Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• marnix.moed
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-01-2022
Kan iemand vertellen of het mogelijk is om de GSM (bel) functie uit te zetten, terwijl je de rest van de communicatie functies als blutooth, wifi, e.a. aan kunt laten staan? In het bijzonder voor Android 4.2.2.

Het lukt me wel om enkel bluetooth, wifi of gps uit te zetten. Maar als ik alleen GSM uit wil zetten, dan moet ie op flightmode, maar dan doen bluetooth en wifi het ook niet meer.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-11 23:14

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Dat moet mogelijk zijn, maar hangt misschien ook een beetje van je toestel af.

Bij mijn toestel (Samsung Galaxy S3) kan ik na het inschakelen van de flight mode GPS/Wi-Fi/Bluetooth weer aanzetten, dus dat zou een workaround kunnen zijn.

Of het mogelijk is om alleen het belmechanisme uit te zetten weet ik zo snel niet. Je zou kunnen proberen om het programma 'telefoon' te bevriezen/uit te schakelen, maar dat is niet handig om elke keer te doen.

Beide oplossingen die ik net noemde zijn dus mogelijk, maar niet zo praktisch als je het vaak moet doen. Als je dit maar af en toe wil kan het wel een optie zijn....

edit: nog een optie: de SIM eruit halen :)
edit2: nog een optie: bij instellingen - netwerkoperators kiezen voor een ander netwerk dan je eigen, dan meldt hij zich niet aan.
edit3: een programmaatje installeren waarmee je alle oproepen doorstuurt naar voicemail? Dan kan je nog wel bellen, maar heb je geen last meer van inkomende oproepen. Bijv "Call Blocker"

[ Voor 25% gewijzigd door gwystyl op 16-09-2013 11:28 ]

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:13
Tsja, het is wel een telefoon natuurlijk >:)

Geen idee, om welke telefoon gaat het?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Als je je pincode niet invoert heb je in principe geen SIM in je toestel. Dan heb je dus geen bellen+3G meer, de rest werkt dan wel.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:03

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

gwystyl schreef op maandag 16 september 2013 @ 11:18:
Dat moet mogelijk zijn, maar hangt misschien ook een beetje van je toestel af.

Bij mijn toestel (Samsung Galaxy S3) kan ik na het inschakelen van de flight mode GPS/Wi-Fi/Bluetooth weer aanzetten, dus dat zou een workaround kunnen zijn.

Of het mogelijk is om alleen het belmechanisme uit te zetten weet ik zo snel niet. Je zou kunnen proberen om het programma 'telefoon' te bevriezen/uit te schakelen, maar dat is niet handig om elke keer te doen.

Beide oplossingen die ik net noemde zijn dus mogelijk, maar niet zo praktisch als je het vaak moet doen. Als je dit maar af en toe wil kan het wel een optie zijn....
Dit dus. Op flight mode zetten en dan BT, WiFi en GPs weer aanzetten middels toggels. Desnoods een widget op je homescreen zetten waarmee je dat aan en uit kunt zetten. Kan mij zo voorstellen dat je er ook nog wel een profiel voor kan maken maar not sure..,..

[ Voor 9% gewijzigd door Notna op 16-09-2013 11:22 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• marnix.moed
Bedankt allen. Na flightmode bluetooth weer aanzetten werkt blijkbaar niet op elk toestel.
Doorschakelen wordt me te kostbaar.

Het is voor het Omate standalone&companion horloge. Omslachtig aan/uitzetten is dan niet handig. Hopelijk dat het horloge ook zo een functie krijgt om je simkaart uit te zetten.

Op m'n dual sim telefoon kan ik dat namelijk heel makkelijk in de Settings/Instellingenmenu aanpassen.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-11 17:08

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Simkaart eruit halen?

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• peterpv
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-11 10:44
Ik gebruik een app genaamd "Tasker" voor dit soort zaken.
Met één van de functies in Tasker kan ik (op mijn android apparaten) instellen welke radio's de flightmode mag in en uitschakelen. Op mijn telefoon heb ik ingesteld dat flightmode alleen op de Cellulaire (GSM/UMTS) radio werkt, Wifi en Bluetooth laat ie dan dus met rust.
Helaas is Tasker geen eenvoudige app, je moet er wel mee leren omgaan maar als je het eenmaal snapt zijn de mogelijkheden eindeloos.
NB, je telefoon zal wel rooted moeten zijn anders kan Tasker je in dit geval ook niet helpen.
Succes ermee !
Oh, ik zie net dat ik eigenlijk Tasker gebruik om een plugin genaamd "Secure Settings" aan te roepen.
Blijkt dat je met die app ook een shortcut kunt maken om b.v. de flightmode werking aan te passen.
Misschien wel genoeg voor wat jij wilt én gratis :) (Tasker is helaas niet gratis).

[ Voor 20% gewijzigd door peterpv op 17-09-2013 22:54 ]

• marnix.moed
Bedankt allen. Heb intussen bevestiging van de producent dat ze in de instellingen een simpele aan/uit functie hebben voor de GSM.

Mijn vraag was bedoeld voor het makkelijk kunnen switchen tussen companion en stand alone mode: marnix.moed in "Omate TrueSmart: Waterdichte *zelfstandige* smart watch 2.0". Wist alleen niet dat er al een post over het horloge was.

Antwoord dus gevonden!
Pagina: 1