Toon posts:

PC loopt vast tijdens opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Een tijdje geleden heb ik mijn PC eens schoongemaakt (stofzuigen e.d.) vanwege haperingen tijdens het gamen en andere zware programma's. Nu deed hij het toen weer perfect, na het stofzuigen van de ventilatie van de processor. Een dagje lekker gegamed, en 's avonds even wat torrentjes downloaden. Nu hing BitTorrent dus vast en reageerde m'n PC nergens meer op, dus heb ik hem handmatig uitgeschakeld. Toen ik hem daarna op wilde starten bleef hij steeds vast hangen bij "Windows starten..." (met het oplichtende logo), enkele keren opnieuw geprobeerd en vervolgens het hele internet afgezocht. Maar nee, niets dat werkte. Nu dus toch maar besloten het eens op een forum te vragen, en Tweakers leek me daarvoor een goed platform. Ik hoop dat ik hem in de goede categorie heb geplaatst, want ik heb gehoord dat het iets met het moederbord te maken heeft. Hopelijk weet iemand mij met dit probleem te helpen.

Alvast bedankt!!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-02 21:33
Opstarten met een livecd, en dan smart van je hd bekijken.
Of starten vanaf een livecd dan chkdsk uitvoeren, dit kan misschien ook van een windows cd.

Ubuntu livecd, vanaf booten, dan bij schijfgereedschap smart bekijken.

Hirens.BootCD
systemrescuecd
ubcd
1 van deze laatste 3 cd's, daar kun je van booten en een windows xp starten, en dan chkdsk uitvoeren.

Verwijderd

Topicstarter
En daarna zou hij het weer gewoon doen??

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:46

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Daarmee kun je uitzoeken of het aan je hdd's ligt of niet. Veilige modus al geprobeerd? (F8 rammen tijdens starten)

Professioneel Heftruck Syndroom

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Ik zou eerst even Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doornemen en alle bevindingen daaruit hier posten alvorens het maar gewoon te vragen.

Op tweakers wordt enig eigen inzet verwacht ;)

ps..
Verwijderd schreef op maandag 16 september 2013 @ 17:30:
Beste Tweakers,

Een tijdje geleden heb ik mijn PC eens schoongemaakt (stofzuigen e.d.) vanwege haperingen tijdens het gamen en andere zware programma's. Nu deed hij het toen weer perfect, na het stofzuigen van de ventilatie van de processor.
:o Nooit je pc met de stofzuiger schoonmaken ( iets met statische elektriciteit enzo.. )

Wear Sunscreen!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 18:12

LnC

The offending line...

:o Nooit je pc met de stofzuiger schoonmaken ( iets met statische elektriciteit enzo.. )
En kans dat je de ventilatoren kapot "draait" als je deze niet vasthoud.
Maak in het vervolg je pc schoon met b.v. een schone niet verharende kwast (doe ikzelf ook, werkt prima) of met een busje met droge compressielucht (Klopt dat woord? :P )
Pagina: 1