Laatste check HTPC

Pagina: 1
Acties:

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-04 13:09
Voor hier thuis wil ik een simpele htpc maken zodat we films kunnen kijken en muziek kunnen luisteren. Met de oude pc leverde dat alleen maar gezeur op vanwege incompatibiliteit dus daar wil ik nu vanaf zijn. Vandaar dat ik heb gekozen voor een fusion setje waar xbmc sowieso op draait.

Als jullie op of aanmerkingen hebben hoor ik dat graag.

#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock E350M1€ 59,95€ 59,95
1LC-Power 1360MI Mini-ITX€ 42,71€ 42,71
1Transcend JetRam JM1600KLN-2G€ 14,99€ 14,99
1Kingston SSDNow 30GB SSDNow S200 30GB€ 38,42€ 38,42
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 156,07

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:20
Voor die prijs heb je eigenlijk weinig echte HTPC alternatieven. Ik neem trouwens aan dat je Linux gaat draaien? Openelec of XBMCbuntu? Dan is een 30GB inderdaad meer dan genoeg. Hoewel ik niet bekend ben met de controller van deze SSD komt er toch geen cruciale data op te staan.

Let wel op dat je voor dit budget niet heel veel kwaliteit in huis haalt, de ASRock E350 is niet heel stil (klein ventilatortje kan wat geluid maken) en LC-Power heeft ook niet altijd kwalitatief de beste componenten (hoewel ik met deze behuizing niet bekend ben). Je zou nog een stille 60mm in de behuizing kunnen plaatsen om het geheel wat stiller te maken.

Daarnaast wat gebruik je als bediening? pricewatch: Logitech K400 Wireless Touch Keyboard en voor films is een afstandsbediening altijd erg fijn (vind ik persoonlijk) http://dx.com/p/multimedi...ver-for-pc-1-cr2025-26368 (past bij het budget ;))

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-04 13:09
jaapsander schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 09:39:
Voor die prijs heb je eigenlijk weinig echte HTPC alternatieven. Ik neem trouwens aan dat je Linux gaat draaien? Openelec of XBMCbuntu? Dan is een 30GB inderdaad meer dan genoeg. Hoewel ik niet bekend ben met de controller van deze SSD komt er toch geen cruciale data op te staan.

Let wel op dat je voor dit budget niet heel veel kwaliteit in huis haalt, de ASRock E350 is niet heel stil (klein ventilatortje kan wat geluid maken) en LC-Power heeft ook niet altijd kwalitatief de beste componenten (hoewel ik met deze behuizing niet bekend ben). Je zou nog een stille 60mm in de behuizing kunnen plaatsen om het geheel wat stiller te maken.

Daarnaast wat gebruik je als bediening? pricewatch: Logitech K400 Wireless Touch Keyboard en voor films is een afstandsbediening altijd erg fijn (vind ik persoonlijk) http://dx.com/p/multimedi...ver-for-pc-1-cr2025-26368 (past bij het budget ;))
Bedankt voor je reactie. Er komt inderdaad Openelec op te draaien. Dit vergt ook niet veel resources. Het budget was 180 euro en dat komt mooi uit. Dit betekende wel dat er wat concessies gedaan moesten worden mbt. de hardware.

Het moederbord heeft inderdaad een kleine fan. Als dit teveel herrie maakt probeer ik deze nog te vervangen of desnoods een 12cm fan in de behuizing te plaatsten op 5-7V voor wat luchtstrooming, dan kan die kleine fan eruit.

• ribe
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-04 11:29
Heb je al gekeken naar een Intel nuc met een celeron processor? Deze is zuinig, stil en erg compact (+- 10x10x5cm). het is een bare bone, wat in houdt dat er alleen werkgeheugen en eventueel een wifi kaartje bij hoeven, naast het opslag geheugen. Op het xbmc forum veel te vinden over xbmc op een intel nuc, en hier wordt ook vaak aangeraden om een goedkope usb 3.0 stick te kopen, aangezien dit net zo snel is als een kleine ssd, maar flink goedkoper. Je zou alleen nog een kabel voor de adapter moeten kopen, maar deze is in bijna elke electronica zaak te vinden.

Een voorbeeld:
#ProductPrijsSubtotaal
1Sandisk Extreme USB 3.0 Flash Drive 16GB Zwart€ 22,-€ 22,-
1Intel Next Unit of Computing kit (Celeron 847)€ 146,80€ 146,80
1Kingston KVR1333D3S8S9/2G€ 19,86€ 19,86
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 188,66

Deze opstelling kan praktisch alles afspelen op extreme hd films en grote 3d films na, terwijl hij erg stil blijft. Ten opzichte van de E350 heeft de celeron een veel sterkere processor en qua grafische kaart is de celeron zelfs nog een klein beetje sneller, maar blijft hierbij zuiniger.

Overal zou ik het kleine beetje extra uitgeven voor de celeron nuc, deze is nu al sneller en zal ook beter future proof blijven! :)