[Win7] Mini freezes

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janus Bier
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-10 09:20
Sinds enige tijd heb ik last van mini freezes, het lijkt willekeurig te gebeuren. Het valt mij pas echt op wanneer ik muziek aan heb staan op mijn pc , de muziek freezed dan ook.

Na wat onderzoek kwam ik erachter dat het niet perse door mijn hardware hoeft te komen, maar dat bijvoorbeeld een process door een bug 100% van mijn cpu wil gebruiken. Dit zou ik moeten kunnen achterhalen door mijn cpu usage per proces te loggen. Echter kom ik op internet alleen maar tutorials tegen voor windows server edities en oudere windows varianten.

Ik heb windows 7 64bit ultimate NL en mijn vraag is. Hoe kan ik van elk proces dat ik draai een logboek maken met cpu en mem gebruik voor een periode x?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-08 19:06
Heb je Resource Monitor al geprobeerd, deze kan je wel een eind op weg helpen in het monitoren van performance :)

[ Voor 51% gewijzigd door tabee op 16-09-2013 15:23 ]

Realiteit is een hallucinatie die optreedt bij gebrek aan alcohol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janus Bier
Broncontrole toch? Ik begrijp niet hoe ik daar gebruik van kan maken. Ik selecteer alle processen en kan dan realtime wat grafieken zien, die mij niet veel zeggen per proces. Wordt er ook wat opgeslagen wat je naderhand kan uitlezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Je zou gewoon de task manager kunnen sorteren op CPU gebruik en dan proberen het stotteren te veroorzaken. Dan zou je snel genoeg moeten zien wat er gek doet;)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janus Bier
Ja dat zou kunnen maar ik weet niet wanneer het weer gaat gebeuren en het duurt 1 a 2 seconden, moet je nog snel zijn ook. Vandaar dat een log uitkomst zou bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabee
Janus Bier schreef op maandag 16 september 2013 @ 15:28:
Broncontrole toch? Ik begrijp niet hoe ik daar gebruik van kan maken. Ik selecteer alle processen en kan dan realtime wat grafieken zien, die mij niet veel zeggen per proces. Wordt er ook wat opgeslagen wat je naderhand kan uitlezen?
Als je eens kijkt in het "Avarage" tabje onder het kopje "Processes" in Resource Monitor

Average: Average percent of CPU consumption by the process (60 second)

hiermee zou je wel dat process moeten op kunnen sporen lijkt me?
Of je dit kan opslaan ben ik verder niet bekend mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janus Bier
tabee schreef op maandag 16 september 2013 @ 15:41:
[...]

Als je eens kijkt in het "Avarage" tabje onder het kopje "Processes" in Resource Monitor

Average: Average percent of CPU consumption by the process (60 second)

hiermee zou je wel dat process moeten op kunnen sporen lijkt me?
Of je dit kan opslaan ben ik verder niet bekend mee :)
"Interrupts van het systeem" schiet omhoog tijdens de freezes met 30% van de cpu usage.

Kan ik dan uitsluiten dat het iets softwarematigs is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabee
Ik zou het niet volledig uitsluiten, zijn al je drivers helemaal up-to-date zo niet, begin daar eens mee.

http://answers.microsoft....93-40e8-9b88-8bef42083605

Pagina: 1