Hallo Tweakers,
Ik heb sinds kort een 2e schijf in de vorm van een SSD in mijn laptop gezet. Alleen sindsdien heb ik steeds problemen met afsluiten en problemen bij het in slaapstand zetten van mijn laptop. Door het troubleshoten ben ik tot de conclusie gekomen dat er iets mis is met de ssd/hdd caddy. Nu vroeg ik me af:
Wat kan daar nou kapot aan zijn?
Aangezien ik mijn caddy helemaal uit elkaar heb gehaald en het een simpele print plaat bleek te zijn met 2 sata poorten (voor doorvoer) en power connectors op zaten en verder niks snap ik niet waarom dit het probleem is?
Wat heb ik gedaan?:
-Clean instal(voor de clean instal was dit probleem ook al)
-HDD en SSD omgewisseld
-HDD als boot gezet en SSD als second
-SSD als boot gezet en HDD als second
-Starten met alleen HDD erin (werkte weer goed)
-Starten met alleen SSD erin (werkte ook goed)
-Starten met Caddy erin (problemen kwamen)
Wat kan ik nu doen? Kan mijn laptop dit niet aan? (terwijl een vriend van me de zelfde laptop heeft met 1 ssd en 1 hdd ?)
Ik heb sinds kort een 2e schijf in de vorm van een SSD in mijn laptop gezet. Alleen sindsdien heb ik steeds problemen met afsluiten en problemen bij het in slaapstand zetten van mijn laptop. Door het troubleshoten ben ik tot de conclusie gekomen dat er iets mis is met de ssd/hdd caddy. Nu vroeg ik me af:
Wat kan daar nou kapot aan zijn?
Aangezien ik mijn caddy helemaal uit elkaar heb gehaald en het een simpele print plaat bleek te zijn met 2 sata poorten (voor doorvoer) en power connectors op zaten en verder niks snap ik niet waarom dit het probleem is?
Wat heb ik gedaan?:
-Clean instal(voor de clean instal was dit probleem ook al)
-HDD en SSD omgewisseld
-HDD als boot gezet en SSD als second
-SSD als boot gezet en HDD als second
-Starten met alleen HDD erin (werkte weer goed)
-Starten met alleen SSD erin (werkte ook goed)
-Starten met Caddy erin (problemen kwamen)
Wat kan ik nu doen? Kan mijn laptop dit niet aan? (terwijl een vriend van me de zelfde laptop heeft met 1 ssd en 1 hdd ?)