Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

laptopadvies voor studie (notes, onderzoek en autocad)

Pagina: 1
Acties:

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-11 13:39
Hallo allemaal,

Ik zoek een laptop voor mijn studie en zag een actie van SURFspot langskomen dat ik een Sony vaio fit kan kopen net 10% korting. Ik zat te denken aan deze https://shop.sony.nl/shop..._GROUP&isHideActive=)/.do maar dan met een i7, beste gpu die daar staat, 8GB ram en touchscreen. Totaalbedrag incl korting komt dan op 900 euro. Ik kan ook voor 999 via de uni de HP 8570W kopen. Hij moet vooral studie bestendig zijn en in de toekomst onderzoeksprogramma's en AutoCAD draaien. Wat is mijn beste keus? Weten jullie nog een betere optie dan de modellen die ik heb genoemd?

Alvast bedankt!

• SeaFish
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-12-2022
Je link werkt (hier) niet. Verder zijn laptops bij de uni wel redelijk handig qua support (leenlaptop mee, en ze hebben vaak schijfimages met alle updates e.d. verwerkt, zodat je snel weer ready-to-go bent)

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-11 13:39

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:08
Als je er AutoCAD op wil gaan draaien is de HP sowieso een betere keus. Quadro of Firepro kaart die specifiek daarvoor is, beter scherm (kleurweergave zal beter zijn) en steviger, betere support en vanuit de Uni waarschijnlijk ook reparaties, leenlaptops en andere voordelen.

Daarnaast is de prijs erg aantrekkelijk, 999 euro voor een workstation-laptop is eigenlijk wel heel goedkoop.
Bij de Sony zit je trouwens vast aan een i7 Dual Core ULV, die niet eens zoveel sneller is dan de i5. Ik zou dan ook niet specifiek voor die laptop gaan als je er zulke intensieve dingen op moet gaan doen.
De 8570W zal denk ik komen met een quadcore, met hyperthreading, genoeg geheugen en een betere behuizing, betere koeling en betere videokaart voor alles wat je wilt doen.

De Sony is voornamelijk voor aantekeningen, wat games, internetten en een langere accuduur, de 8570W echt het zware werk. Ik gok dat je er beter aan doet die laatste te nemen, dan zit je over 3 jaar nog goed.

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-11 21:37

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

De HP is geen betere keus want die raakt super snel oververhit en gaat dan keihard blazen. Ik doe zelf ook een technische studie (lucht en ruimtevaarttechniek) en daar gebruiken we catia. Ik heb zelf de asus n56 vb4016 gekocht. Geen spijt van.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• Merethil
Echt waar? Hier zeggen ze juist dat hij mooi koel blijft. Nu is dat de i5-versie, geen quadcore, maar de quadcore is maar 10w TDP hoger, de koeling zou dat perfect moeten kunnen hebben.

Daarnaast gaat het voor 999 euro niet over een laptop met de K3000M of hoger, die inderdaad heel erg warm kunnen worden, mar een Firepro M4000 of een K1000M, die hartstikke koel kunnen blijven.

Verwijderd

Dat is met een i5, ik zie er meerdere mensen over klagen dat hij alleen bij CPU gebruik al throtled en zelfs uit valt.

• Merethil
Dat zei ik toch ook? Maar is dat echt bij dat model? De HP workstations zijn namelijk de enige laptops van HP die mij juist nooit teleurgesteld hebben, de enige die ze hadden waar de koeling wél goed was...

Verwijderd

Dat is écht bij dat model, die van de TU's. Kernel compileren onder linux -> shutdown na een paar minuten. Je hoeft de GPU niet eens aan te raken.
Pagina: 1