Afsplitsing vanuit het [Windows 8.1] Ervaringen & Discussie topic
Sinds ik windows 8 heb geïnstalleerd op mijn toshiba laptop heb ik heel wat problemen gehad, sommige wat makkelijker op te lossen dan andere. Maar er blijft nog steeds een hardnekkig probleem met de wifi adapter van de laptop, en het is een redelijk complex probleem, dus zal ik het zo helder mogelijk proberen te schetsen:
Vooraleer ik dit echter doe, nog even wat info over mijn laptop:
- een dualboot systeem windows 8 met vista ( Vista was het originele OS bij aankoop )
- Merk: Toshiba
- Model: Qosmio x300 - 14F PQX32E ( volledige specs: http://www.toshiba.nl/discontinued-products/qosmio-x300-14f/ )
- de laptop heeft een fysieke schakelaar waarmee ik wifi kan uit of - aanzetten + een indicatielampje
Wanneer ik de laptop start door op de power-knop te drukken gebeuren de volgende dingen:
1. BIOS scherm verschijnt voor een klein momentje
2. Windows 8 logo verschijnt met laad animatie
3. Indicatielampje valt uit ( ook al staat de schakelaar aan )
4. Windows 8 boot scherm verschijnt
Nu kan ik kiezen tussen windows 8 en Vista.
Stel ik kies voor windows 8 en ik meldt mijzelf aan, dan krijg ik de wifi niet meer aan, wat ik ook probeer.
De switch voor wifi in het instellingen scherm van windows 8 is bovendien vergrendeld.
En nu wordt het bizar:
Stel dat ik niet kies voor windows 8, maar de laptop gewoonweg uitzet door op de powerknop te drukken en hem daarna weer opstart, gebeuren de volgende dingen:
1. BIOS scherm verschijnt
2. Het oude Vista stijl boot scherm verschijnt ( geen Fancy boot scherm zoals in windows 8 )
3. Wederom kan ik kiezen tussen windows 8 en Vista
4. Ik kies windows 8
5. Windows 8 logo verschijnt + laadanimatie
6. Indicatielampje BLIJFT AAN
Nu meld ik mijzelf ook aan en de wifi werkt prima
Nu zou je kunnen zeggen: "wat is dan het probleem?"
Wel ik denk dat ik toch van een besturingssysteem mag verwachten dat je niet eerst de laptop moet opstarten om hem daarna weer uit te schakelen en om hem dan weer direct op te starten gewoon om de wifi te laten werken
Dingen die ik al heb geprobeerd:
- windows probleemoplosser voor netwerkadapter
- drivers van toshiba installeren voor de netwerkadapter
- bij energiebeheer de optie " windows mag dit apparaat uitschakelen om stroom te besparen" uit te vinken
- de laptop op starten in een modus die toestaat om niet-gehandtekende stuurprogramma's te installeren
- enorm veel forums afgelopen via google
Ik hoop dat iemand mij een oplossing kan bieden. Alvast erg bedankt voor jullie tijd en kennis.
Sinds ik windows 8 heb geïnstalleerd op mijn toshiba laptop heb ik heel wat problemen gehad, sommige wat makkelijker op te lossen dan andere. Maar er blijft nog steeds een hardnekkig probleem met de wifi adapter van de laptop, en het is een redelijk complex probleem, dus zal ik het zo helder mogelijk proberen te schetsen:
Vooraleer ik dit echter doe, nog even wat info over mijn laptop:
- een dualboot systeem windows 8 met vista ( Vista was het originele OS bij aankoop )
- Merk: Toshiba
- Model: Qosmio x300 - 14F PQX32E ( volledige specs: http://www.toshiba.nl/discontinued-products/qosmio-x300-14f/ )
- de laptop heeft een fysieke schakelaar waarmee ik wifi kan uit of - aanzetten + een indicatielampje
Wanneer ik de laptop start door op de power-knop te drukken gebeuren de volgende dingen:
1. BIOS scherm verschijnt voor een klein momentje
2. Windows 8 logo verschijnt met laad animatie
3. Indicatielampje valt uit ( ook al staat de schakelaar aan )
4. Windows 8 boot scherm verschijnt
Nu kan ik kiezen tussen windows 8 en Vista.
Stel ik kies voor windows 8 en ik meldt mijzelf aan, dan krijg ik de wifi niet meer aan, wat ik ook probeer.
De switch voor wifi in het instellingen scherm van windows 8 is bovendien vergrendeld.
En nu wordt het bizar:
Stel dat ik niet kies voor windows 8, maar de laptop gewoonweg uitzet door op de powerknop te drukken en hem daarna weer opstart, gebeuren de volgende dingen:
1. BIOS scherm verschijnt
2. Het oude Vista stijl boot scherm verschijnt ( geen Fancy boot scherm zoals in windows 8 )
3. Wederom kan ik kiezen tussen windows 8 en Vista
4. Ik kies windows 8
5. Windows 8 logo verschijnt + laadanimatie
6. Indicatielampje BLIJFT AAN
Nu meld ik mijzelf ook aan en de wifi werkt prima
Nu zou je kunnen zeggen: "wat is dan het probleem?"
Wel ik denk dat ik toch van een besturingssysteem mag verwachten dat je niet eerst de laptop moet opstarten om hem daarna weer uit te schakelen en om hem dan weer direct op te starten gewoon om de wifi te laten werken
Dingen die ik al heb geprobeerd:
- windows probleemoplosser voor netwerkadapter
- drivers van toshiba installeren voor de netwerkadapter
- bij energiebeheer de optie " windows mag dit apparaat uitschakelen om stroom te besparen" uit te vinken
- de laptop op starten in een modus die toestaat om niet-gehandtekende stuurprogramma's te installeren
- enorm veel forums afgelopen via google
Ik hoop dat iemand mij een oplossing kan bieden. Alvast erg bedankt voor jullie tijd en kennis.
[ Voor 52% gewijzigd door TheVMaster op 16-09-2013 12:54 . Reden: Afgesplitst ]