Hoi,
ik heb het volgende probleem...
We hebben dus nu glasvezel in helmond. 150mb up en down
Helaas is de geleverde apparatuur zodanig afgeschermd dat het niet mogelijk is om de router in bridge modus te zetten.
Ook wil de provider dit niet voor mij instellen.
Zelfs de DHCP subnet is bepaald.
Ik wil dus een eigen router plaatsen en de router in de genexis niet benutten.
Alleen de IPTV en Telefonie uitgangen wil ik blijven gebruiken.
Ik heb een Genexis Hybrid systeem HRG1000.
deze bestaat uit 3 delen.
1. Universe Fiber Termination
2. Element Network Termination
3. Live! Residential Gateway
Genexis levert ook een ander type voor de 2e module. http://www.genexis.eu/medialib/601/datasheet-elementnt.pdf
Dit is zelf makkelijk te vervangen (klik systeem) en heeft als extra 2 RJ45 aansluitingen. Dit ding kost ongeveer 70,- bij Genexis in Eindhoven.
Zou ik met een van de rj45 een verbinding kunnen maken met een router via een switch die VLAN ondersteund?
in de router zie ik bij de verbinding vlan1011 staan met DHCP. nergens iets van authenticatie te vinden.
Ik wel het liefst een setup die wordt beschreven op www.netwerkje.com ook de apparatuur die hier wordt benoemd wil ik aanschaffen.
wie weet wat ik zou kunnen doen?
martijn
ik heb het volgende probleem...
We hebben dus nu glasvezel in helmond. 150mb up en down
Helaas is de geleverde apparatuur zodanig afgeschermd dat het niet mogelijk is om de router in bridge modus te zetten.
Ook wil de provider dit niet voor mij instellen.
Zelfs de DHCP subnet is bepaald.
Ik wil dus een eigen router plaatsen en de router in de genexis niet benutten.
Alleen de IPTV en Telefonie uitgangen wil ik blijven gebruiken.
Ik heb een Genexis Hybrid systeem HRG1000.
deze bestaat uit 3 delen.
1. Universe Fiber Termination
2. Element Network Termination
3. Live! Residential Gateway
Genexis levert ook een ander type voor de 2e module. http://www.genexis.eu/medialib/601/datasheet-elementnt.pdf
Dit is zelf makkelijk te vervangen (klik systeem) en heeft als extra 2 RJ45 aansluitingen. Dit ding kost ongeveer 70,- bij Genexis in Eindhoven.
Zou ik met een van de rj45 een verbinding kunnen maken met een router via een switch die VLAN ondersteund?
in de router zie ik bij de verbinding vlan1011 staan met DHCP. nergens iets van authenticatie te vinden.
Ik wel het liefst een setup die wordt beschreven op www.netwerkje.com ook de apparatuur die hier wordt benoemd wil ik aanschaffen.
wie weet wat ik zou kunnen doen?
martijn