Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmnssn
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-05 13:32
Hoi,

Ik ben op zoek naar een tablet om in colleges aantekening mee te maken en verder te internetten en films kijken. Zelf zit ik te twijfelen tussen een Nexus 7 of een Surface. De Nexus 7 lijkt me hier, gezien de prijs-kwaliteitverhouding, de ideale tablet voor, maar ik kan nu via mijn universiteit een Microsoft Surface 32GB met Touch Cover voor €259,50 kopen. Windows RT is natuurlijk wel een minder ver ontwikkeld OS dan iOS of Android, maar het lijkt me dat ik er wel mee kan doen wat ik wil. Misschien handig om verder te weten, ik gebruik ernaast nog een iPhone en een MacBook. Een iPad zou dan misschien de beste keuze zijn, maar ik vind de iPad 2 en de iPad mini te weinig 'bang for the buck' bieden en een iPad retina zit toch een beetje boven mijn budget. Wat raden jullie me aan? Andere alternatieven zijn natuurlijk ook welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Surface met Touch/Typecover. Ik denk dat je daarmee, gezien de volledige officesuite de meest productieve tablet hebt.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-05 22:54
Als je aantekeningen wil maken, neem een Surface + cover, zonder twijfel. Zelf ook een voor colleges en dat werkt ideaal. Of het minder ontwikkeld is blijft puur persoonlijk, op verschillende fronten is RT gewoon beter (browsen, multitasken, interface) dan android of IOS en op sommige fronten niet. (apps vooral).

Je ziet wel dat er nu langzaam aan meer prima apps komen, maar de browser vervult in 90% van de tijd gewoon prima zijn werk als er geen apps zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:30
Ik zou toch inderdaad voor een Surface gaan, let wel op dat Surfspot een flink lange levertijd heeft dus vooral je kladblok/collegeblok tot die tijd niet in de vuilbak gooien :)

Nexus 7 is een pracht tablet (heb zowel de 2012 als 2013 versie), maar ik denk niet dat het erg praktisch is voor aantekeningen. De Surface is er praktisch voor gemaakt.

Welke cover er beter geschikt is zou je wellicht het beste kunnen uitproberen, de een is meer enthousiast over de typecover terwijl de andere zweert bij de touchcover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:24

tijmeng

Panasonic 7J

surface zonder twijfel. voor die prijs geen beter tablet te vinden! En compleet office pakket erop altijd fijn voor presentaties etc. Ook handig in colleges.. En de app OneNote is onovertroffen.