[Win7] programma met bepaalde extensie openen in XP Mode

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:10

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Topicstarter
Wij zijn enige tijd geleden overgegaan van Windows XP naar Windows 7 64 bit. Enkele oude programma's die we nog gebruiken werken niet onder Windows 7 en/of in 64 bit. We hebben dus op de computers die die oude programma's moeten gebruiken de XP Mode geïnstalleerd.

De programma's werken prima, maar ik zou graag de bestandstypen die door die programma's geopend kunnen worden ook in de verkenner van Windows 7 willen dubbelklikken, waarna het bijbehorende programma in XP Mode geopend wordt. Nu moet ik de virtuele machine of in ieder geval het programma in XP Mode openen, en in het programma drukken op bestand - openen - en dan het bestand opzoeken.

Ik heb nog niet gevonden hoe dit mogelijk zou kunnen zijn. De snelkoppelingen naar de programma's (Alle Programma's - Windows Virtual PC - Windows XP Mode Toepassingen) zien er ongeveer als volgt uit:
code:
1
%SystemRoot%\system32\rundll32.exe %SystemRoot%\system32\VMCPropertyHandler.dll,LaunchVMSal "Windows XP Mode" "||b8fa6e5d" "Programma"

Als ik in de verkenner druk op rechter muisknop - openen met - andere programma's, kan ik bovenstaande snelkoppeling wel invoeren, maar dan krijg ik een foutmelding (is geen programma).

Ik heb gezocht naar 'open extension in xp mode' en vergelijkbare termen, maar het enige dat ik vind is een manier om oude programma's überhaupt aan de gang te krijgen op Windows 7 dmv XP Mode.

Weet iemand of het mogelijk is om een bepaald bestandstype te openen met een programma in XP Mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:10

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Topicstarter
Dank, dat lijkt te werken!