijk antwoord op mijn probleem:

Ik heb een thinkpad W520 met een Intel 3000m en een quadro 2000m aan boord. Met inmiddels W8 64 bit en de nieuwste lenovo thinkpad drivers voor Nvidia.

Sinds een herinstall van mijn laptop, die oorspronkelijk met W7 kwam, heb ik problemen met mijn endurance en performance tijdens games.

het lijkt alsof de software van Nvidia of Intel niet goed detecteert wanneer er low performance nodig is; en dus een battery life van 4.5 uur (die ik heb gehad met deze laptop;) en wanneer ik ga gamen en dus vol vermogen moet gaan.

Mijn battery life is nu terug naar ongeveer 1 uur, ondanks dat de batterij in goede conditie is.

Echter de prestastaties fluctureren nogal als ik de quadro 2000m graphics forceer; het lijkt dat die niet altijd geactiveerd is in de Nvidia panel. Ik krijg dan met World of Tanks heel vaak slechts 20fps, maar als mijn 2000m geactiveerd of reboot dan krijg ik 85+ fps.

Ik heb in de bios al verscheidene dingen geprobeerd (discrete versus optimus) maar dat mocht niets baten en met de hand geforceerd. Mis ik iets aan instellingen in battery/energy management o.i.d.?

Ik snap echt niets van de Optimus drivers, de software lijkt ook niet aan te geven welke GPU ik nou gebruik.

herinstallatie van de laptop (ongeveer 5 keer gedaan) en nieuwste drivers veranderen niets. Mij lijkt het probleem in de optimus drivers te zitten, maar ik kan het niet pinpointen.

Specs laptop:

Thinkpad Lenovo W520
W8 64 bit prof.
i7 2720QM
8Gb geheugen.

T60P Widescreen