VPN connectie ATV3

Pagina: 1
Acties:

• Kettingspanner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:16
Mijn VPN kennis schiet te kort, dus zou graag jullie advies willen.

Ik heb al een tijdje een VPN accountje en kan via mij ipad/iphone inloggen. Dat werkt.
Echter ik wil graag met mijn Apple TV 3 (ATV3) ook graag via VPN werken, om met mijn netflix abo ook de amerikaanse content te kunnen bekijken.

Wat heb ik nodig om dit te kunnen bekijken op mijn ATV3? Mijn huidige router heeft wel VPN passthrough, maar kan er geen VPN account op instellen. (Linksys EA6700)

Mijn NAS, DS411+2, kan wel als VPN server werken, maar dat is voor zover ik uit kan vinden alleen om een veilige verbinding te maken dussen extern adres en de NAS.

Lees op Tweakers en andere fora, dat je wel een extra router aan kan schaffen welke via VPN werkt. Maar waar moet ik dan op letten?

Heeft iemand een goed advies? Welk type is betaalbaar en voldoet aan bovenstaande wensen? Ik lees veel over Draytek, maar heb het idee dat meer is wat ik ook via mijn NAS kan doen. Of snap ik het nou niet? 8)7

Quote:
VPN
De DrayTek producten beschikken over een geïntegreerde VPN server. Hierdoor kan een VPN tunnel gemaakt worden naar uw netwerk, zonder dat hiervoor een VPN server in het netwerk vereist is.
Er zijn verschillende vormen van VPN. De Vigor 2130 serie ondersteunt IPSec LAN 2 LAN en voor telewerker het protocol PPTP en IPSec. Van deze protocollen is PPTP de snelste, doch de minst beveiligde vorm van VPN. IPSec biedt een betere beveiliging door een encryptie die continu veranderd. Momenteel is IPSec de meest gebruikte vorm van VPN.
Beveiliging van de VPN tunnel gebeurt door de verschillende encryptie protocollen. DrayTek ondersteunt 3DES, AES en MPPE. Van deze protocollen is MPPE de meest eenvoudige vorm van encryptie. Deze wordt toegepast bij een PPTP verbinding. 3DES is, zoals de naam wellicht doet vermoeden, een 3-voudige DES encryptie. Dit verbetert de beveiliging aanzienlijk. De laatst ontwikkelde encryptie standaard is AES. Dit is de meest veilige vorm van encryptie.
Met de DrayTek routers is het mogelijk twee netwerken transparant te koppelen. Dit kan door gebruik te maken van de LAN-to-LAN VPN. Met deze VPN tunnel wordt de verbinding opgezet tussen 2 routers. Om vanaf een PC verbinding te kunnen maken met het netwerk, kan gebruik gemaakt worden van een Telewerker profiel. DrayTek stelt een gratis programma beschikbaar om ook een veilige telewerker verbinding op te kunnen zetten.

Verwijderd

Je NAS heeft meestal een VPN SERVER. Dus hij kan inkomende connecties afhandelen.

Jij moet er eentje hebben, die kan UITBELLEN (naar jouw VPN provider in de USA). De NAS kan dat meestal niet (maar kijk even, of er een VPN client is, misschien als plugin). Maar dan nog, moet al je traffic door de NAS afgehandeld worden, (en niet door je Linksys). Dus het is niet zo één, twee, 3....

• Kettingspanner
Bedankt voor je bericht Haik.

Dus een extra routertje achter mijn linksys welke VPN verkeer afhandeld is de beste optie begrijp ik.

Verwijderd

Ja, en deze nieuwe router moet ook de routering afhandelen. Dus je modem moet een "dom apparaat" worden, en alleen alles doorgeven wat hij krijgt, en zeker geen DHCP doen. Dat doet de nieuwe router, die METEEN achter de modem komt. De Linksys moet dienst doen als wireless access point.

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:49
Kijk eens naar monowall

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Kettingspanner
@shure, bedankt goede tip. Helaas heb ik alleen Mac in huis.

@Haik, Gaat het verkeer van de linksys dan ook over het VPN ip adres? Of is dat te scheiden?
Ik dacht andersom, dus de VPN router achter mijn linksys, Net zoals ik de Ipad/mac een vpn connectie laat maken.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:55

lier

MikroTik nerd

dries77 schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 00:22:
@Haik, Gaat het verkeer van de linksys dan ook over het VPN ip adres? Of is dat te scheiden?
Ik dacht andersom, dus de VPN router achter mijn linksys, Net zoals ik de Ipad/mac een vpn connectie laat maken.
Je kan het (volgens mij) zo instellen dat al het verkeer van Netflix gerouteerd wordt via de VPN en het overig verkeer buiten de VPN om. Daarvoor moet wel de router als eerste device na het modem zitten en daarna pas de Linksys (voordeel is dat ook al het draadloze Netflix verkeer via de VPN gerouteerd kan worden).

Om @Haik voor te zijn...volgens mij is dit onder andere mogelijk met een Mikrotik router :P

Eerst het probleem, dan de oplossing

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
In plaats van VPN accountje, is een DNS oplossing niet praktischer in jouw geval?

Zie bijv. http://www.unblock-us.com/
Pagina: 1