Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Office bestanden allemaal corrupt

Pagina: 1
Acties:

• master111
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-12-2021
Mijn studie documenten staan op mijn dropbox account (overal beschikbaar), en ik kon ze gisteren nog openen zonder problemen. Als ik ze nu open krijg ik een melding. Dit is bij alle docx. en .xlsx bestanden het geval. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd op het te repareren (repareer programma en openen&herstellen) maar dit werkt niet.

Kan iemand mij helpen om mijn documenten te herstellen?

Afbeeldingslocatie: http://s10.postimg.org/khira7mzp/Melding.jpg

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Kan je 1 zo'n document ergens beschikbaar stellen (via dropbox bijv.). Dat maakt het makkelijker om te checken wat je probleem is.

Daarnaast kan je bij dropbox ook kijken naar je audit-trail (zijn die specifieke bestanden toevallig pas geleden aangepast?) en eventueel een vorige versie herstellen.

Weet je trouwens wel zeker dat het niet aan je werkstation ligt vanwaar jij het bestand probeert te openen?

[ Voor 5% gewijzigd door BtM909 op 16-09-2013 15:16 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Trommelrem
  • Laatst online: 09-11-2021
Wat gebeurt er als je in Windows de Previous Versions opent?
Wat gebeurt er als je de documenten in 7-zip opent? Kun je dan wel de platte tekst zien? Of is die ook corrupt?

• master111
Op mijn desktop open ik ze met office 2010, daar krijg ik de melding zoals die op het plaatje is.
Op mijn laptop open ik ze met office 2013, daar krijg ik de melding ''Fout tijdens het verzenden van de opdracht naar het programma.''

Als ik bij dropbox een vorige versie open dan lukt dat meteen zonder problemen.
Wat opvalt in de audit-trail van dropbox is dat er gisteren een groot aantal bestanden (alle .docx en .xlsx documenten) zijn aangepast, en het zijn net die bestanden die ik dus niet kan openen. Zelf heb ik gisteren deze bestanden niet geopend of bewerkt.

De download link naar een corrupt .docx document: https://www.dropbox.com/s...P1_2013_2014_sept_V6.docx

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dan zou je nog een ticket kunnen openen bij dropbox en voor de time being je bestanden een versie terugzetten. Ik heb het bestand bekeken en het is idd een compleet onleesbaar document geworden (docx zijn eigenlijk zipfiles met XML content ;)).

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• master111
Ik ben bezig om de bestanden terug te zetten naar hun vorige versie. Wat ik wel vreemd vind is dat de bestanden die gisteren zijn aangepast allemaal dezelfde grootte hebben gekregen.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je ziet toch ook door wie het is aangepast?

• master111
Door mezelf staat er, terwijl ik die bestanden niet heb aangepast. Sommige zijn al maanden oud, daar heb ik al maanden niks aan bewerkt.

• PAL86
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:29
Heb je onlangs nog een virusscanner gedraait? Er zijn virussen in omloop die enkel office bestanden beschadigd.

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 17:44

bonzz.netninja

Niente baffi

Geen virus wat het gemunt heeft op je office bestanden?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Er is gister toch wat gebeurd (wellicht een virus :)).

• master111
Voor zover ik weet heb ik geen last van een virus, maar ik laat mijn virusscanner wel even draaien voor de zekerheid.

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Misschien ook een idee dat de mensen die zijn documentje hebben bekeken dit ook even doen, voor de zekerheid :) Je weet maar nooit, en misschien vind een andere scanner iets wat de scan van TS niet vind.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Had ik al bekeken, maar er zat / zit geen virus in dat document.

• master111
Gisteren dus mijn dropbox bestanden herstelt en er een kopie van gemaakt op een externe hardeschijf. Nu blijken alle documenten op de gedeelde google drive van mijn projectgroep corrupt.
Pagina: 1